FIND THE ELDORADO(8)

428 45 2
                                    

#PART8

"shenma?(what)"tanya Kris.

"Sehun ngan Kai nak tidur ,Hyung pergilah jaga api dengan Tao."beritahu Sehun.

"nae,"jawab Kris.

Kris mengusap matanya berkali lalu menepuk bahu zi tao berkali sambil berkata "ireona,ireona,ireona,"dengan lembut.

"Tao ya,bangun jaga api!"ulang Kris.

Tao akur dengan arahan Kris yang ingin dia menjaga api.Nampaknya terpaksa lah dirinya menemani Kris hyung.Ikutkan hati dia nak tidur tak nak bangun-bangun.

Mereka bergilir-gilir menjaga api sehingga pagi.Giliran terakhir ialah Suho dan D.O.Apabila matahari mula menunjukkan bayang,D.O menggunakan sisa kayu unggun api dan mengetuk dinding gua dengan kuat.Semua ahli EXO terjaga dari tidur termasuklah Baek dan Luhan.

"Hyung,hyung ke yang buat bising?"getus Baekhyun.

"Takla,siapalah yang buat bising nie,"geram Luhan.

Luhan bangun dari pembaringan dan melakukan beberapa jenis regangan badan di waktu pagi.

"Baekhyun ssi,bangunlah jom kita kene pergi cari makanan,hyung dah lama ,tak lapar ker?"adu Luhan.

"Bukan setakat lapar,dah kebulur dah,"perli Baekhyun lantas bangun dan keluar dari gua bersama Luhan hyung.

Di pertengahan perjalanan,

"Kita asyik jumpa pokok hijau je,mana buah nya?"kata baekhyun.

"Dah tak berbuah nak buat camna hahaha,"Luhan cuba buat lawak.

"Telekinesis jelah,"cadang Baekhyun.

"Ada ke orang telekinesis daun jadi buah ,jadi kek,jadi nasi?"tanya Luhan.

"Entah,"selamba Baekhyun.

"Erhh buat jelah lapar dah nie,"Baekhyun meragam.

Luhan memejamkan matanya dan telekinesis yang semua pokok kat situ berbuah lebat dan apabila dia membuka matanya OMG!Memang semua pokok berbuah lebat.

"Ya Luhan hyung,Good job!"teruja Baekhyun.

"Pergi panjat lah,"suruh Luhan.

Baekhyun memanjat salah satu pokok berhampiran dan memetik buah -buahan yang ada pada pokok itu lalu melemparkannya kepada Luhan yang berada di bawah pokok.

Keadaan EXO,

Semua ahli yang ada telah pon bangun dek pukulan gua D.O.
Mereka telah masuk ke dalam hutan untuk mencari makanan memandangkan perut sudah berbunyi macam singa lapar.Mereka berpecah kepada beberapa kumpulan iaitu Sehun,Kai dan Suho.Kris,Tao dan Chanyeol.D.O dan Lay.

D.O dan Lay akan tinggal di gua untuk menyiapkan peralatan memasak.

Kai,Sehun dan Suho akan mencari makanan.
Kris,Tao dan Chanyeol akan mencari sungai.

Sedang Kai,Sehun dan Suho berjalan.Kai dan sehun gelisah memikirkan peristiwa semalam.Nak bagitahu ke x?nak ke xnak?Adoii letih mereka bergaduh mulut berbisik-bisik di belakang.

"Eeh,kamu ni dah kenapa?"Aneh Suho melihat budak dua orang itu.

"Tak ada apa-apa,teruskan-teruskan hehehe,"cover Kai.

"Ish kau la nie,terbongkar kan,"marah Sehun.

"Eehh,menyakitkan hati la kau ni Sehun,"marah Kai balik.

"Yang nak bergaduh nie kenapa?Apa yang terbongkarnya?"tanya Suho seraya memberhentikan langkahnya.

"Hahh ape?"soal SuHo lagi.

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now