( Kkring , kkring , kkring )
Bunyi alarm pada pukul 6 pagi mengejutkan Emma Tania untuk solat Subuh . "Weyh Sherry bangun ... Jom solat Subuh ", kata Emma sambil menepuk-nepuk badan Sherry supaya bangun . " Yelah, yelah .. kau solat lah dulu " jawab Sherry malas. Emma mengeluh dan segera bangun dari katil . Semasa Emma membuka pintu , TIBA-TIBA !" AAAAAAAAAA" jerit Emma Tania . Apabila terdengar jeritan Emma , Sherry bangkit dari katil dan berlari menuju ke arah Emma . "Sssaaarahh " . Tergagap-gagap mulut Sherry . Tidak percaya betul apa yang dilihatnya . Sarah Steinfield terbaring di hadapan pintu bilik Emma dengan lumuran darah di kepala . Kesan seperti dihantuk ke pintu banyak kali . DIHANTUK ? PINTU ? Jadi , malam tadi bunyi ketukan pintu tu ? Sarah yang buat ? Tapi kenapa ? Takkan dia mabuk sangat sampai macam tu sekali ? Banyak andaian yang dibuat oleh Emma . Tak tahu apa yang berlaku . "Weyh , apa yang kita nak buat ni ? Aku takutlah " kata Sherry panik . "Kau call polis . Sekarang !" arah Emma .
10 minit kemudian di luar rumah ,
"Do you know what happened last night ? Something weird ? " tanya salah seorang dari pegawai polis tersebut . "Hmmm, I don't know ." jawab Emma ringkas . "Okay , we are going to investigate the body and then we will call you to come over our office " arah pegawai polis tersebut . "Okay , thank you sir " . Pegawai polis tersebut beredar dengan membawa mayat Sarah Steinfield . "Emma ! Cepat datang sini ! " jerit Sherry . Emma segera berlari ke tingkat atas dan menuju ke bilik Sarah . "Emma, tttengokkk tttuu." kata Sherry tergagap-gagap . Emma segera melihat ke arah yang ditunjuki oleh jari Sherry . Emma terkejut . Lukisan seorang perempuan yang berambut panjang menutupi mukanya , kuku panjang , dan di sebelahnya tertulis "I WILL KILL YOU !" . Tulisan tersebut berwarna seperti ditulis dengan darah . "Weyh , aku rasa memang ada hantu dalam rumah ni !" kata Sherry . "Hishh ! Mulut kau ni memang takde insurans " marah Emma . Sherry mengambil gambar lukisan perempuan dan tulisan itu. Dia ingin menunjukkannya kepada pihak polis . "Kita nak buat apa sekarang ? Nak terus tinggal kat rumah ni ke ? " tanya Sherry runsing . "Aku balik Malaysia hari ni . Flight aku pukul 4 petang " jawab Emma . "Habistu aku macam mana ? Takkan nak tinggal kat rumah ni sorang-sorang ?" kata Sherry. "Tulah , aku suruh kau balik Malaysia sekali dengan aku . Sekarang ni bila kau tinggal sesorang kat rumah , siapa yang susah ?"marah Emma . Sepatutnya , Sherry sudah boleh pulang ke Malaysia . Tetapi , katanya belum puas melawati negara orang . "Takpelah , aku tinggal dengan Chloe untuk beberapa hari " kata Sherry .
Emma mengeluh . "Okay" . Mereka berdua keluar dari bilik Sarah dan Emma mengunci pintu bilik tersebut . Mereka mengambil wuduk dan solat bersama .
YOU ARE READING
SUAMI AKU VAMPIRE
Mystery / Thriller"Maafkan aku Emma . Aku terpaksa" "Kenapa Adam ? Kenapa awak buat macam ni ?"