FIND THE ELDORADO (4)

452 53 1
                                    

#Part4

Kai sedang memikirkan cara untuk mencari ahli-ahli exo yang lain.Dia berulang alik dari kiri ke kanan.Hampir pening dibuatnya.Kuasanya ada dua,telepati dan juga teleport.Telepati telah digunakan sekarang giliran teleport."yelah teleport,i can transfer to another place easier by using the power.Kenapa lah dari dulu tidak terfikir,"kata Kai sambil mengetuk kepalanya.Kai memejamkan matanya rapat,seketika angin mengelilingi hingga membuat objek di sekeliling terbang tidak menentu."Bawalah aku ke tempat Park Chanyeol,Chanyeol hyung.Bawalah aku ke tempat Chanyeol hyung,bawalah dan bawalah,"baca Kai di dalam hatinya.Saat itu Kai melalui peredaran ruang dan akhirnya ke tempat Chanyeol berada.

Chanyeol berjalan menyusuri gigi air pantai yang datang dan pergi tanpa diundang.Hatinya rindu sekali pada exo.Entah bila mereka boleh bertemu."Hyung,hyung,hyung meomchwo!"suara itu sayup-sayup kedengaran." Mungkin Perasaan aku sahaja,"Chanyeol menidakkan suara yang memanggilnya.Chanyeol terus memanggilnya.Chanyeol memberhentikan langkahnya.Suara itu kedengaran semakin kuat.Semakin lama semakin menghampirinya.Dia menoleh ke belakang.Kelihatan seseorang berlari ke arahnya.Wajahnya tidak jelas kerana terdapat sedikit kabus tebal.Orang itu memanggilnya hyung.Suara itu biasa didengarnya.Tapi siapa?Di mana?

Kai yang kelelahan mengejar Chanyeol tercungap-cungap mendapatkan hyungnya."Kai?"Chanyeol terkejut dengan keberadaan Kai bersamanya."Hai hyung,"sapa Kai kelelahan."Macam mana...."Chanyeol kehabisan kata.Kai membisikkan ke telinga Chanyeol "teleport".Chanyeol tersenyum.Barulah dia ingat,Kai memiliki kuasa teleport."hyung,lapar"kata Kai sambil membuat muka kasihan."Kai pergi cari ikan dekat pantai hyung cari kayu api ,"atur Chanyeol.Kai menghilang dari pandangan.Jujur kemunculan Kai mengubat rindunya pada ahli-ahli yang lain.Chanyeol bergegas mencari kayu api.Dia mengumpulkannya dan membahagikan kayu itu kepada beberapa kumpulan.Dengan kuasanya,Chanyeol menyalakan api pada kayu itu.Chanyeol mengelap peluh kelelahan."Mana Kai ni?"risau Chanyeol.

Beberapa minit kemudian,Kai muncul dengan beberapa jenis ikan.Entah ikan apa yang dibawanya.Chanyeol mendapatkan Kai yang kebasahan bersama ikan-ikan yang tidak diketahui kuantitinya.Chanyeol mencucuk ikan-ikan itu pada ranting kayu yang sederhana tebal.Untung semua ikan itu telah mati.Chanyeol memanggang ikan-ikan itu pada kumpulan api yang ada.Satu kumpulan kayu api dibiarkan kosong tanpa ikan.Chanyeol mendapatkan Kai kebasahan lalu menyuruhnya memanaskan badan pada unggun api yang sengaja dibiarkan kosong untuk Kai.Mereka duduk memerhati api sementara ikan-ikan itu masak.

"Kan bagus kalau exo ada di sini,boleh bermain dan berseronok bersama....seperti dulu,"sayu chanyeol."Kita akan bersatu,tapi bukan sekarang hari itu pasti akan datang,"kai tersenyum kelat memandang chanyeol.Chanyeol melentokkan lehernya di bahu kai."Nanti kalau ikan tu sudah masak,kai cakap"tuturnya kepada chanyeol.

"Kris hyung,tengok tu ada api!"jerit Suho kepada Kris."cepat bawa kapal tu kearah api,"arah Kris.Suho mengangguk tanda faham arahan hyungnya."palli,Lay dah mual ni,"adu Lay.Mukanya kelihatan tidak bermaya sudah berkali dia muntah.Nasib baik,kedua leader menjaganya dengan baik.Mereka berdua memang risaukan Lay.

"Tidak boleh kah kalau kita juga buat api untuk memberitahu yang kita ada di sini?"tanya Kris sambil memicit kepala Lay yang telah tidur di riba nya."Api tak mungkin boleh bersatu dengan air,"Suho menggelengkan kepalanya dengan soalan tidak berasas Kris.

Sudah tiga kali kris bertanya adakah mereka sudah tiba.Tapi jawapan yang sama diberikan suho iaitu tidak."hyung sabarlah sedikit,"beritahu suho.Kris resah."Hyung bagi Suho lima minit,selepas itu kita akan berlabuh".Kris mengangguk,dia tidak mahu terlampau memaksa Suho.

"Hyung tengok tu,macam kapal"beritahu Kai sambil menunjukkan ke arah kapal air yang tidak jauh dari daratan.Seperti ingin berlabuh."Tapi,itu kan kapal air?"ragu Chanyeol."Kapal air tak wujud,melainkan....."
Mereka berdua berpandangan dan menyambung ayat yang tergantung"melainkan itu kapal air Suho".Senyuman terukir di wajah kacak mereka.

"Jom turun"suho melabuhkan layar kapalnya.Mereka berjalan turun.Kapal itu hilang sekelip mata.Jika Suho mahu dengan mudah saja ia bisa membina kapal lain dengan kuasanya.Lay bagai mendapatkan nafas baharu sebaik kapal berlabuh.Mukanya mulai ceria."Apa arah kita sekarang?"tanya Lay."Kearah api-api itu,"tunjuk Suho dengan jarinya.

Di arah bertentangan,Kai dan Chanyeol sabar menanti."Ada sesiapa di sana?"tanya Suho dengan kuat."Siapa di sana?"tanya Chanyeol kembali."Nampaknya ada orang,"bisik hati kecil Lay.Mereka berjalan makin dekat dengan unggun api.Semakin jelas wajah mereka kelihatan."Kami bertiga ahli exo,"setelah lama berdiam suho menjawab pertanyaan itu.Mendengar jawapan itu Kai&Chanyeol segera mendapat mereka.Mereka berpelukan seeratnya.Terdapat permata jernih mengalir dari kelopak mata mereka.Mereka melepaskan rindu untuk beberapa saat."hyung semua mesti laparkan jom kita makan ikan pon dah masak"Kai memecah kesunyian.Mereka menyapu sisa air mata dan menikmati santapan itu.

(TBC)
(Abaikan typo)

FIND THE ELDORADO <COMPLETE>Where stories live. Discover now