21 - Perjanjian

6.5K 297 0
                                    

Setelah semua saudara meninggalkan perkarangan rumah Tuan Ziyad Aminuddin , Puan Karmila melangkah masuk ke dalam rumah . "Eh , Adam ? Kenapa kat sini ? Where's Emma ?"

"Emma kat bilik . Adam ada benda nak discuss dengan mama actually "

"About what ? "

"Kita duduk dulu ?"  Puan Karmila mengangguk dan menuruti langkah Adam dari belakang .

"So Adam nak discuss apa ?"

Adam kelihatan ragu-ragu untuk membuka mulut .

"Actually .... it's about our agreement "

Kelihatan dahi Puan Karmila berkerut.

"Kenapa dengan agreement kita ? Anything wrong about it ?"

"No .. Actually ...... Adam nak bawa Emma jumpa Sir Marcus as soon as possible . Mama tahu kan Sir Marcus dah lama tunggu ?"

Puan Karmila POV

"No .. Actually ...... Adam nak bawa Emma jumpa Sir Marcus as soon as possible . Mama tahu kan Sir Marcus dah lama tunggu ?"

Aku tersentak. No ! Adam tak boleh bawa Emma pergi . Aku tak bersedia nak kehilangan dia . No !

"Adam tahu kan mama sayang Emma . I really love my daughter . Please pujuk Sir Marcus tangguhkan masa ? Please ? I'm begging you "

Tanpa aku perasan , tubir mataku sudah bergelinangan air mata . Ya ! Aku sedih ! Aku sebak ! Aku sesal ! Kenapa aku buat perjanjian dengan orang yang aku tak kenal ? Why ?!

"Mama ... I'm sorry but you know ...................
.
.
.
.

I love her too . She's mine forever . You know that before she was born . It's fate "

Apabila mendengar kata-kata Adam , air mata laju mengalir keluar dari mataku . Kenapa semua ni mesti berlaku ? Aku tak patut buat perjanjian dengan makhluk kejam macam keluarga Adam !

"It's okay . I won't force you . But .... mama kena ingat perjanjian mama dengan Sir Marcus . Anytime Adam boleh bawa Emma pergi . Remember that"

Nada Adam kedengaran mendatar . Seperti marah .
Aku memberanikan diri untuk memandang wajahnya . Ya ! Dia marah . Anak matanya sudah berubah menjadi warna merah .

Aku hanya mengangguk.

"Adam pergi dulu "

Emma POV

Apa patut aku buat ? Tidur ? Baru pukul 9 malam . Awal lagi . Adam mana eh ? Ish . Susahlah macam ni . Mama dah lah hilang entah ke mana . Karlya pulak ikut Aunty Maryam pergi Melaka . Siapa nak teman aku berbual nanti ? Aduhai ! Malangnya nasib aku . Hmmm . Fikir Emma fikir .



Hah ! Tidur jelah . Tak kisah lah awal ke apa . Yang pasti aku memang penat .

Aku baring di atas katil dan menarik selimut . Aku berselubung di dalam selimut . Takut ! Aku memejam mataku .

10 minit

Klik ! Aku terdengar pintu bilik dikuak . Aku tidak membuka mataku .

"Emma ? Dah tidur ke ?"

Aku diam membatu .

"Hmm . Dah tidurlah tu"

Senyap.

Aku rasa kepalaku diusap lembut .









"Good night sayang"

tbc

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now