20- Nervous

7K 285 0
                                    

"Tania ! Lah kat sini rupanya . Puas Mama cari . Jom pergi depan . Ramai sedara nak jumpa Tania " . Kata Puan Karmila sambil menarik tangan Emma .

Emma hanya menuruti arahan mamanya . Dia sempat berpaling memandang Adam . Sayu mata Emma memandangnya . Kecewa mungkin .

Adam POV

Aku hanya melihat Emma pergi . Aku pula mengaturkan langkah untuk pergi ke arah Danish . Tiba - tiba aku rasa tanganku direntap . Aku menoleh . Eh ? Mamat ni lagi ? Tak berambus lagi ke ?

"Remember what i said . Sayang Emma macam mana aku sayang dia " . Kata Is .

Mamat ni betul betul cabar kesabaran aku lah !

"I know it bro and fyi , aku sayang dia lebih daripada kau ". Aku beri senyuman sinis dan berlalu pergi .

/skip/

"Danish ! Here you are ! "

"Bro! "

"Kau ada jumpa Sir Marcus ke sebelum ni ?"

"No . Why ?"

"Habistu , asal kau control aku tadi ?"

"Well , you know . Dia kan boleh control aku dari jauh "

"Betul jugak tu . Tapi kenapa dia buat macam tu?"

"Maybe dia nak kau sedar yang dia tahu apa yang kau tengah buat sekarang ni . Well , kau tahu kan dia macam mana orangnya ? He hold grudges for years you know "

Aku mengangguk . Ada logik jugak apa yang Danish cakap tu . Sir Marcus memang suka simpan dendam . Lagi-lagi dekat aku yang langsung tak ikut cakap dia .

"Abang Adam ! Kat sini rupanya . Mama panggil " .

Aku menoleh . Oh ! Adik Emma , Karlya .

"Karlya pergi dulu . Kejap lagi Abang datang" . Karlya hanya mengangguk dan pergi . Aku melihat Danish yang berada di sebelah sudah tersenyum-senyum .

"Kau dah kenapa ?"

"Apa ?"

"Yang tersengih-sengih tu kenapa ?"

"Suka hatilah"

Aku hanya mengeluh dan mengatur langkah untuk pergi .

Emma POV

"Karlya ? Adam mana ? "

"Oh dia suruh Karlya pergi dulu . Nanti dia datang" .

"Okay"

"Sorry . I'm late "

Aku berpaling . Aku senyum melihat Adam . Adam pula memandang aku sambil melontarkan senyuman yang manis . Dia datang ke arahku dan berkata

"Hi awak"

"Hi" . Jantung aku berdegup laju . Ya! Aku nervous ! Eh ? Asal lak nak nervous ? Dia cakap "hi" je pun .

Adam POV

"Hi awak"

"Hi" . Nervous ke Emma ? Haha . Kalau dia tahu aku boleh baca fikiran dia , mesti dia malu kan sekarang ? Hahaha.

"Lama ke awak tunggu saya ?"

"Errr , taklah . T-Tak lama pun "

"Awak okay ke ?" Aku tahu dia tak okay . Sebab nervous . Saja je nak usik dia .

"Errr tak . Eh ? Okay okay . Saya okay " . Huishh nervous betol Emma ni . Hahaha . Kesian pulak aku tengok dia .

"Kalau macam tu saya pergi jumpa mama kejap eh ?"

Emma hanya mengangguk .

-tbc-

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now