#part18
Sekali lagi mata EXO terkedu.Kai jatuh terduduk di sisi Kyungsoo.Tangisan demi tangisan,Kyungsoo dikeremuni oleh EXO kecuali Suho.
"Oh tuhan!Sampai bila semua ini?Aku tak kuat!Aku tak mampu!Aku sayang EXO,Aku sayang EXOL!"
Kris memeluk Suho,menenangkan jiwanya.Mereka sama-sama berkongsi beban.
Chen mencuba untuk melindungi EXO dengan kuasanya.Ya,petir dan kilat masih sabung menyabung.Keadaan EXO sangat bahaya.Suho bangun meleraikan pelukannya dengan Kris.
Air matanya diseka.Dia menggunakan kuasanya menggabungkan petir dengan air.Entah apa yang difikirkannya.EXO masih sibuk dengan Kyungsoo yang masih belum sedar.Kai memaku kepala Kyungsoo.Tao dilindungi oleh Xiumin.
Satu keajaiban hasil gabungan mereka,hujan jatuh mengiringi tangisan.Mungkin bersama EXO meratapi nasib mereka.
Bak kata orang Hujan buat aku rasa berteman."Lay ya,cuba buat sesuatu,kita perlu teruskan perjalanan,"pinta Suho.
Lay yang tadi masih blur mula memahami segalanya.Dia mengampiri Kyungsoo dan duduk di sisinya.
Air mata Lay jatuh tepat ke mana Kyungsoo,berjuraian tanpa henti.Lay menutupi mata Kyungsoo dengan tapak tangannya.Membaca mantera lalu menyapunya di sekeliling wajah Kyungsoo.
Perlahan-lahan,Kyungsoo kembali melihat dia.
Pandangan pertamanya dia melihat EXO mengeremuninya.Badan mereka semua basah.Kerana hujan Suho.
"Kenapa kalian menangis?"bingung D.OJarinya menghapus tangisan Lay yang berada di sebelah kirinya dan juga Luhan dari sebelah kanannya yang paling hampir.
Tidak ingin membuat D.O gelisah,members yang melihat menyeka air mata masing-masing."D.O,gwangchana?"
"Okey,hanya paning saja"D.O mengurut-ngurut dahinya yang pening.
"Semua orang selamat?"tanya Suho.
Hujan reda setelah suho berhenti menggunakan kuasanya."Tao,boleh jalan tak?"Xiumin bertanya runsing melihat Tao.
Senyuman paksa diberi.Tao mencuba untuk berdiri.Badannya sangat lemah,dia mencuba untuk menguatkan badannya.Senyuman paksa diberi kepada Suho sekali lagi.
Satu langkah,dua langkah,tiga langkah..
Tao jatuh.Badannya tak mampu,
"Tao boleh jalan,jangan risau"tipu Tao lalu mencuba untuk bangun.
Kris meluru memeluk Tao,Kris sangat sayangkan Tao.
"Tao,kalau Tao tak mampu jangan paksa,kita masih boleh teruskan segalanya walaupun Tao tak boleh berjalan,"nasihat Kris.
"Tao boleh hyung,Tao boleh"Tao mencuba untuk bangun namun ditegah.
"Tao,jangan paksa diri ya?"lembut Xiumin.
"Tao budak baik,dengar cakap Hyung"Suho membantu.
"Tao tak nak susahkan Hyung semua,"sayu Tao.
"Tak apa Tao,we are one right?"Kris mendukung Tao di belakangnya.
"Gomawo Kris hyung,"Tao meletakkan kepalanya di bahu Kris.
Langit kembali bergegar.Apabila memandang ke atas,kilat dan petir kembali.Riak wajah EXO berubah,semuanya memandang ke arah Suho,menunggu perintah.
"Kita teruskan,"beritahu Suho.
"Chen akan lindungi EXO,"Chen memberi kepastian.
Bagaikan menerima cahaya baru,riak ketakutan hilang dari wajah-wajah pemerintah EXO PLANET.Mereka meneruskan perjalanan dengan semangat yang membara.Bagaikan api yang marak dituang minyak.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...