FIND THE ELDORADO(14)

430 40 0
                                    


part 14

ELF berkumpul beramai-ramai di luar istana.

"Apa kamu semua buat di sini?"tanya pengawal pintu.

"Sila benarkan kami masuk,syaitan sedang menyerang.Kami harus berlindung di dalam istana.Cepat laporkan pada ketua pemerintah,"rayunya.

"Kenapa tidak beritahu awal-awal,"cemas lelaki itu.

"Bukakan pintu,bawa mereka ke balai diraja,"arah pengawal itu.

Pintu istana yang gah berdiri dibuka.Terserlahlah kemegahan senibina beberapa binaan,istana ELF bukan di situ, istana berada di tengah-tengah.

Maka ELF menyerbu balai itu dan mengambil tempat masing-masing.Detik demi detik semakin bertambah bilangan ELF yang berada di balai.Untung balai istana cukup besar untuk menampung ELF yang sememangnya ramai tidak terkira.

Xiumin yang baru sahaja tiba di pintu istana tergaman dengan keindahan istana Super Junior.Lamunannya berakhir di situ saja memandangkan ada kerja yang lebih penting menantinya.Langkahnya menghala ke bangunana tempat di mana para pemimpin tertinggi kerajaan ini sepatutnya berada.Tempat di mana mereka berbincang mengenai kerajaan ini kebajikan,keselamatan kesenangan dan segalanya.

Sebaik saja tiba di bangunan yang dimaksudkan,Xiumin melutut dan bersuara dari luar memandangkan dia tidak sepatutnya mengabaikan adabnya dengan menerjah menceroboh masuk ke tempat tersebut.

"Tuanku,izinkan patik datang menyembah ada berita penting harus dikhabarkan segera.Kerajaan dalam bahaya tuanku!"Xiumin masih lagi bersujud di situ.

Setelah selesai berkata,badan nya diangkat bangun duduk dalam posisi melutut.Itulah adat yang sepatutnya.Ini kali pertama dia melakukannya,selalunya hanya EXOL menyembah mengkhabarkan berita.

Pembesar yang berada di pintu sebalik mengkhabarkannya kepada ketua perintah.Suaranya memang kuat sewaktu memberi sembah memberi tahu berita yang ingin disampaikannya hingga keluar dapat didengari.

"Jemput dia datang menyembah,"balas suatu suara setelah mendengar berita dari pembesar.

Suara itu lebih perlahan dari pembesar tadi.

"Maharaja ingin bertemunya,jemputnya masuk,"laung pembesar berkenaan.

Pintu yang berada di depan XIUMIN terbuka,diikuti pintu kedua,ketiga,keempat dan akhir sekali kelima.

Xiumin berjalan masuk dengan berhati-hati dan duduk di kusyen nipis di hadapan tiga belas pemerintah ELF.

Merekalah Super Junior yang diketuai Lee Teuk.Leader kacak mereka.
Kesemua yang lain duduk di samping Lee Teuk...

Di kanannya,Siwon,Kyuhyun,Ryeowook,Yesung,Henry dan Zhoumi selebihnya di kiri Lee Teuk.

Pakaian rasmi mereka bercorak sama begitu juga warna.Yang membezakan mereka hanyalah rupa,ketinggian dan cara mereka mengikat rambut.Semuanya sangat kacak.
(handsome)

"Jelaskan tujuan kamu datang menyembah,"pinta Siwon.

"Tuanku,syaitan telah menyerang perkampungan-perkampungan ELF.Ramai ELF menjadi Monster tuanku.ELF yang merupakan Lucky One semuanya berada di balai.Mereka yang terselamat berlindung di balai istana.Tuanku harus mempersiapkan bala tentera sekarang.Tadi patik melihat sebelas orang lelaki mempunyai kuasa misteri menyelamatkan ELF,"jelas Xiumin panjang lebar sempat dia menipu Super Junior tentang dia melihay sendiri EXO menyelamatkan ELF.

