FIND THE ELDORADO(10)

448 46 2
                                    

#PART10

"Wow,cantik"puji Lu Han.

"Sama tak dengan muka Xiumim?"tanya Luhan kepada Sehun sambil menayangkan kertas itu di hadapan muka Sehun.

"Cantik,Chanyeol Hyung buat,"puji Sehun letih,lalu merebahkan diri di atas katil yang empuk mungkin keletihan,itulah Sehun tetap akan tidur walaupun belum mandi.

"Lukis muka Chen pula,"suruh Luhan.

"Sudah tentu,walau tidak dipinta,"senyum Chanyeol perasan.

Chanyeol menggunakan dakwat baharu lalu melukis wajah Chen sempurna.Dia tekun melukis sekaligus melupakan hasratnya untuk berebut bilik mandi.

Setelah semua ahli selesai mandi,

"Haa,siapa nak jemur nie?"SuHo mengangkat besen besar yang penuh dengan pakaian mereka.

"Sama-samalah,"balas Chanyeol yang sedang meniarap di atas katil.

"Jom!Lepas nie kita pergi makan,"ajak SuHo.

EXO keluar dari bilik lalu D.O mengunci pintu bilik mereka.
"Dekat mana nak jemur nie,"tanya D.O apabila melihat wajah tuan rumah.

Tuan rumah memandang D.O Dari atas ke bawah."Macam makcik-makcik pon ada pegang besen macam makcik-makcik,"umpat tuan rumah.

"Dekat belakang,ada tempat jemur pakaian,pergilah,"beritahu tuan rumah.

D.O mengangguk tanda faham.Mereka keluar dari rumah tumpangan dan kebelakang.
Mereka berjalan sambil berborak bising.Sehingga tuan rumah sempat menjeling sekilas walau tiada yang perasan jelingan maut tuan rumah.

Di tempat menyidai pakaian,

EXO mengambil pakaian masing-masing lalu menyidainya teratur.Hampir separuh ampaian itu dipenuhi dengan pakaian mereka.

"Wanginya bajuku,pandai Baekhyun cuci,"kata Baekhyun sambil menghidu bajunya.

"Macam mana tak wangi,Kyung Soo yang basuh,"sinis Kris mengenangkan Baekhyun yang tergedik-gedik pada Kyung Soo minta dicuci semua pakaiannya.

"Pecah rahsiaku,"Baekhyun pura-pura sedih.

"Sokey baby,Im here for you,"kata Chanyeol gedik sambil menggosok kepala Baekhyun.

"Thanks baby,"gedik Baekhyun memeluk Chanyeol.

Akhirnya,mereka ketawa riang.Saat bahagia bersama tapi tetap berlainan memandangkan Chen dan Xiumin tiada di sisi.

Mereka berjalan menyusuri kampung ELF itu sambil memerhati gerai-gerai yang ada.

"Kita makan di sini ya,"Comel wajah tao.

"yeo gi?"tunjuk Kris.

Tao mengangguk kebudakan.Kris memandang wajah SuHo.Lama Suho berdiam,akhirnya dia mengangguk akur kehendak Tao.Tao memandang restoran mewah itu diikuti ahli-ahli yang lain.Restoran yang cantik dan bersih,dekorasi ala-ala barat.Terdapat ukiran patung Super Junior tegak berdiri di tengah restoran.Lukisan - lukisan wajah ahli-ahli Super Junior atau singkatannya SuJu yang dilukis kemas oleh pelukis terkenal tersusun di dinding restoran.Sungguh cantik.

Lama menunggu,seorang lelaki mendekati meja EXO yang panjang seperti meja Super Junior yang mempunyai banyak ahli.

"Pesanan?"tanya lelaki itu sambil nafasnya turun naik berulang kali mungkin letih.

"Air kosong dan bla bla bla,"D.O membuat pesanan.

Lelaki itu terus mencatat pantas.

"Pastikan makanan ni bersih dan sihat yer,"pesan D.O sebelum lelaki itu pergi.Lelaki itu hanya mengangguk faham kehendak D.O yang cerewet.

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now