ria sarankan dengar lagu ballad buat single repeat...
Lagu The eye Infinite#15
"Kris,D.O,Chanyeol,Kai,Baekhyun,Chen,luhan,Sehun,tao ,lay!!!cepat!",jerit Suho mengarahkan mereka terus ke Suju Castle.
"Sudah tiada masa jom kita perlu tolong SuJu di istana!"Kris terbang meninggalkan mereka.
Kelihatan Kai juga sudah menghilang..
D.O menggunakan kuasanya meretakkan tanah membuat kan beberapa Monster yang mengejar mereka terjatuh ke dalam cenuram yang dalam tiada penghujungnya.Sehun menguatkan angin sehingga menerbangkan Monster ke belakang terus memberi peluang kepada EXO untuk lari.
Mereka terus berlari sambil menentang MONSTER jahanam di belakang.
Beberapa bebola api dan air tepat terkena pada Monster.Bilangan Monster semakin berkurangan memudahkan perjalanan EXO.
Seketika kemudian,EXO tiba di hadapan pintu utama Suju Castle.Kelihatan jelas askar Super Junior berkawal di sekeliling istana.Terdapat juga benteng Suci mengelilingi istana.Sememangnya EXO PLANET juga mempunyai benteng suci namun benteng itu rosak dan terpaksa diupgrade dalam pada yang sama syaitan sudah menjajah di dalam EXO PLANET.
Kelihatan Kai dan Kris tercacak di hadapan mereka.EXO yang sedari tadi berlari dan berlawan semata mata untuk ke Suju CASTLE melepaskan lelah.Mungkin terlampau penat mereka tidak berehat dengan baik semata mata untuk mencari Chen dan Xiumin sejak tiba di Kerajaan ELF milik SuJu ini.
Satu laluan khas tepat ke pintu utama terbentuk.Di hadapan pintu utama berdiri tegak Sebelas pemimpin ELF serta seseorang yang sangat mereka kenali.Xiumin Hyung.
Ya tuhan,itu Xiumin.Xiumin yang menyedari ketibaan exo mengalirkan rasa syukur di hatinya.Xiumin berlari di laluan khas tersebut dan memeluk Suho leader K mereka dan Kris leader M.Members yang lain ikut mengikuti langkah Xiumin.Keadaan menjadi sebak seketika.Bagaikan askar dan Pemerintah ELF sudah tidak wujud.Ucapan rindu tidak lepas dibibir masing-masing.EXO sudah lengkap!!!!Bersabarlah EXOL tidak lama lagi EXO PLANET bakal menjadi milik kita!
EXO melaungkan We Are One bersama dengan penuh semangat dan gahnya.Melihat perjumpaan semula dua belas lelaki lagenda itu selesai....
Suju melangkah ke arah mereka.Mata mereka bersinar-sinar menanti ketibaan para lagenda yang di tunggu setelah sekian lama."Selamat datang ke istana beta,EXO"senyumana manis Lee Teuk dihadiahkan sebagai tanda pertemuan.EXO tunduk di hadapan Lee Teuk bagaikan seorang utusan menyampaikan berita terhadap musuh di dalam peperangan.
"Welcome EXO!"ucap Kyuhyun di sebelah Lee Teuk.
EXo mengangkat pandangan mereka memandang Pemerintah.Bagaikan dapat membaca pemikiran mereka.
"Dua orang lagi di balai bersama ELF,"jelas Eunhyuk.EXO mengangguk tanda mengerti.."Mari,perang bakal berlangsung.Kamu semua harus menolong kerajaan ini!",tegas Lee Teuk selaku ketua segala ketua pemerintah ELF.
Super Junior dan EXO dibagikan kepada 4 kumpulan utama dan dua kumpulan sampingan.4 Kumpulan utama mengetuai perang di empat arah mata angin utama iaitu timur,barat,selatan dan timur.Dua kumpulan sampingan mengetuai perang dan mengawal pintu gerbang utama depan dan juga belakang.Dua kumpulan sampingan di pintu depan tiga orang di pintu belakang dua orang.
Lee Teuk,Kris dan Suho mengetuai di pintu masuk hadapan /gerbang utama SuJu Castle.Siwon dan Baekhyun di pintu belakang.EXO bersama Super Junior bekerjasama memerangi MONSTER.Askar 2 dibekalkan Senjata Suci.Senjata itu hanya digunakan saat berperang dengan makluk hitam seperti MONSTER.Contoh alatan Ataupun Senjata suci ialah busur Suci,tombak suci,pedang suci dan sebagainya.Terdapat juga bom, iaitu bom yang diikat pada tanglung yang bakal dibebaskan di udara seperti semasa perayaan kuih bulan(MID AUTUMN FESTIVAL)...Pemanah akan memanah tanglung,sejurus tanglung tiba di tempat musuh lalu menyebabkan tanglung jatuh bersama bom.Bom bakal menyebabkan mata MONSTER menjadi buta sejurus MONSTER yang menghidu bau asap bom itu bakal kehilangan nafas.Tapi Monster haruslah segera meminum air telaga 7 lautan untuk sembuh dari wabak Monster Iblis jahanam.Dalam masa lapan jam jika tidak Monster akan mati.Nama nya diambil berdasarkan tujuh lautan yang mengalir melalui jalan yang sama ke dalam telaga itu.Telaga itu sangat dalam malam melebihi 50.5 meter dari paras laut.Batu bata hanya sedikit jika dilihat ke dalam telaga tersebut,hanya kelihatan batu batuan lama tersusun,terdapat tujuh lubang di situ.Oleh itu digelar air telaga tujuh lautan.Air tersebut mengandungi kuasa healing yang sangat kuat kerana dahulu seorang raja pernah membuang kuasanya ke dalam telaga tersebut kerana ingin bunuh diri setelah diserang.Jika tidak dibuang kuasa tersebut maka musuhnya akan mencari warisnya yang pasti mempunyai kuasa tersebut.Telaga tujuh lautan berada di istana.Hanya jika pihak istana mendapat kebenaran pemerintah atau raja utama sahaja yang boleh mendekatinya.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...