"Sebelas?Di mana seorang lagi?"celah Shindong.

"Betul tu,mana seorang lagi?"Ryeowook mengiakan kesangsian Shindong.

"EXO?"jangka Siwon.

"Nampaknya sejarah benar-benar terjadi,hidup di dua dunia berbeza,mereka telah bertemu satu sama lain.Hari di mana mereka bersatu demi rakyat mereka EXOL bakal menjelma ,"akhirnya Lee Teuk bersua.

Mereka yang lain tersenyum sinis.Sukar ditafsir maksudnya.Namun Xiumin jelas dengannya.

"Saya salah seorang dari mereka,"perlahan Xiumin.

"Benar?"sangsi Zhoumi.

"Tunjukkan apa kamu ada,"perintah Lee Teuk.

"Nampaknya Super Junior sunbae memang pemerintah berwibawa.Baiklah,Let me show you mine,"bisik hati Xiumin penuh yakin.

Xiumin berdiri bangun dari posisi melututnya.Dia menarik nafas sedalam yang mungkin.Tangannya diluruskan ke bawah.Kemudian diangkatnya ke atas kelihatan haba atau mungkin asap putih keluar dari dua belah tangannya.Tangan kirinya berada dalam posisi melambai tangan namun tidak bergerak.DIA memusingkan kelima jarinya ,satu persatu menjadi satu genggaman.

Kuasanya dilemparkan pada pinggan dan mangkuk milik Super Junior yang masih lagi belum selesai bersantap.Xiumin melirik ke bumbung bilik sedetik.Tidak semena-mena bumbung itu mengeluarkan salji.Xiumin terus menggunakan kuasa nya pada salah seorang member Super junior iaitu Dong Hae.Dong Hae keras seperti ais.

Terkejut juga Shindong di sebelahnya.

"Hentikannya!"jerit YeSung.

"Kami mempercayai awak,pulihkan Dong Hae!"risau Lee Teuk.

"Lets go SUPER JUNIOR we have something to do.Ready for the war!"tegas Lee teuk.

Xiumin akur kehendak Lee Teuk,dia menukarkan Dong Hae seperti sedia kala.Dong Hae tercungap-cungap menahan nafas.Lantas,dia menggunakan dua jarinya untuk menghentikan salji seterusnya dia menukarkan kembali santapan itu kepada sebelumnya.
(jari yang selalu korang buat peace tu,tapi yang ni rapat)

"Kalau ya pun gunalah pada Sung min atau Eunhyuk,jangan jadikan beta bahan untuk gunakan kuasa awak,"getus Dong Hae

Sungmin dan Eunhyuk sempat menjeling ke arah DongHae.Dong Hae buat tidak tahu dan terus berdiri.

Kesemua mereka berdiri.Pembesar serta pengawal tunduk memberi hormat.Pengawal membuka pintu pertama,kedua,ketiga dan seterusnya.Sebaik saja kesemua pintu dibuka,Super Junior diketuai Lee Teuk melangkah meninggalkan bilik itu sempat dia berpesan pada Xiumin supaya mengikuti mereka.

Super Junior dengan gaya seorang pemerintah berlalu meninggalkan ruangan tersebut.Pengawal mengikuti mereka dari kiri dan kanan serta belakang.Nasib badan,Xiumin berada di belakang sekali iaitu di belakang penGawal.

Super Junior berpecah.Kibum dan Hangeng akan berada di balai untuk menjaga dan menenangkan ELF.Yang selebihnya mengikuti Lee Teuk bersiap untuk peperangan.Lee Teuk memerintahkan bala tenteranya mengelilingi istana.Jangan dibiarkan MONSTER mengganggu istana super junior.Lee Teuk dan yang lain termasuk Xiumin memasang benteng suci mengelilingi istana.Benteng suci suatu yang halimunan.Kuasa jahat tidak dapat menembusinya termasuklah asap syaitan dan juga MONSTER.Kini mereka menunggu EXO di depan pintu besar istana.

(TBC)
(Abaikan typo)

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now