FIND THE ELDORADO(1)

885 77 2
                                    

FIND THE ELDORADO
#part 1

Mereka (EXO) tertidur untuk suatu tempoh yang lama.Takdir membawa mereka ke tempat yang berbeza.Sebagai panduan di pergelangan tangan kanan mereka tertulis EXO,EXO-L & EXO PLANET.FIND THE ELDORADO.

Setelah tempoh itu berakhir maka bangkitlah mereka pada waktu yang sama,dunia yang sama,langit yang sama namun,tempat yang berbeza.

Di suatu taman,

"arhh,kepala aku sakitnya!.Kat mana aku sekarang?"

Kris tertanya-tanya sambil badan nya bangun dari tempat pembaringan.Tangannya memegang kepala yang berdenyut.Denyutan itu perlahan-lahan hilang dan melakar satu memori.Mata Kris meliar memerhati sekeliling.Segalanya kosong.Terbayang dalam fikirannya memori tadi,sebelum dia terbangun,dia melihat terdapat sebuah kota yang bersinar.Kota emas.Bersama rakan2 yang lain mereka bersama ke sana tapi sebelum sempat sampai dirinya sudah terbangun.Kris terlihat ukiran di tangan kanannya."EXO,EXO-L&EXO PLANET.FIND THE ELDORADO!"

"yeah,aku sudah ingat,EXO,EXO-L&EXO PLANET.Dimana mereka?Dan yang pasti kota yang aku lihat di dalam mimpi tadi,itulah ELDORADO,"bisik suara hati Kris.

Itulah yang terjadi kepada ahli-ahli yang lain.Bangun dan mengingati semula mimpi tadi.Setelah semua mereka terbangun.Masing-masing mula mengingati siapa mereka,dari mana mereka datang dan kenapa mereka di situ.Masing-masing sudah mempunyai jawapan.

Mereka exo datang dari exo planet.Kerana iblis,memusnahkan pohon kehidupan,mereka terpaksa berpisah dan menjauh dari satu sama lain.Berada di dua dunia yang sama.Meskipun,di tempat yang berbeza mereka melihat langit yang sama.Mereka akan menjejaki exo castle dan seterusnya memulakan perjuangan mencari eldorado.Setelah itu,dunia baru akan muncul.

🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫🌫
LAY sedari tadi masing bingung,sekarang apa yang hendak dilakukan?Bagai mana hendak mencari exo castle?di mana eldorado?

Bukan hanya Lay yang dalam kebingungan tapi semua mereka.

Tiba-tiba,angin perlahan mengelilingi kedua belas mereka.Angin tersebut bersuara berlagu mengelilingi mereka."dari mana suara itu datang?sebuah lagu emas,"itulah yang mereka fikirkan saat angin mengelilingi mereka dan membawa mereka ke udara.Mereka menutup mata dan mendengar suara itu dengan seksama,perlahan-lahan mereka melihat tempat itu.Dari exo castle ke eldorado.Masing-masing memberi tumpuan tentang petunjuk keberadaan exo castle dan eldorado.

Akhirnya,mereka sudah mempunyai jawapan untuk semua persoalan.
Suho,Kris,Lay,Chanyeol,Tao,Sehun,luhan,Xiumin,Baekhyun,Chen,D.o & Kai tersenyum yakin dari itu bermulalah perjalanan menjejaki exo castle.
Kai menggunakan kuasa telepatinya menghubungkan semua ahli exo.Di alam telepati mereka,masing-masing tersenyum.Suho memandang muka Kris diikuti yang lain berkata"walau kita tidak tahu akhir cerita ini,meskipun kita tidak boleh kembali ke masa lalu tapi temukanlah eldorado."
Ahli-ahli mengangguk dan mendepakan tangan ke hadapan,tangan suho di bawah sekali diikuti kris,lay,luhan,baekhyun,d.o,KAI,chanyeol,tao,xiumin,sehun dan diakhiri chen,Mereka serentak berkata demi exo,exo-L&exo planet,temukanlah eldorado!Tangan yang didepakan ke hadapan diangat ke langit serentak itu juga mereka berkata WE ARE ONE.

Setelah memberi senyuman terakhir,perlahan-lahan alam telepati itu hilang.

(Abaikan typo)

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now