25 - HAMPIR TERBONGKAR

5.1K 237 13
                                    

"Wah ! Cantiknya view kat sini !"

Emma mendepakan kedua-dua belah tangannya sambil menikmati pemandangan yang indah itu . Adam yang berada di belakangnya hanya tersenyum tipis.

"Emma suka ?"

Emma hanya mengangguk.

Adam berjalan menghampiri Emma dan memeluk Emma dari belakang . Emma sedikit tersentak.

"Thank you sayang", ujar Adam lembut .

"For?"

"For being my happy pills"

Adam merehatkan dagunya di bahu Emma.

"Adam , saya taknak awak letak harapan tinggi pada saya . Awak tahukan yang kita kahwin—".

Kata-kata Emma dipotong .

"Yes I know Emma . I know . But , takkan awak taknak buka pintu hati awak untuk saya ? Izinkan saya untuk jadi yang pertama dan yang terakhir buat awak ? Please ?"

Emma meleraikan pelukan . Dia memandang Adam dengan mata yang berkaca-kaca . Emma senyap untuk seketika.

"Fine, I will give it a try. Tapi saya mohon Adam , jangan paksa saya . Saya perlukan masa."

Adam tersenyum.

"Thank you sayang"

Emma mengangguk.

"Jom kita pergi hotel . Saya nak rehat . Penat".

Adam mengiyakan sahaja . Dia mengenggam erat tangan Emma dan mereka menaiki kereta untuk ke hotel .


KEESOKAN HARINYA

Emma membuka matanya apabila terasa bahunya digoncang perlahan .

"Sayang , wake up ! Kita ada banyak plan nak buat hari ni kan ?"

Emma memandang Adam dan menjerit.

"Adam ! Apa awak buat kat sini ?!"

Adam memandang Emma pelik .

"This is our room . Of course saya ada kat sini".

Emma seakan-akan baru teringat yang dia sudah bersuami. Emma hanya menundukkan kepalanya .

"It's okay sayang. Oh ya ! Saya ada order coffee and cake dekat cafe depan hotel kita ni . Saya nak ambil kejap ya sayang . Sayang mandi dulu . Nanti kita makan sama-sama. Okay ?"

Punyalah panjang lebar Adam bercakap. Hanya anggukan sahaja Emma berikan.

"Saya pergi dulu!"

"Okay"

Emma mengeluh . Malas betul nak keluar hari ini . Sudahlah cuaca di luar amat sejuk . Kalau ikutkan hatinya , mahu sahaja dia tidur sepanjang hari .

Emma berjalan menuju ke almari yang menempatkan beg pakaiannya dan Adam . Tiba-tiba telefon Adam berdering .

Emma berkira sama ada mahu menjawab panggilan tersebut atau tidak .

"Ah , jawab jelah"

Emma menjawab tanpa melihat nama pemanggil tersebut .

"Hello Adam . Where are you?! Where is Emma ?! Bring Emma to me ! or you mom will die !"

Panggilan dimatikan .

Emma terkejut. Kenapa namanya disebut-sebut ?  Dan mengapakah orang itu mahukannya ?

Emma berasa tidak senang hati . Apa yang cuba Adam sorokkan daripadanya ? Oleh kerana rasa ingin tahu yang kian menyelubungi dirinya , dia berniat untuk menyelongkar barangan milik Adam di dalam beg pakaian .

Satu per satu barang Adam ditarik keluar .

Akhirnya Emma menjumpai sesuatu yang mencurigakan buatnya .

Beg plastik yang mengandungi cecair pekat berwarna merah dan berbau hanyir serta picagari .



"SIAPA YANG IZINKAN KAU SENTUH BARANG AKU ?!"

tbc

sorry for late update . kehilangan idea actually . author akan update esok and maybe double update 🤔 .

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now