#PART9
Kai dan Baekhyun yang menyedari hal itu lantas melihat ke arah datangnya bunyi itu.Saat itu mata bertentang mata.Semuanya kaku.Mulut terkunci tanpa sebab.Langkah kaki Suho mendahului ke arah Baek dan Luhan.Melihat SuHo mengorak langkah,yang lain turut menyertai.Luhan dan Baekhyun merapati SuHo,Kris,Kai dan Sehun lalu berpelukan untuk beberapa detik.Biarpun sesaat,semoga pelukan itu kekal selamanya.Pelukan hangat yang sudah lama tidak dirasai amat dirindui.
"Bogoshippeo,"Luhan memulakan bicara.
Mutiara jernih mula keluar sedikit demi sedikit.Melihat keadaan itu,Suho merapati Luhan dan menyapu mutiara itu menggunakan ibu jarinya.Mereka sebak seketika.Ada yang menepuk bahu sesama mereka.Pelukan hangat terus singgah dalam diri ini.
"Dahla,jom balik diaorang dah tunggu,"ajak Kris.
Luhan mengangguk.
Mereka berpegangan tangan keluar daripada gua dan menuju ke gua utara.Senyuman mereka semakin menyerlah.Tidak lama lagi EXO akan kembali.Sudah tiba masanya EXOL bersedia.EXO akan bawa EXOL balik ke EXO PLANET.Bersabarlah EXOL.Di pintu gua utara,
"Ha,tambah kayu api lagi,buah tu potong kecil-kecil,ikan tu bakar biar sekata,jangan masak sebelah,sebelah,"D.O memberi arahan dari tadi tidak berhenti mengarah macam makcik.
Ahli yang lain hanya mengangguk dan melakukan kerja yang disuruh memandangkan mereka juga tidak berapa faham kerja dapur.Sewaktu di EXO PLANET, D.O lah yang menjadi ketua dapur.
Ikan yang dimasak diletakkan di atas daun pisang memandangkan dalam gua macam ni mana nak cari pinggan.
"Ya guys,Luhan dan Baekkie is back,"riang SuHo menerjah masuk ke dalam gua.
Semua memandang ke arahnya,semua kerja ditinggalkan,masing-masing meluru ke arah Baekkie dan Luhan.
"Macam mana korang jumpa?"tanya Lay tidak sabar mengetahui cerita sebenar.
Luhan dan Baekhyun melabuhkan punggung di atas lantai gua.
"Siapa nak cerita nie,"Sehun memandang ke arah kai,Suho dan Kris silih berganti.
"Let me tell you,"tawar SuHo.
"Tadi,masa jumpa buah kat hutan,Suho perhatikan kawasan tu.........."cerita Suho panjang lebar.
Orang yang mendengar hanya mengangguk tanda faham.
"IQ Our leader memang tinggi,"puji Baekhyun.
"Erh Jom makan,makanan pon dah siap nie,"ajak D.O.
"Rindunya masakan D.O,tadi kitaorang makan tapi tak sesedap masakan D.O,"puji Luhan.
Luhan merasa ikan yang telah masak ke dalam mulutnya sambil tersengeh berkata,"Wahh,masih sedap macam dulu."
D.O seperti selalu hanya mendengar selamba pujian untuknya.Mereka berkumpul membuat bulatan dan makan bersama.Suapan demi suapan singgah di mulut.Mereka makan tanpa banyak cakap.Tumpuan utama hanya pada makanan di hadapan.Mereka makan dengan berselera sekali.
"Urkk"
Bunyi itu keluar daripada mulut Chanyeol."Apalah hyung nie,"rungut Sehun.
Beberapa minit selepas itu,
"Dah siap makan semua?"tanya SuHo lalu berdiri di tengah-tengah mereka.
"Baek dah !"jerit baekhyun.
"Sehun dah!"
"Tao dah!"
"Chanyeol dah!"
"Kai dah!"
"Luhan dah!"
"D.O dah!"
"Lay dah!"
"Dah is not my style,"jawab Kris."Kumpulkan semua sampah and kita akan tinggalkan tempat nie,"serius SuHo.
YOU ARE READING
FIND THE ELDORADO <COMPLETE>
FantasySaat syaitan memusnahkan segalanya,masihkah ada peluang untuk exo planet kembali? Akankah EXO berjuang demi EXOL dan kerajaan mereka EXO PLANET? Masa berbalik kepada saat segalanya masih belum tercipta.Kedua belas mereka terpisah jauh dari satu sama...