FIND THE ELDORADO
PART11
Keluar saja dari restoran,EXO berjalan-jalan di kawasan sekitar.
"Hyung,nak tu,"tunjuk Tao ke arah gula-gula panjang itu.
"Ambik lah,"Kris memberi kebenaran.
"Nak gakk,"gedik Baekhyun almaklumlah dalam keluarga Byun tak ada yeoja,omma dia nak anak yeoja,tapi dah xle pregnant,baek act like yeoja.
"Alooo meh sini,"tambah Chanyeol.
Baekhyun tergedik berjalan ke arah Chanyeol.
"Nah ambik,"
Suho menghulurkan setiap satu gula-gula itu kepada sepuluh yang lain."Berapa ya pak cik,"sopan SuHo.
"lima keping syiling perak,"balas pak cik itu.
Suho membayar harga yang diberitahu pakcik itu.Mereka meneruskan perjalan sambil menikmati gula-gula yang berbentuk sfera kecil yang dicucuk pada kayu nipis yang panjang.Lebih tebal daripada lidi.
Mereka terus menjelajah perkampungan ELF itu hingga tiba di sebuah pedalaman.Pedalaman yang sunyi,terdapat sebatang sungai yang airnya jernih lagi bersih.
"Dah lama tak mandi sungai,jom?"ucap Chen.
"Sungai?"Kai kebingungan.
"Cantik lah air dia,"teruja D.O sambil bermain-main dengan air sungai dengan tangannya.
"Erh D.O,apa kamu buat nie,"tanya Luhan.
Luhan seraya merapati D.O lalu menolaknya ke dalam sungai.D.O terkejut lalu berteriak.
"Ya,Luhan apa yang awak sudah lakukan?"marah D.O.
Hampir separuh badannya basah.Tiba-tiba,Suho pula yang menolak Luhan.
Luhan terkejut lalu berteriak sama seperti D.O.Yang lain ketawa melihat mereka.Serentak itu,D.O menyimbah air pada Chanyeol dan Sehun.Melihat D.O,Suho turut masuk ke dalam sungai dan menyimbah mereka yang belum basah.
Akhirnya,mereka semua basah.
"Japp,jom kita lompat tengok siapa lagi hebat,"cadang Chanyeol.
"Sudah semestinya Kris,"perasan Kris sambil membuat gaya menyilang tangan.
"Errr,perasan,"perli Chanyeol.
"Jom,Jom"
Mereka semua naik ke daratan dan berjalan ke jeti.Kai menanggalkan bajunya.
"Palli,bukaklah,"desak Kai.
Melihat Kai,Sehun dan yang lain turut menanggalkan baju dan membuangnya di atas lantai jeti.Hanya D.O yang teragak-agak.
"Ya D.O,apa awak buat nie,cepat lah,tak nak mandi ke?"Baekhyun bertanya.
"Malu erhhh,"kata Tao.
"Alolo,D.O malu lahh,"tambah Kai pula.
"Apa kamu semua ni,tak lah,"elak D.O.Dia masih ragu.
"Mana ada orang lah kat sini,"SuHo cuba memujuk.
"Yeoja tak ada lah,"cuba Lay pula yang sudah tidak berbaju.
Akhirnya D.O mengalah lalu membuka bajunya.Dia memeluk diri.
"Hahaha,"Lay mengeatawakan D.O.
"Ha terjun,"jerit Suho lalu terjun ke dalam sungai setelah melompat.
"Lompat!"
Semua mereka terjun ke dalam sungai termasuk D.O.Mereka terus bermain girang sehingga ke senja.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...