FIND THE ELDORADO
cast:EXO
kingdom:exo planet
🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫exo planet diperintah oleh exo iaitu dua belas orang lelaki yang dibahagikan kepada dua kumpulan iaitu exo-k & exo-m.
EXO-K dianggotai oleh:
1)Suho
2)baekhyun
3)kai
4)d.o
5)sehun
6)chanyeolmereka diketuai oleh SUHO
EXO M dianggotai oleh:
1)Kris
2)Tao
3)Luhan
4)Chen
5)Xiumin
6)Laymereka diketuai oleh KRIS
kedua belas mereka mempunyai kuasa luar biasa.Penduduk exo planet adalah exo-L.Terdapat pohon kehidupan di exo planet.EXO sebagai pemimpin menjadi tugas mereka untuk menjaga pohon kehidupan.Pohon kehidupan merupakan akar tunjang ataupun jantung untuk exo planet.Kerana itu,jika pohon kehidupan dalam keadaan baik maka baiklah keadaaan di exo planet,jika sebaliknya maka tragedi besar akan menimpa exo planet.Bukan hanya exo planet malah exo dan juga exo L.EXO L amat patuh kepada pemimpin mereka,EXO.Exo planet aman damai namun kebahagiaan yang dikecapi exo dalam memerintah exo planet tidak lama.Terdapat suatu kuasa jahat iaitu iblis telah memusnah kebahagiaan di exo planet.Iblis menyelimuti pohon kehidupan dan memusnahkannya perlahan-lahan.Iblis ingin menyebarkan kejahatan dan kegelapan di dunia.Dengan memusnahkannya,kejahatan akan bermaharajalela di dunia hingga keakhir.Ada di sebut dalam lagenda:
KETIKA LANGIT DAN BUMI BERSATU,BENAR BAHAWA ADA 12 KEKUATAN YANG MENJAGA POHON KEHIDUPAN.KEKUATAN MENCIPTAKAN IBLIS YANG MENYELIMUTI JANTUNG POHON KEHIDUPAN DAN JANTUNGNYA PERLAHAN-LAHAN MENGERING.UNTUK MENGUATKAN DAN MENYATUKAN JANTUNG POHON KEHIDUPAN,MENURUT LEGENDA DIBELAH POHON MENJADI DUA.DAN KEDUANYA DISEMBUNYIKAN.KERANA ITU,WAKTU BERBALIK DAN RUANG MENJADI GELAP.12 KEKUATAN DIBAHAGI MENJADI DUA.DAN TERCIPTA DUA MATAHARI YANG SAMA KE DALAM DUA DUNIA YANG SERUPA.PARA LAGENDA ITU SALING PERGI MENJAUH.PARA LAGENDA DAPAT MELIHAT LANGIT YANG SAMA WALAU DI TEMPAT YANG BERBEZA.DAPAT BERDIRI DI TEMPAT YANG SAMA TAPI LANGIT YANG BERBEZA.HARI DI MANA BUMI JATUH MENJAUH DARI LANGIT.DALAM DUNIA YANG SAMA PARA LAGENDA SALINGMENYAPA.PADA HARI KEKUATAN BESAR MENJADI SUCI DAN 12 KEKUATAN BERSATU KEMBALI MENJADI AKAR YANG SEMPURNA.
Semasa kuasa iblis perlahan-lahan memusnahkan pohon kehidupan.Jam besar di EXO CASTLE telah hancur.Ia memberi petanda kepada exo.Sebelum keseluruhan kuasa jahat menyeliputi dunia,mereka,exo berjanji"Sudah tiba masanya,pohon kehidupan bakal hancur!Kita akan saling menjauh tapi ingat carilah EXO CASTLE kita akan bertemu di sana dan kita akan bersama ke Eldorado.Berhati-hati dalam perjalanan.Walau kita ditempat yang berbeza namun kita akan melihat langit yang sama.EXO,EXO-L&EXO PLANET.FIND THE ELDORADO.Selamat tinggal."Setelah mengikat janji segalanya di exo planet menghilang termasuk mereka.Secara perlahan-lahan satu demi satu dari mereka menghilang dari exo castle, exo planet dan dunia.
Takdir membawa mereka menjauh dari satu sama lain.Waktu telah berbalik mengundur ke belakang.Masa terus berputar ke belakang dan akhirnya berhenti di waktu saat dunia baru dicipta disaat exo planet masih tidak wujud.Saat itu ruang dunia menjadi gelap tiada matahari yang menyinar hanya malam yang gelap ditemani bulan yang gelap.Saat itu tiada satu pon makhluk bergembira termasuk exo-L.Saat itu juga exo dan exo-L tidak wujud.
Mereka menjauh antara satu sama lain.Hidup di dua dunia yang sama,berdiri di tempat yang berbeza namun melihat langit yang sama.Mereka hidup bukan di dunia.
Masing-masing berjauhan.Yang pasti mereka akan bertemu di exo castle dan bersama mencari eldorado untuk membuka dunia baru.
Nantikan FIND THE ELDORADO BY Ria_Nassriah
(Abaikan typo)
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...