FIND THE ELDORADO(2)

654 66 0
                                    

Find The Eldorado
#Part 2

Sebaik sahaja Kai mengakhiri alam telepatinya kesemua exo kembali ke tempat asal.Tidak lagi di awangan udara tapi berpijak pada dunia yang nyata.Dalam bayangan samar-samar tadi mereka berada di padang pasir."untuk ke exo castle atau eldorado harus melalui padang pasir?,"tanya Kai kepada diri sendiri.

"Kalau macam ni susah lah!,"bentaknya kasar.

Kris berjalan-jalan mengelilingi taman itu.Hatinya masih tidak mempunyai jawapan.Dengan menggunakan kuasanya dia menebarkan sayapnya dan terbang tinggi.Matanya memerhati kawasan bawah,tempat dia bangun dari tidur."Sebuah taman di dalam hutan?,"tanya Kris kepada diri sendiri."Sungguh misteri,bagaimana wujud tempat seperti itu?,"tambahnya lagi.

"Exo castle,Exo castle where are you?,"nyanyi kris berkali sambil terbang.
"wait,exo castle sepatutnya berada di exo planet,untuk mencari exo castle mestilah mencari exo planet.Tapi exo planet belum wujud.EXO harus bersatu dan mewujudkan EXO planet.Yeah itulah jawapannya,"jerit Kris.

Hari semakin gelap menyebabkan Kris ingin berhenti terbang kerana Kris takut bertembung dengan burung yang pulang ke sarang.Yang anehnya di mana burung?senja akan menjelma beberapa saat saja lagi.Kris bingung di situ.Keadaan itu menyebabkan Kris terus terbang sudah lama langit suram tapi tidak juga dia melihat awan itu bergerak,langit tidak pula hendak malam.Oleh itu,Kris terbang sejauh yang mampu dalam sesuatu masa.Tiba-tiba di langit suram itu petir saling memanah bagaikan bertikam lidah di situ.Kris mula merendahkan tahap terbangnya.Dia kini berada hanya 100m dari paras laut.Bunyi dentam dentum itu sungguh mengganggu Kris."Nak berjalan?Bukan senang,malah menyukarkannya kerana kakinya cedera kecil di bahagian buku lali sebab itu dari tadi dia terbang,"kris masih berteka-teki di udara."Panahan petir memang menyusahkan,"degus Kris geram dengan cuaca itu.Degusannya tidak lama,muncul pula petir yang ingin memanahnya.Kris tidak tahu bagaimana hendak melawan petir itu.Kesemua panahan dari petir dielaknya.Petir itu tidak berputus asa.Panahan demi panahan,Kris tetap mempertahankan kedudukannya.Kalau boleh demi nyawanya sekarang juga dia berhenti terbang tapi,dia kini terbang di atas lautan luas,jika turun sama sahaja membunuhnya.

Kris mempercepatkan kelajuan terbangnya.Petir masih mengejarnya dari belakang."dasar petir,tak guna kau,"marah Kris.Dia terus terbang dan mengelak panahan yang bertubi-tubi datang dari petir itu.Beberapa minit selepas itu,dia ternampak sebuah pulau kecil."arh,yes pulau inilah masanya,"leka kris berbicara.Saat itulah panahan itu mengena pada dirinya."arhhhhhhhhhh"pekikan itu bergema di ruang udara.Petir yang memanahnya itu terus menerus memanahnya seperti ingin menyiksanya sebelum mati.Kris yang lemah tidak dapat melakukan apa-apa.Setelah beberapa panahan yang mengerikan itu,Kris jatuh tidak sedarkan diri ke pulau itu.Tetaplah dia di pulau itu.

"arh,takutnya kuat betul petir tu,siap panah memanah lagi,entah apa di panahnya,kesian betul burung yang kene panah tu,tapi burung kah?terdapat jeritan saat dipanah,"bicara Lay perlahan.

"Apa yang hendak dilakukan di tengah pulau ini.Pulau ini tiada manusia.Sungguh menakutkan kalau berjumpa dengan hantu.Oh god save me,"omelnya lagi.

Lay yang bersembunyi di bawah sepohon pokok mula keluar meninggalkan tempat perlindungannya."bosannya,nak tengok burung tadi la,kesian dia,"prihatin lay.

Lay berjalan-jalan sambil matanya meliau mencari objek yang dipanah tadi.Segenap penjuru dicari tidak juga ketemu."entah2 jatuh dalam laut tak,"tuturnya bingung.Lay masih lagi tidak puas hati dengan keadaan itu.Tiba-tiba ukiran EXO,EXO-L&EXO PLANET.FIND THE ELDORADO miliknya bersinar-sinar keemasan."apa tandanya,"tanya Lay.

Beberapa saat selepas itu,

matanya tidak habis mengerlip.",betulkah itu?Itukan Kris hyung?Kris hyung,Kris hyung,"panggil Lay.Lay mempercepatkan langkahnya kearah Kris,dia segera duduk di sisi Kris.Kris tidak sedarkan diri.Kulitnya yang asalnya putih mulus sedikit rentung dek panahan tadi.Dengan menggunakan kuasanya,Lay mengubati Kris dengan sekelip mata sahaja."Kris hyung,Kris hyung,gwaen chan an?geokjeonghajima,Im here,"risau Lay.Kris sayup-sayup mendengar suara Lay.Hatinya masih tidak pasti benar atau tidak itu adalah Lay.Perlahan-lahan kelopak matanya di buka."benar,itu Lay,syukurlah,"detik Kris dalam hatinya.

"Lay ya,xie xie,"ucap Kris.
Lay tersenyum lalu berkata,"it s nothing hyung."Kris yang sudah sembuh sudah berdiri di samping Lay."Apa perancangan kita sekarang?,"tanya Kris."entah,terserah kepada Kris hyung."Kris hyung rasa kita harus berkumpul bersama terlebih dahulu,barulah exo castle boleh ditemui,",jawap kris."maksudnya?,"tanya Lay yang kurang faham."Kita berbalik kepada zaman di mana exo planet belum wujud,untuk menjumpai exo castle,exo harus mewujudkan exo planet terlebih dahulu.Jadi setelah menubuhkan exo planet,kita akan berkumpul di exo castle untuk ke eldorado,"jelas Kris kepada Lay panjang lebar."faham,faham thanks hyung,"kata Lay.

"sekarang ni,kita rehat dulu,lepas ni kita tinggalkan pulau ni,"kris manguap keletihan setelah kepenatan.Lay mengangguk lalu mengambil tempat untuk berehat di sisi Kris.

(Abaikan typo)

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now