FIND THE ELDORADO (24)

370 31 0
                                    

Angin menyapa mereka EXO,perlahan-lahan menenangkan fikiran mereka.Suho mengemudi kapal ke arah Selatan.Kapal itu memang sejak awal arahnya ke. SELATAN yang merupakan arah mata angin utama.Biarkan saja mereka belayar ke selatan.

Lagipula,mereka tidak tahu ke mana arah tujuan mereka.

Sail,
Sail,
Sail,
Gotta,
Gotaa,
Go,
Go,
Gotta,
FIND THE ELDORADO-ELDORADO...

Jika kita berjalan di bawah petir...
Tetapi kita sentiasa bersama-sama,
Aku takkan merasa takut...
Wahai ELDORADO...
-EXO

"ELDORADO sebuah tempat yang memanggil kita,kita takkan berhenti hanya di satu tempat,kita sedang menuju ke sebuah (¿) cahaya yang tersebar"

Suho berjeda seketika.

Perjalanan terhenti bersama Suho.

Suho meregangkan otot nya,
Melakukan senaman ringan berkali-kali lantas berjalan menuju ke arah Kris...

"It s your turn~~"
Suho tersenyum lebar.

Kris hanya mengangguk disertai "hmmm"

Kini giliran Kris pula mengemudi kapal.
Agaknya berapa batu lagi mereka perlukan untuk melihat daratan.
"Sudah lama suho mengemudi tidak juga nampak daratannya."

Bagai dapat membaca isi hati Kris,Luhan mencelah.

"Kris ya,orang lain turun ke laut sebulan dua baru balik,ni berapa jam alahai dah merungut,"

Tao tersenyum sinis mendengar Luhan.

"Haah,Luhan ge betul,Calm down okeyh"

Tao wak lek wak peace

(Ok merapu abaikan)

############################

Malam pertama
di tengah lautan,MEREKA bermain dengan gembira.

Dimulai sesi perkenalan diri yang dicadangkan oleh Kai.
Maka bermulalah.

Tao menjadi yang pertama untuk memulakannya.
Tao akan memperkenalkan Kris.
"Namanya ialah Kris Wu.Nama sebenarnya Wu Yi fan ataupau Li  Jia heng.Dia seorang gege yang sangat baik.Tao merasa sangat nyaman dan bahagia setiap kali bersama Kris ge.Dia menjaga EXOM dengan baik dan memainkan peranannya sebagai Appa kepada semua."

Kris tersenyum mendengar Ucapan Tao.

Exo kadang mengangguk sendiri mungkin mengakui hal yang sama tentang Duizhang Kris itu.

"Kris menjaga EXOM dengan baik,dia juga membawa perwatakan Appa kepada EXO dengan sangat bagus.Kris ge sangat diminati ,disayangi,disanjungi dan dimuliakan oleh EXOL.Dia menjaga EXO DAN EXOL dengan sangat sempurna.Kris mendapat sokongan yang kuat daripada EXOL.Orang yang memahami dirinya dengan baik selain Exo adalah EXOL.EXOL sangat memahami EXO.EXOL yang sebenar-benar EXOL sangat terbaik untuk kami EXO."

Bagai bercakap dengan orang lain pun ada Tao ni.

"Tanpa Kris gege,We are not able to be one.Because without one we are not one.Thanks for protecting us for loving us gege.I love u so much!"

Exo bertepuk tangan meraikan perkenalan penuh makna dari Tao tentang leader EXOM itu.Kris merasa sangat terharu dan memeluk Tao.
KRIS juga sempat membisik "Xie Xie ni" di telinga Tao.

Exo menunjukkan semangat serta sokongan terhadap keakraban leader dan maknae EXOM dengan berkata-

"Whoa,i felt so touching!!"

"Toaris are the best!!"

"They are so sweet,unforgettable!"

"Whoa!!meaningful!"

"I felt jealous too!!"

"Let s make ChanBaek like this!!!",

"Ya..forever with Taoris!!"

"Taoris fighting!!love you both!"

Ucapan mereka seperti EXOL.Tiba-tiba terdetik di dalam jiwa mereka rindu akan suara2 EXOL.

"exol we miss you"

Kata-kata itu hanya terdetik dalam jiwa.

Tidak mahu menangguhkan masa kini giliran Kris memperkenalkan Chanyeol.

Sesi perkenalan yang penuh bermakna.Mereka melelapkan mata setelah semua orang selesai memperkenalkan diri.

Ucapan Wan An(Good night)
Terbit dari setiap bibir.Mimpi indah EXO!Mog@ hari esok lebih baik dari hari ini!

############################

8hari tujuh malam telah berlalu..

Kini kedua belas mereka masing2 sudah pernah mengemudi kapal.
Melihat cahaya merah di kaki langit muncul,Lay menghentikan kemudi nya.

Dia meninggalkan tempat mengemudi kapal dan turun ke bawah.
Chen melihat Lay turun,dia pun turun dari atas tempat dia melihat menggunakan _______(yang selalu pirate guna tu,benda yg guna tgk benda jauh tu)

Nampaknya malam menyapa lagi.
Makan malam mereka seperti biasa ikan bakar ParkChanyeol.
Exo berkumpul beramai-ramai untuk menikmati hidangan.
Mereka makan bersahaja,bagaikan esok masih ada.

Setelah kekenyangan,mereka berkumpul di bawah rambulan bercahaya.Bulan penuh malam itu.

Lampu kalimantan yang setia menemani juga bersama.Baekhyun juga ada,boleh jaci cahaya hahaha.

"Di perjalanan yang berbahaya ini,rintangan terus mendatang meski tidak diundang,"
Chanyeol memulakan perbualan mereka.

"Tetapi kita terus bersatu dan bersama,"sambung Kai.

"No pain,No gain,"tambah Baekhyun.

"Bukankah ini dunia yang penuH dengan misteri?"Chen menimbulkan tanda tanya.

"Letakkan tangan di hadapan,kita adalah satu,We Are one!"-Suho.

Sepertinya bagai ada keajaiban setiap kali mereka meletakkan tangan di hadapan,langit mencerah tiba2.Cahaya menyilaukan mata menerangi alam,Baekhyun juga kalah dengannya.

Bagai tsunami melanda,kapal mereka berpusing-pusing sehingga terjadinya satu gelombang tekanan yang terlampau kuat.
Tsunami tersebut maybe pusaran air sekarang mengangkut segalanya bersama.

Ajaib....
Tsunami menghala ke atas.
Ya,langit.

Tangan EXO yang sudah mula bercantuman antara satu sama lain menjadi sfera terindah.Mereka terangkat dari kapal..Umpama tiada graviti mereka terapung ke langit sendirinya.

Langit masih menyilau terangan memaksa mereka EXO untuk tetap setia menutup mata hingga ke akhir.
Mereka naik kelangit tanpa sedar.
Kapal pelayaran mereka hilang ghaib halimunan serta merta.
Laut tenang bagai tiada apa terjadi.

Sebaik saja EXO Melintasi garisan tanda langit dan bumi.
Cahaya silauan pudar perlahan.Langit kelam kembali menyapa mereka.
Tanpa diduga dua matahari menjadi satu lambang kesatuan EXO.

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now