Find The Eldorado(23)

362 40 0
                                    

"Whoa!!!!"Lay agak teruja dengan persekitaran marin.

Tapi masih ada sesuatu menganggu fikiran Chen.

"Xiumin hyung,kita dah lama dalam ni,tapi....."

Xiumin tidak boleh menangkap bait kata Chen.

"Tapi apa???"soal Xiumin.

Matanya mula memberi tumpuan kepada Chen melihat riak wajah dongsaengnya itu serius.

"Kita masih bernafas dengan lancar tanpa mengambil udara,"
Chen menelan air liur yang tersekat di kerongkong.

Luhan,Kris,Tao serta Lay masih asyik dengan dunia sendiri.ChenMin mula tersedar dari leka.

"Betul,"xiumin mengiakan kata2 Chen.

Chen orang yang berterus terang dalam setiap riaksinya.

"Kris hyung!"Chen menghampiri Kris yang bersama Luhan sedang menunggang kura-kura gergasi.

"Hyung berdua tak rasa aneh?"

Melihat Xiumin dan Chen serius,semua ahli menghampiri dan focus ayat seterusnya dari mereka.

"Kita masih boleh bernafas,berenang tanpa bertukar udara,kita juga masih baik2 sahaja,sedangkan kita sudah lama berenang ke bawah,"

Semua yang mendengar terkejut.Ya,mereka lupa.Mereka bebas bergerak,bernafas lancar sedangkan ........

"Tak hairan lah,kita di dunia apa pun kita tak tahu?Bernafas bagai ikan di lautan sedangkan ia mustahil tapi tengok everything that impossible is possible right now,"

Tao berjela.

"Yarlah,hyung setuju dengan Tao,"

Setelah menyedari kebenaran kata2 Tao,mereka mula berfikir positif.

"Erhh kita dekat sini,cari ikan,palli!!Diorang dekat atas,dah lapar"

Kris mengarahkan semua membuat kerja.

Sekali lagi Tao menghentikan masa,ikan2 tidak dapat berenang yang bergerak hanyalah mereka berenam.Laut bagai membeku diam tanpa sebarang bunyi dan pergerakan bagai sebuah lukisan mati.

"GOOD JOB BOY!"

Kris memuji adik kesayangan nya.

Luhan segera mengambil setiap ikan dan membuat mereka mati menggunakan kuasa mindanya.
Kepakaran tiada tandingan!

AWESOME

Sebaik sahaja tangan masing2 dipenuhi ikan,Tao mengembalikan masa kepada asal.Bagus semua ikan di tangan mereka sudah mati kerana Luhan.

Mereka berenang ke atas,meninggalkan dunia bawah air yang indah.Good Bye.

Setibanya di permukaan lautan,

"Ya!Banyaknya ikan!"terkejut D.O.

EXOM melemparkan semua ikan di lantai kapal.Kemudian mereka naik ke atas kapal dibantu EXOK.

"Sehun an!Ni ada special gift for you,"
Luhan menghampiri Sehun yang nyenyak lena dibuai mimpi yang entah ke langit mana.

"Shi gege,"mamai Sehun.

"Waduhh mimpi apa Sehun sampai cakap mandarin Hanyu bagai ni eh??"Baek cuba menemuramah.

Sehun be like °~°¿¿¿

"Hyung cakap apa tadi??"tanya Sehun kepad Luhan.

"Nah untuk Sehun!"

Mata sehun membulat kalah mata D.O melihat hadiah Luhan.

Sesaat selepas itu dia melompat keanakan.
Luhan menangkap Sotong dan Udang untuknya.

"Ya Luhan!!!"
Semua member berteriak nama Xi LuHan.

"Dia tangkap sotong dan udang tak cakap!"

"Kan,kalau tahu taklah kita focus pada ikan ja"

"Kalau dia cakap,boleh  kita semua makan reramai,huhh"

"Special untuk Sehunkn,nampak sangat dia nak Sehun seorang jerr makan,"

Pelbagai rengekan dengusan dari 10 orang lelaki itu.
Luhan dan Sehun hanya tersenyum sambil buat tangan PEACE.

D.O memilih beberapa jenis ikan yang sesuai dibakar,lebih kurang 3 ekor seorang,almaklumlah tiada nasi,terpaksa mereka merantah beberApa ekor agar perut terisi sempurna.

EXOk menyusun ikan seekor demi seekor,satu barisan ikan kelihatan panjang.

Terdapat beberapa cebisan kain diagih kepada setiap seorang oleh Suho.Nampaknya itulah pinggan mereka kali ini.

Dengan sekali bakar sahaja semua ikan terbakar elok.Sememangnya kepakaran Chanyeol.
Sehun dan Luhan berkongsi sotong dan udang.Memang tidak dinafikan masing2 tidak sabar untuk bersantap.

Ikan yang selebihnya dijemur di bawah mentari hangat.Adakah ikan kering kesudahan lebihan ikan itu????
Biarkan D.O menentukannya.

Baekhyun menyiapkan air sulingnya.Setiap seorang diberi segelas seorang bergilir.Mereka minum dengan pantas.Baekhyun terpaksa menyuling air baharu memandangkan EXO akan dahaga bila-bila masa sahaja.

Kini tiba masanya,EXO belayar!

Suho mengambil alih kawalan kapal.

Yang lain menaikkan layar,not bad kebolehan pemimpin EXO PLANET.

Hampir separuh ahli EXO berehat memandangkan mereka akan bergilir mengawal gerak kapal selepas Suho.
Selebihnya membuat hal masing2 dan berkawal di atas.

Chanyeol bertugas memerhati laut.

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now