FIND THE ELDORADO (3)

518 54 2
                                    

#Part3

Beberapa jam setelah itu,

Kris dan Lay terjaga dari tidur.Mimpi semalam kembali lagi ke dalam tidur mereka.Di padang pasir,bersama exo mereka meneroka eldorado,sebuah kota emas yang memanggil mereka.Tapi mereka selalu terjaga sebelum sempat sampai ke sana.Angin mengelilingi mereka samar-samar mereka melihat tempat itu.Kalau dahulu mereka melihat bayangan exo castle sewaktu mereka bersatu,kini bayangan Lay & Kris.Fahamlah mereka bahawa Kris dan Lay telah bersatu mereka akan bersama mencari ahli yang lain."Lay jom!"ajak kris.Kris membuka sayapnya selebarnya.Sayap putih nya memang cantik.Kris bersedia untuk terbang.Lay masih menggaru kepalanya kebingungan."Kenapa?"tanya kris."macam mana Lay nak terbang?"tanya Lay sambil memandang Kris."Lah itukah masalahnya,berpaut pada leher hyung cepat kita harus pergi sekarang"serius kris.

Lay berpaut erat pada leher kris.Kris meninggalkan pulau itu sebaik sahaja lay berpaut padanya."Berat juga Lay ni,"gurau kris."Kris hyung!"marah Lay lalu mencubit pipi Kris.Kerana tindakan Lay,Kris sedikit terkejut lalu aras terbang nya menurun.Cemas sebentar keadaan saat itu.

Lay berdiam takut dimarahi Kris."duduk diam-diam lah Lay,jangan buat benda yang merisikokan kita,"marah Kris.Lay akur dengan Kris.Sudah lama Kris terbang tapi tidak mempunyai petanda kemunculan daratan.Lay pula,tanganya mulai lenguh,sudah letih dia berpaut pada kris seperti kucing yang berpaut pada dahan pokok.Mata Lay terasa berat sekali.

Walau bagaimanapun dia cuba untuk tidak menutup matanya.Tapi gagal,Lay tertidur.Pautannya pada Kris mulai renggang dan perlahan-lahan terlerai.Lay jatuh ke bawah.Kris yang sedang terbang terkejut menyedari perkara itu.Kris melihat Lay yang mulai jauh darinya cuba terbang menjunam ke bawah untuk menyelamatkan Lay.Lay menjerit-jerit memanggil nama Kris begitu juga Kris.Suara mereka berdua cukup kuat menggegarkan ruang bumi.Kris cuba sedaya upaya untuk memintas kelajuan Lay tapi gagal.Kelajuan Lay berkali lebih cepat berbandingnya.

Suho yang sedang membina istana air terganggu mendengar bunyi bising dari langit.Entah bunyi apa.Suho memandang ke arah langit mencari dari mana datangnya suara itu.Dari jauh dia melihat dua objek,satu bersayap satu tidak.Suara itu kedengaran sepertu kkkresss(kris),hyuuhgg(hyung) dan laiii(Lay).Berlainan sungguh bunyinya.Suara itu bertalu-talu silih berganti dalam satu masa.Mata Kris masih lagi pada objek itu.

Semakin dekat bunyi itu datang.Semakin jelas bayangan objek itu."Objek itu agaknya akan jatuh di situ,mengikut arah objek itu jatuh,"Suho membuat kesimpulan sementara matanya sempat melirik ke tempat objek itu bakal jatuh.Tidak jauh darinya mungkin 10m dari situ.

Objek itu pantas bergerak jatuh ke dalam laut.Satu percikan besar terjadi pada permukaan laut.Kelihatan buih-buih di permukaan laut tempat objek itu jatuh,mungkin bernyawa jadi mungkin nafasnya.Objek bersayap hampir kepadanya.Suho membulatkan matanya.Fikirannya bagaikan terhenti."Itu,itu...Kris"jerit suara hatinya."Kris hyung,"panggil Suho."Kalau itu Kris,objek yang jatuh itu adalah Lay,"fikirannya membuat kesimpulan pantas.Reaksi yang memang dapat dijangka.

Kris juga terkejut.Tapi,jarinya bergerak -gerak menunjuk ke arah tempat Lay jatuh."Lay,Lay..ce cepat se selamat kan dia"gagap Kris.Suho yang berani di atas kabin kapalnya terjun ke dalam laut.Kris terbang ulak alik dari kiri ke kanan .Dia tidak senang duduk selagi Lay belum selamat.Dia sangat risaukan Lay.Lay tidak tahu berenang.Suho mengecilkan matanya untuk mencari Lay.Dia berpusing-pusing mencari Lay.Dia juga cemas.Akhirnya,kelibat orang yang dicarinya ditemui juga.Lay tidak bergerak,matanya sudah tertutup.Suho merapati Lay.Dia memeluk Kris dan berenang ke atas.Di permukaan lautan,sebaik sahaja kelibat Suho dilihat dia membantu suho dengan membawa Lay ke kapal air suho.Suho pula berenang ke sana sendiri.Pakaiannya sudah basah."Sedarkan dia Kris"terbatuk-batuk Suho berbicara.Kris menepuk-nepuk pipi Lay,tiada reaksi.Dia menekan paru-paru Lay,Lay terbatuk-batuk memuntahkan isi air laut yang ditelannya.Pucat lesi mukanya."Are u okey?"tanya Kris.Lay mengangguk lemah.Kelihatan suho dan lay mula kesejukan.Dia menanggalkan bajunya dan menjemurnya di bawah sinaran matahari.Tidak pernah dia melihat malam menyinggah menggantikan siang.Langit hanya sedikit gelap kerana awan menutupi matahari.Tapi tidak pernah gelap seperti malay.Cuma cahayanya tidak terang tidak gelap.Lay hanya memeluk dirinya dan termenung.Mungkin masih trauma dengan kejadian tadi

"Kris hyung macam mana?Sihat?"prihatin Suho."Kitaorang okey"Kris meredakan kerisauan Suho."Suho macam mana boleh ada dekat tengah laut ini?"tanya Kris keanehan."Selepas kita berpisah,kita melalui peredaran masa yang panjang.Setelah masa berhenti pada waktu sekarang,apabila Suho sedar dari tidur,mimpi itu,sebuah kota emas samar-samar kelihatan.Kita bersama ke sana,tapi sebelum sempat tiba Suho terbangun dari tidur.Setelah bangun,suho menyedari yang suho berada di dalam sebuah sampan usang.Angin yang menyanyi,perlahan-lahan membawa kita ke udara.Sebuah suara emas.Seksama,suho mendengar kan nya.Samar-samar Suho melihat eldorado dan exo castle.Selepas kai gunakan kuasanya,suho rasa sampan itu tidak akan tahan lama jadi suho bina kapal air.Suho rancang nak bawa sampan tu letak atas kapal ni tapi ombak kuat datang lalu menghancurkannya.Jadi semuanya tinggal kenangan,"panjang lebar suho menjelaskannya.

Melalui peredaran masa,apabila sedar sahaja berada di tengah laut.Sungguh menakutkan.Kris menggeleng apabila memikirkan tentang nya.

(TBc)

(Abaikan typo)

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now