23- Jom pergi honeymoon ?

6.9K 271 31
                                    

Emma POV

"Morning mama"

"Morning sayang . Eh ? Adam mana ?"

Aku mengerutkan dahi yang sememangnya sudah berkerut ini . Sayang ? Sejak bila mama panggil aku dengan panggilan "sayang" macam tu ? Asal sweet semacam je mama aku ni ? Pelik betul .

"Emma ? Emma sayang ? Dengar tak mama tanya ni ?"

Lagi sekali ! Kali ni mama panggil aku Emma plus sayang . Ya Allah . Kenapa ni ? Mama kena rasuk ke ?

"Tania!"

Aku yang dari tadi dengan muka berkerut langsung berubah riak .

"Ya mama ?"

"Kenapa muka macam nampak hantu je?"

"Takde papelah mama . Hehe"

"Ada-ada jelah kamu ni . Adam mana ? Tak ajak dia turun breakfast ?"

"Ada-"

Belum sempat aku nak cakap , Adam dah terpacul dekat belakang mama .

"Hah ? Mana dia ?"

"Morning mama" Kata Adam sambil jalan di sisi mama dan ke arah aku .

Adam mengukirkan senyuman yang sangat manis . Memang cair kalau wanita kalau luar sana tengok !

"Morning sayang" kata Adam sambil mengusap kepalaku lalu memeluk bahuku dengan sangat erat .

Aku terkedu .

"Dah . Takyah nak sweet sangat . Jom makan. Mama ada buat bihun goreng ni"

"Jom sayang ?" kata Adam sambil melontarkan senyuman kepadaku .

Aku yang dari tadi seperti patung tidak bercakap apa-apa . Aku hanya mengangguk dan mengambil tempat di sebelah Adam .

Adam POV

"Mama , Adam ada nak cakap sesuatu ni " kata aku sambil menunggu Emma untuk menuangkan minumanku .

"What is it ?"

"Adam ingat nak pergi honeymoon dekat London dengan Emma"

"Apa dia ?!"

Aku dapat melihat wajah Puan Karmila yang sedikit terkejut itu . Aku tahu apa yang sedang bermain di fikirannya . Dia mesti risau aku akan bawa Emma jumpa Sir Marcus .

"Honeymoon ? Macam awal sangat je Adam . You guys baru je kahwin . Apa kata santai2 kat sini dulu?"

Puan Karmila cuba untuk memujuk aku .

"Nanti Adam ada kerja nak buat . So , sekarang tengah free , better Adam pergi honeymoon"

"Mama"

Akhirnya Emma yang senyap dari tadi kini bersuara .

"Ya ?"

"Emma setuju dengan Adam . Emma pun ada kerja nak buat nanti ."

Yes ! Itu yang aku nak dengar ! Good job Emma ! Kau mudahkan plan aku !

"Yelah . Kalau itu yang you guys nak , mama ikut je . But bila nak pergi and berapa lama ?"

"Hmmm , this weekend ? Maybe dalam 2 weeks kami honeymoon ?"

"2 weeks ?! Lamanya !"

Emma mengangkat kepalanya dan memandang mamanya dengan pelik .

"Kenapa mama ? Mama takut tinggal sorang2 ke ? Nanti Emma suruh Karlya stay dengan mama k ?"

"Takde papelah . Suka hati kamulah . Mama takde selera . Mama naik atas dulu"

"Eh ? Mama ?"

Emma hanya memandang mamanya yang mula menaiki tangga itu .

"Adam ?"

"Ya?"

"Kenapa mama macam tu ? Dia tak suka kita honeymoon ke ?"

"Dont worry sayang . Maybe mama rasa sedih . Yelah , sayang kan anak sulung mama"

Aku cuba untuk memujuk Emma .

"Hmm . Mungkin"

Yes ! Plan aku akan berjaya . Kau tunggu je Emma . Tak lama lagi hidup kau akan musnah !

tbc

Fuhhh . Maaf readers sbb author lambat update 😭 Im so sorry 😭 .
Mesti ramai confused dgn watak Adam kan ? Sama ada dia betul2 cintakan Emma ataupun dia gunakan Emma untuk kepentingan dia sendiri . Author bg hint sikit ttg Adam ni . Adam ni mangsa keadaan . Dia kena tunaikan permintaan Sir Marcus kalau dia nak keluarga dia selamat . Dan Adam ni jugak dua perwatakan yang berbeza . Disebabkan perwatakan Adam tak menentu , perasaan Emma pun kadang2 tak menentu.

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now