PART6
"Cuba kamu guna kepakaran mu untuk meratakan nafasnya.Kesian Hyung tengok dia ni,"arah Suho.
"nae hyung,"balas Lay.
Lay menggunakan kuasanya untuk menyembuhkan orang itu.
Dalam sekelip mata sahaja,orang itu sembuh.
Orang itu menghela nafasnya.Dia memicit kepalanya mungkin pening.Selepas beberapa saat,"Gomawo hyung,"ucapnya syukur.
"gwangchana D.O yaa,"gembira Lay.
"Kamu semua di sini?wah,gembiranya saya,tapi siapa yang tiada di sini,"bicara D.O sambil bangun keluar dari keranda yang menyiksakan itu.
Dipandang satu demi satu orang yang berada di situ.Senyumannya kian pudar.
"Suho,Sehun,Lay,Kai,Chanyeol,Kris dan....owh ya dan saya.Kita mesti cepat bersatu.Saya sudah letih dengan semua ini,"sayu D.O.
"Hyung,kita harus cepat bersatu kembali,"pinta Kai penuh harapan.Dia memandang Kris meminta Kris memahaminya.
"Kita sudah letih bukan,rehatlah dahulu,"perlahan Kris.
"Korang semua duduk lah dulu,Hyung nak jalan-jalan sekejap,"pinta Kris lalu berlalu pergi.
Langkah perlahan lemah longlai diambil kris apabila merasakan dia sudah mengelak jauh dari yang lain."Tanggungjawapku sekarang untuk mengetuai mereka memandangkan Xiumin hyung tiada di sini.Xiumin hyung baliklah,Kris tak mampu untuk uruskan semua ini sendirian.Chen,Luhan,Tao,Baekhun di mana kalian?Jangan bersembunyi lagi.Baliklah ke pangkuan EXO.EXO tidak lengkap tanpa korang semua.Baliklah,"keluh Kris berat.
Bebanannya berat.Dia risau tidak dapat menjaga ahlinya.Semua mengharapkannya.Kris merasa tidak berdaya.Langkagnya terus diatur pergi perlahan-lahan.Hatinya merasa lelah tak terkata.Arah kakinya terus bergerak tanpa diminta.Leka dia melayani perasaan sendiri tanpa sedar dia telah menjauh dari chingu-chingunya.
Sedang dia berjalan,
Sedang Kai dan Sehun bergembira,
Sedang chanyeol dan suho berehat,
Sedang D.o dan Lay bersembang,Masa terhenti⌛
Segalanya terhenti bagai sebuah lukisan yang mati,
angin yang menerbangkan daun terhenti,air sungai yang mengalir terhenti,burung yang sedang terbang terhenti,air hujan yang hendak turun terhenti,
semuanya kaku tidak bernyawa.Tapi ada seseorang yang masih berjalan.Gerak kakinya masih lincah bergerak.Saat semuanya terhenti,dia berjalan memerhati sekeliling mencari sesuatu.
Saat semuanya terhenti,matanya memberi sepenuh tumpuan terhadap sekeliling.Kakinya terus mengayun langkah.Tangannya bergerak mengikut rentak tubuhnya.Sesekali dia mengaduh kecil kerana tersentuh sesuatu yang menyakitkan.
Semangatnya yang membara.Senyumannya yang penuh keyakinan.Kecekalannya dalam perjalanan biarpun merengek atau mengaduh kecil namun dialah yang mengetui perang di barisan hadapan.Dialah yang satu mempunyai satu kekuatan hasil kegigihannya berlatih.Hanya dia yang satu tiada pengganti.
Setelah seketika berjalan tanpa henti,peluh mula membasahi wajah kacaknya."hurhh panasnya,"keluhnya.
Untuk sekali lagi menggunakan kuasanya dia menggerakkan kembali masa yang terhenti,
angin yang terhenti bertiup sepoi-sepoi bahasa,burung yang terhenti terbang seperti sedia kala,hujan yang ingin turun mula turun,namun tidak lebat,sungai terus mengalir,
Begitu juga kai dan Sehun,
Suho dan Chanyeol,
Lay dan D.osemuaya kembali kepada asal.
Dia tersenyum melihat perubahan yang berlaku.Mungkin bangga dengan kehebatannya,mungkin kerana peluh tidak lagi mengalir,mungkin kerana dia gembira.Walau apapun sebabnya dia tersenyum.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...