FIND THE ELDORADO
#16Hari mulai senja.ELF mula bersurai meninggalkan istana SuperJunior.
"Kamu berehatlah dulu,pasti kamu letih."senyum Ryeowook.
"Kamsahamnida Ryeowook sunbae nim,"beritahu Suho.
EXO meninggalkan Ryeowook dan berjalan masuk ke kamar yang disediakan.Kamar yang sangat luas cukup luas untuk mereka semua.
Kris membuka tinggap yang besar itu memudahkan angin memasuki menerpa mereka.Kelihatan jelas sfera bulan di langit.(Bayangkan je cam cita Scarlet Heart masa Soo bukak tingkap dekat bilik Ji Mong nak tengok bulan tu)"Hyung nak tidur sini,boleh tengok bulan,"jelas Kris dan melabuhkan badannya dengan selesa.
"Suka hati hyung lah,tapi Tao nak tidur sebelah hyung,"Tao mengambil tempat di sebelah Kris.
"Langit cantik sangat malam ni,mesti dah lewatkan,tidur lah semua.Kita mesti mendapatkan tenaga kembali,"Suho mencuba melelapkan matanya.
Suasana mulai tenang damai.
EXO mungkin terlampau keletihan dengan peperangan yang berlaku.
Tiba-tiba langit mencerah dari segenap sudut.Muncul matahari dari timur dan berat.Keduanya dari arah bertentangan bergerak perlahan-lahan ke arah satu sama lain.Matahari itu bertembung.
Keduanya membawa cahaya dan berlawanan.Saat bertembung,keduanya hancur.Lenyaplah cahaya dari bumi.
Langit kembali gelap bagaikan tiada apa yang berlaku.Adakah yang menyedari pertembungan dua matahari itu?Adakah matahari itu terpesong dari laluannya dan melanggar satu sama lain?Kenapa bumi mempunyai dua matahari di langit?
"Tao yah...nampak?"Kris memandang langit tidak berkedip."Nampak,"jawabnya pendek.
"Baik kita tidur dan lupakannya."
Keduanya bersetuju untuk tidur.Sebaik sahaja memejamkan mata,"Aku di mana?Nampaknya aku terlampau takut sehingga terus bermimpi apabila tidur.Haizz mimpi apakah ini?"bisik hati kecil Kris.
Matanya memerhati sekeliling.
PADANG PASIR!!
Kris berada di padang pasir.Padang pasir yang biasa dilihat.Ya,padang pasir yang sama dilihat di dalam mimpi sejak kehancuran EXO PLANET.Sebuah tempat di mana cahaya tersebar di segenap penjuru.Tempat di mana tak seorang pun tahu.
"Apa aku bermimpi?"tanyanya terhadap diri sendiri.
Kedengaran suara angin perlahan.Datang dari satu arah.Mungkin arah angin.Terserah namun ia sebuah lagu emas.Kris memejamkan matanya menikmatinya dengan seksama.Samar-samar kota itu dilihatnya.
"Kris,kris.."satu suara memanggilnya.
"Kris dengar tak?"memanggil kris yng masih terpejam matanya.
Kris mengaggap suara yang didengarinya khayalan semata-mata.Mindanya sedang memerhati KOTA EMAS yang dilihat nya.Lamunannya terhenti apabila badanya digongcang-gongcang seperti air cola dalam tin minuman.
Matanya terpisat-pisat dibuka.
"Xiumin hyung!"jerit Kris.
"Macam mana Xiumin masuk mimpi aku?"bingung Kris.
"Hah,kau siapa?Kenapa menyamar jadI umin?"Arh pergi-pergi jangan ganggu aku!"Kris menjerit menghalau Xiumin .Ketakutan nya mengalahkan Tao yang ingin mandi pada waktu malam.
"Aduhh"Kris menggosok kepalanya yang sakit dihempap sesuatu.
(D.0 mengunakan kuala pinknya mengetuk kepala Kris.#Joke)
"Sedarlah,kita tak bermimpi sekarang,"geram Lay.
"Hahh Korang?Macam mana masuk mimpi aku nie,keluar keluar pergi pergi"sekali lagi Kris merapu.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...