Emma membuka mata apabila terasa cahaya matahari membahangi mukanya . Emma mengerling ke arah jam pada dinding biliknya .
9 pagi
Bestnya tidur ! Nyenyak betul malam tadi . Dahlah sejuk . Eh ? Sejuk ? Rasanya aku tak pasang aircond kan semalam ? Peliknya . Fikir Emma
Emma memalingkan badannya ke belakang . Kelihatan Adam sedang nyenyak tidur di sebelah Emma dengan rambutnya kusut . Wajah Adam diamati Emma .
Hensemnya suami aku ! Arghhh . Dahlah putih . Bila tidur lagi hensem aku tengok . Kata Emma dalam hati .
Tanpa Emma sedari , Adam sudah mencelikkan matanya .
"Seronok nampak ?"
Emma tersedar dari lamunan . Pantas dia bangun dari posisinya yang sedang baring tadi . Adam tergelak kuat . Muka Emma membahang . Malu! Adam menarik tangan Emma agar baring di sebelahnya semula .
"A-awak bbbuaat a-apa nni ?" Tanya Emma gagap .
Adam tergelak lagi .
"Awak ada sindrom gagap ke ? Comellah awak ni " Kata Adam lalu mencubit hidung Emma .
"Auch ! Sakitlah" . Emma mendengus geram . Suka benar lelaki ini mengusiknya .
Adam hanya tersengih
"Saya nak mandi . Bangun cepat tau" kata Emma lalu bangun dari katil . Emma mengambil tualanya dan melangkah ke bilik air .
"Awak.........." kata Adam dengan suara menggoda .
Langkah Emma terhenti . Emma berpaling ke belakang dengan muka yang cuak . "Kenapa?"
"Nothing " Adam tersengih . Hish ! Emma geram . Memang sengaja nak mengusiknya lagi !
Emma melangkah masuk ke bilik air dengan geram . Emma memandang wajahnya pada cermin . Teringat tentang usikan Adam padanya tadi , dia tersenyum sendiri . Bahagia !
Adam POV
Aku melihat Emma masuk ke dalam bilik air . Hihi . Seronok betul usik dia ! Haha .
Tiba-tiba telefon bimbit aku berdering .
Sir Marcus is calling
Aku mengeluh . Mesti nak tanya pasal Emma . Aku menjawab panggilan dia .
Perbualan telefon Adam dgn Sir Marcus
"Hello?"
"Hello Adam "
"What do u want ?"
"Relax son . No need to be serious here . I just want to ask you "
"About what?"
"Her"
"Who is her?"
"You know who , son"
"Okay fine . So what ?"
"I want to meet her as soon as possible"
"Can't you wait ? So impatient duh"
"Woah ! You don't have to be rude son . You know what will happen to your 'beloved' mom here right ?"
"Fine ! I will bring her to you ! Don't call me again!"
Perbualan tamat
Aku mengeluh . Aku perlu cari idea macam mana nak bawa Emma jumpa dengan Sir Marcus . Maybe aku boleh ajak dia ......
Honeymoon?
tbc
YOU ARE READING
SUAMI AKU VAMPIRE
Mystery / Thriller"Maafkan aku Emma . Aku terpaksa" "Kenapa Adam ? Kenapa awak buat macam ni ?"