13- Betul ke ?

7.3K 327 2
                                    

"Tania ! Sorry aunty lambat " , Kata-kata Aunty Susan mengejutkan aku dari lamunan . Aku menoleh ke arah Aunty Susan di belakangku dan melontarkan senyuman . Adam yang masih lagi berdiri di belakangku sambil matanya melihat badanku atas bawah . Aku rasa kurang selesa .

"Nah , ni resitnya dgn baju " . Aunty Susan menyerahkan resit dan baju yang aku fitting tadi .

"Thanks Aunty " . Aku senyum .

"Aunty nak gi check dress kat belakang dulu . Thank you for coming Tania . Nanti kirim salam Mama ya ?" .

"Okay , nanti --- " . Belum sempat aku menghabiskan kata-kataku , Aunty Susan sudah melangkah pergi . Sekarang tinggal aku dan..... Adam ? Mungkin masih ada di belakang aku . Aku menoleh dan .. puff ! Adam hilang ! Mamat ni manusia ke apa ??? Ke dia ni ada kuasa boleh hilangkan diri ? Mata aku meliar mencari kelibat Adam . Mungkin dia dah balik kot ?

"Awak !" . Baru sahaja aku mahu melangkah keluar dari kedai , suara seseorang yang aku kenal memanggilku . Aku menoleh . Adam ? Eh ? Tadi hilang , sekarang ada balik ! Pelik !

"Eh ? Adam . Ingatkan dah balik " , kataku sambil melontarkan senyuman yang manis . Manis ke ?

"No lah . Takkanlah saya balik , saya kan ada date " . Katanya selamba .

Mataku membulat . Date ?!

"Date ?" .

Dia mengangguk .

"Awak ni siapa sebenarnya ?" , tanyaku .

"Bakal suami awak"

Awkward~~~~~

Setelah berdiri kaku di situ untuk beberapa minit , aku menyuarakan soalan kepada Adam .

"Really ?" . Really Emma ? Kau tanya tu je ? Dari tadi kau diri macam buat mannequin challenge tu sbb kau nak tanya ni je ?

Adam hanya memberi anggukan sahaja .

"Yeke ?" , . Aku tanya lagi soalan yang sama . Sebenarnya , aku percaya dan aku suka ! Suka sebab bakal suami aku ni hensem ! Untung weyh !

Adam POV

"Yeke ?" , Emma menanyakan soalan yang sama kepadaku .

Aku tahu dia percaya dan dia suka aku jadi bakal suami dia . Tapi dia saja nak usik aku .

Aku hanya memberi jawapan dengan mengeluh .

"Okay ! Kalau betul awak bakal suami saya , kita pergi dating hari ni " , kata-kata Emma cukup memeranjatkan aku . Tapi , sebenarnya aku seronok dengar dia cakap macam tu !

Aku melontarkan senyuman .

"Okay ! By the way , Aunty Karmila memang suruh saya dating dengan awak hari ni " . Aku sengaja menyebut nama Aunty Karmila supaya dia betul-betul yakin aku ni bakal suami dia .

"Aunty Karmila ? Mama ? Awak kenal mama saya ?"

"Of course I know her Emma . She is my future mother in law " , Ceh ! Speaking pulak kau ni Adam ! Acah-acah mat saleh lah tu . Btw , memang betul pun !

"Okay fine ! Saya percaya awak bakal suami saya . Tapi , ada satu syarat !" , kata Emma sambil menunjukkan jari telunjuknya . Comel !

"Apa ?"

"Jangan apa-apakan saya " . katanya dengan lembut . Ya Emma . Saya janji takkan apa-apakan awak ! Saya akan lindungi awak sebab saya cintakan awak . Saya cintakan awak sebelum awak lahir dekat muka bumi ni . Saya janji saya akan cintakan awak sampai bila-bila !

"I will" . kataku sambil menunjukkan simbol "ok" [👌🏻] kepadanya .

Emma POV

"I will" , kata Adam sambil menunjukkan simbol "ok" [👌🏻] kepadaku .

Aku hanya senyum . Aku tahu dia akan jadi suami yang baik untuk aku . Dari segi percakapan , perilaku dan adab , memang menepati ciri-ciri suami idaman aku . Memang betul kata mama , Adam memang seorang lelaki yang baik . Terima kasih mama !

"So , shall we ?" , kata Adam .

"Sure" .

Kami berdua melangkah keluar dari kedai .

"Adam !" . Seseorang memanggil Adam dan kami berdua menoleh serentak .

"Sherry ?!" . Sepotong nama itu keluar dari mulutku apabila melihat wanita yang memanggil Adam itu mempunyai rupa yang sama seperti Sherry . Tidak ! Wanita itu memang Sherry ! Tapi Sherry dah matiiiiiiiiiiiiiii

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now