24- Sweet Talker

5.7K 257 13
                                    

"Sayang . Bangun . Nanti kita terlepas flight"

Emma membuka matanya setelah terasa lengannya yang terdedah itu disentuh dengan tangan yang sangat sejuk . Emma merengek .

"Give me 5 minutes . I'm still sleepy "

"No sayang . Bangun sekarang . Pergi mandi . Now!"

Emma mendengus kasar .

"Fine !"

Adam hanya mengeluh dan memandang isterinya sayu .

Adam POV

Betul ke apa aku buat ni ?

Sir Marcus takkan cederakan dia ke ?

Macam mana kalau Sir Marcus mungkir janji

Arghhh serabut !

Aku sayang Emma

but

At the same time , aku sayangkan family aku

I am sorry Emma

I have to

and

I need to .

"Adam ? Awak dah mandi ?"

Lamunanku terhenti apabila Emma bersuara di hadapan pintu bilik air. Aku menoleh .

"Dah . Are you ready ?"

"Saya nak make up jap tp awak pandang cermin dressing table tu mcm nk tembus je"

" Oh ! Sorry . But Emma . I don't think you need to put your make up on . Because you are pretty just the way you are sayang "

Aku mendekati Emma yang kelihatan membahang itu . Selangkah demi selangkah , akhirnya ku tiba di hadapannya . Aku mengelus pipinya yang gebu itu dan memandang anak matanya yang berwarna hazel . Aku memeluk pinggangnya bagi merapatkan jarak di antara kami .

Aku mendekatkan bibirku ke telinganya dan berbisik .

"Is being pretty your daily routine ? Cause my heart is pounding whenever i look at you "

Terus sahaja Emma menolakku ke belakang sedikit.
Sempat aku menghidu sabun mandian yang dipakainya .

Emma hanya melihatku dengan pipi yang semakin memerah .

"Saya rasa kita dah lambat . Saya nak siap kejap"

Katanya sambil berlari anak masuk ke dalam bilik air .

"Okay . Cepat sikit sayang"

Emma POV

"Okay . Cepat sikit sayang"

Aku melihat diriku di hadapan cermin .

Ya Allah ! Merahnya muka aku ! Malunya !

Relax Emma . Nothing happen . Anggap je yang semua dia cakap tu suatu gurauan .

"Sayang! It's not a joke ! I'm telling you the truth ! You are pretty without even trying !"

Pap ! Lagi sekali ! Jeritan Adam dari luar membuat aku hendak pengsan !

Adam why ? Kenapa kau buat aku macam ni ? Kenapa kau buat aku jatuh cinta kat kau ? Aku tak boleh ! Aku tak boleh cintakan kau ! It's wrong ! It's totally wrong !

Aku perlu benci kau !

Aku perlu !

tbc

guys ! sorry sbb lama x update ! author busy sangat2 . pt3 nk dekat . sorry guys 😭

SUAMI AKU VAMPIRE Where stories live. Discover now