#part21
Reaksi yang tidak terjangka oleh semua.Masing-masing terkejut dengan perubahan tempat ini.
"Suho ya..."
Suho yang masih terkasima memandang ke arah suara yang memanggilnya.Dari padang pasir mereka berpindah tiba-tiba ke tengah lautan.Permainan apakah ini???
Laut membiru bersama angin yang nyaman bagaikan mencuba menenangkan perasaan EXO yang masih tidak mampu menerima perubahan ini.
Kapal yang mereka duduki agak besar mampu untuk dua belas mereka bergerak bebas."Mungkin ini kapal pelayaran?"detik hati kecil Chen.
Kris sudah mula mengira bilangan ahli bimbang juga jika ada yang hilang atau mungkin tertinggal di padang pasir.
"Bukan kah kita boleh menyuling air laut untuk dijadikan minuman?"tanya Baekhyun tiba-tiba.
"Boleh saja,kenapa?"balas D.O
"Kita semua mesti lapar,sudah berhari-hari tidak menjamah makanan.Sekarang kita di tengah lautan,pasti banyak ikan,kita boleh buat ikan bakar!"teruja Baekhyun.
"Bakar ikan ditengah laut????"terkejut Lay.
Chanyeol memberi pandangan tajam ke arah Lay.
"Channie kan kuasa api!"jelasnya.
"Dari dulu sampai sekarang memang KyungSoo kene masakkan untuk korang lah kan,"keluh KyungSoo.
"Eehh kyungsoo muntah tadikan,meh Hyung urutkan sikit mesti mabuk laut nieh,"
Xiumin menghampiri Kyungsoo."Haizz Xiumin Hyung buat apa tu~~~~~"
Kai tersipu di samping Kris yang hanya diam tak terkata.
Sungguh dia bahagia memiliki EXO.Tak lama lagi kebahagian bakal lengkap dengan kehadiran EXOL di EXO PLANET.
"DENG WO EXO L"
"Korang dah laparkan?Jom kita cari ikan,"ajak Kris memecah keheningan antara semua.
"Siapa nak ikut hyung?"tanya Kris.
"Biar EXOM cari ikan,EXOK stay dekat kapal,prepare yang patut,"cadang Chanyeol.
"Nampak sangat pemalas!"perli Kris yang sememangnya rapat dengan Chanyeol.
"Kaja hyung!"Tao menarik tangan Kris untuk berlalu pergi.
"Kita nak pergi mana nie?"
"Kita akan pergi ke bawah lautan!"senyum Xiumin kepada Lay.
"Japp Japp kenapa nak pergi sampai bawah?"hairan Baekhyun.
"Sebab Hyung nak jumpa dengan puteri duyung :-),"gembira Xiumin.
"Ya xiumin hyung!!!!"
EXO terbahak mendengar jawapan sebenar Xiumin hyung yang tinggal dalam dunia fairy tailnya.Mata Xiumin dikerdip berkali membuat aegyo.
Arhh sesiapa yang melihat pasti cair dengannya.
KRIs melompat ke dalam laut diikuti Tao dan seterusnya.Mereka menyelam lebih dalam.
Air laut bergegar tidak tenang dek lompatan EXOM.
Untung semua pemerintah EXO PLANET tahu berenang.Melihat keindahan lautan yang dipenuhi berbagai - bagai jenis haiwan mempersonakan sesiapa yang melihat.Bagaikan terlupa dengan niat sebenar mereka.EXOM menikmati masa di dalam laut mereka.
Apalagi alang2 Menyelam sambil minum air .
EXOK meneliti kapal mereka.Baekhyun menggunakan alatan yang ada untuk menyulingnya.Bijak juga si bacon nie.
Chanyeol yang memang setia di sisi Baekhyun membantunya.
D.O sibuk mengosangkan tempat untuk mereka membakar ikan sebentar lagi.
Kai dan Suho berbual-bual tentang keadaan sekeliling mereka.Memandangkan selepas ini mereka perlu berlayar pasti Suho mengambil tempat.Suho dinasihatkan berehat secukupnya.
Sehun terus menyambung mimpi setelah Luhan hyung turun ke laut.Mungkin mengisi masa sementara Luhan pulang.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...