FIND THE ELDORADO(7)

425 48 2
                                    


#Part7

"Mane Kris Hyung?"tanya Sehun sebaik melihat kelibat Kai.

"Sorang jeke?"tambah Lay lagi.

"Dia jalan kaki dengan beloved dia,Kai teleport,"jawap Kai sambil senyum malu-malu.

Suho menggelengkan kepalanya dengan kerenah Kai.
"Beloved?"tanya Chanyeol keanehan.

"yups,"balas Kai.

"Nugu?"tanya LAy bingung.

"Huang Zi Tao,"girang Kai.

"Jinja?Dorang dah jumpa?"teruja SuHo.

"How can?"terkejut D.O.

"On the way masa dia pergi tadi kot,"jelas Kai.

"Tak sabarnya nak jumpa Tao,"girang sehun.

"Erh tu bukan Kris hyung ke?"tanya D.O diikuti jarinya ditunjuk ke arah Kris yang sedang terbang.

"Kris hyung,palli!!!"jerit Lay.

"Turun cepat!"laung Kai.

Sebaik mendengar jeritan ahli-ahlinya,Kris terbang ke bawah.Saat Kaki memijak bumi,Tao melepaskan tangannya daripada Kris dan memeluk satu demi satu ahli EXO.

"Tao ya,bogoshippeo,"ucapan yang silih berganti datang kepadanya.Jujur Tao rindu dengan mereka semua.Jadi saat bersama mereka amat dia hargai.

"Amboi Tao balik,lupa plak kat kita,siapalah kita nikan,"rajuk Kris comel.

"Mana adalah,"Tao lantas memeluk Kris manja.

Mereka ketawa dengan gelagat Leader dan Maknae EXOM itu.

"Kaja,teruskan perjalanan kita,"beritahu SuHo lalu mengorak langkah ke hadapan.

Members mengikutinya dari belakang.Mereka meneruskan perjalanan seperti sediakala.Perjalanan yang memenatkan sekali lagi menanti mereka.

Beberapa Jam setelah itu,

"Hyung,langit macam nak gelap je,"beritahu D.O.

"Yelahh kan?"Kai mengiakan pernyataan D.O itu.

"Pandai pulak langit nie nak gelap,masa kita dulu takde pulak dia nk gelap kan Lay?"getus Kris.

"Kita kene cari tempat perlindungan untuk malam nie,lagipun kita kene rehat,"kata SuHo serentak memberhentikan langkahnya.

"Tengok tu,ada gua,"tunjuk Chanyeol kearah gua terbiar.

"Kita ke sanalah,jom,"ajak Kris.

"Erhh jap jap,tak bahaya ke duduk kat sana?Dahla terbiar,kalau apa-apa jadi macam mana?"risau Tao.

"Penakut,hahaha,"perli Kai.

"Tak ada apa-apalah Tao,kaja,"pujuk Kris menenangkan Tao lalu menarik tangannya mengikut jejak langkah SuHo.

Tao terpaksa menuruti permintaan rakan-rakannya.Langkah berat diatur masuk ke dalam gua.Tangannya erat menggenggan tangan Kris meminta keberanian Kris.Kris memahami keadaan Tao mengeratkan pegangan tangan mereka dan mengusap lembut bahu tao.

"Tengok tu ada dua bulan lah,"hairan Lay.

"yelah,"diikuti D.O yang teruja.

"Dunia apa yang kita duduk nie,bulan pon ade dua,"getus Kris.

Dua bulan itu mengorbit laluan masing-masing.Terdapat satu di sebelah kiri dan satu lagi di sebelah kanan.Lebih tepat lagi utara dan selatan.

"Gelaplah,hidupkan api Chan,"arah Suho kepada Chanyeol.

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now