17 - Big Day

7K 317 10
                                    

"Kakak ! Dah siap ke belum ?" , tanya Karlya di hadapan pintu bilik Emma Tania .

Senyap. Tiada respon .

"Kakak ! Bukalah pintu ni . Semua orang dah tunggu kat bawah ", kata Karlya lagi . Kali ini dia tidak boleh bersabar lagi , dia mengetuk pintu bilik Emma bagai hendak roboh pintu tersebut .

Emma POV

Aku melihat diriku disolek oleh Mak Andam . Betul ke ni ? Patut ke aku kahwin dengan Adam ? Aku tak kenal dia . Aku tak sayang dia . Aku tak cintakan dia . Macam mana kalau dia jahat ? Kejam ? Seksa aku lepas kahwin nanti ? Kaki pukul ? Aku takut !

"Amboi ! Duk tenung cermin tu , tak takut tembuih ka ?" . Kata-kata Mak Andam yang bercampur dengan loghat Kedah itu mengejutkan aku dari lamunan .
*author tak tahu betul ke tidak loghat ni . Maaf 🙏🏻

Aku pandang dia . Aku senyum .

"Macam tu lah . Lah ni hang pi tenangkan diri sat . Mak Cik nak turun bawah "

Aku mengangguk tanda mengerti .

Aku kembali melihat diriku pada cermin .

Cantiknya ! Alamak terpuji diri sendiri pulak .

"Betul ke apa yang aku buat ni ?"

Aku memandang ke arah tingkap bilikku yang terbuka luas .

Lari ? Boleh ke ? Bilik aku bukannya tinggi sangat . Kalau terjun , bukan mati pun . Paling teruk patah kaki je .

Aku mengalihkan pandangan ku ke arah pintu apabila terdengar suara Karlya memanggilku .

"Kakak ! Dah siap ke belum ?"

Aku bingung . Aku belum bersedia nak kahwin ! Aku belum bersedia nak pikul tanggungjawab sebagai seorang isteri ! Ya Allah macam mana ni ?

Kalau aku tak bahagia dengan Adam macam mana ?
Argh ! Peningnya !

"Adam is a good man"

Tiba-tiba kata-kata mama tempoh hari bermain dalam fikiranku .

Ya . Aku tak nafikan yang Adam seorang lelaki yang baik . Tapi , aku ragu-ragu . Macam mana kalau dia berpura-pura je ?

"Kakak ! Bukalah pintu ni . Semua orang dah tunggu kat bawah " . Kata Karlya di luar sambil pintu bilikku diketuk bertalu-talu .

Akhirnya , aku melangkah ke arah pintu . Walaupun hati aku tak rela , tapi aku tetap akan teruskan majlis ni . Aku taknak mama malu dengan perbuatan aku nanti .

No one POV

Pintu dikuak . Muka Karlya terpacul di hadapan pintu bilik Emma .

"Lamanya akak ! Akak okay ke tak ni ? " , kata Karlya apabila melihat muka kakaknya seperti tiada oksigen sampai ke otak .

"Akak okaylah . Cuma nervous je " , jawab Emma singkat . Dia tak nak Karlya menanyakan soalan lagi jadi dia terus menarik tangan adiknya dan menuju ke arah tangga .

"Huuuu . Kakak dah ready " , kata Emma sambil menghelakan nafas yang panjang .

"Are u sure ? Nak touch up lagi tak? "

Emma menggeleng .

"Okay . Good luck ! "

Emma senyum . Tapi dia berasa amat berdebar sekarang ini .

Adam POV

"Bro ! Are you sure she's the one ?" , kata Danish , adik kepada Adam .

Aku memandang Danish dan mengangguk . Aku yakin dialah orang yang aku cari selama ni ! Aku akan tepati janji yang aku dah buat 200 tahun yang lepas ! Wait for me Emma !

"But bro ! What if she's not her ?" . Aku memandang Danish . Aku lihat ada riak kerisauan pada wajahnya . Aku memegang bahunya .

"Don't worry . I know she is her " . Danish hanya mengeluh . Kini , kereta yang dipandu oleh driverku telah pun sampai di perkarangan rumah Emma .

"Are you ready bro ? "

Aku mengangguk .

SKIP ~~~

No One POV

"Okay semua dah ada kat sini ?" , kata Tok Kadi tersebut . Tetamu di situ semua mengangguk .

"Baiklah . Jadi boleh kita mulakan ?"

"Boleh"

"Adam Mikail bin Johan Marcus , aku nikahkan dikau dengan Emma Tania binti Ziyad Aminuddin dengan mas kahwinnya RM 300 tunai"

Dup

Dap

Dup

Dap


"Aku terima nikahnya Emma Tania binti Ziyad Aminuddin dengan mas kahwinnya RM 300 tunai" 

"Sah ? "

"Sah "

"Alhamdulillah"


Emma POV

"Alhamdulillah"

Dan ... Kehidupan aku bakal hancur lepas ni ....

Adam POV

"Alhamdulillah"

Dan ... You are mine forever Emma !






*sorry lambat update
*pasal lafaz akad nikah tu author main tulis je jangan marah author kalau salah eaaaa

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now