Duasatu : "I'm not intrested."

20.5K 770 6
                                    

(( Hana POV ))

" Hana!" Aku menoleh. Mata aku gulingkan. Hati disabarkan. 

Sabar, Hana. Kau kena sabar layan karenah manusia macam ni.

Senyuman aku cuba ukir. Aku berjalan mendekatinya. " Yes, Madam Lina. What can I help you?"

" Mana Rayyan?" tanya Madam Lina dingin.

Aku kerutkan wajah aku. " Muka saya ni macam kaunter pertanyaan untuk kanak kanak hilang ke? Sekejap eh, saya try tengok." Aku pusing ke sekeliling. " Maaf, saya tak tahu."

" You jangan loyar buruk dengan I, Hana. I tanya you mana Rayyan?"

Bawah dagu aku usap. " Hm, susah soalan madam hari ni. Lagi susah ke dari soalan mid term?"

Madam Lina mengetap bibirnya. " I'll make sure yang you akan fail untuk jadi pilot."

Aku tergelak kecil. " Wow! Tingginya azam madam! Hm, nak failkan saya? Well, takutnya saya! Apa saya nak buat untuk tak fail, ya?" Aku pandang Madam Lina dengan senyuman sinis.

" Oh yeah! Saya kan ada my handsome, caring, charming guider! Hm, apa susah kan? Dah ada guider cukup pakej macam tu, kita guna lah sebaiknya. Betul tak, madam?"

Madam Lina sudah menapak mendekati aku. Tangannya memegang lengan aku. Aku dongak memandang Madam Lina.

" Wow, madam. Kita dalam akademi ni. Kalau orang nampak, tak ke jatuh reputation madam sebagai pensyarah yang berkaliber? Ni boleh di katakan sexual harassment. Madam tak takut orang labelkan madam ni ' tak profesional', hm?" Aku tersenyum sinis.

Madam Lina mengetap bibir. Tangan aku dilepaskan kasar. " You menang kali ni. I akan bongkarkan semua rahsia you. You tunggu."

" Apa lagi yang madam tak puas hati dengan saya? Kalau madam nak sangat Rayyan tu, ambil lah! Sebesar hama pun saya tak hadap kalau nak kena berlawan dengan madam." Entah kenapa, mulut aku tak mampu menapis setiap kata yang aku keluarkan.

Wajah Madam Lina memerah menahan amarah. " Kurang ajar!" Tangan Madam Lina sudah naik.

Baru aku sedar, apa aku buat ni? Celuparnya mulut aku. Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata pipi aku membengkak. Aku terus menutup mataku kemas.

Aik, apasal tak rasa apa apa ni? Mata aku buka perlahan. Mulut aku melopong.

Rayyan.

Rayyan sudah memegang kemas tangan Madam Lina. Madam Lina memandang lama wajah Rayyan. Rayyan toleh ke arah aku. " Awak okay, Hana?"

Aku mengangguk perlahan. Rayyan memandang Madam Lina. Tangan Madam Lina dilepaskan. Kedengaran suara Madam Lina mengaduh. Wajah Rayyan aku lihat begitu menyingga. 

" Mana sifat profesional you, Lina? Dengan student pun jadi ke nak bergaduh? Kalau I lambat tadi, mahu lebam pipi Hana you tampar."

Wajah Madam Lina semakin merah. " Hei! You tanyalah trainer kesayangan you tu! Apa yang dia cakap dekat I! Trainer you tu yang kurang ajar, kenapa I yang kena?!"

" But still, you lagi matang dari dia. You yang kena control situation. Bukannya macam ni. Kalau dua dua meletop, mahu akademi ni sekali runtuh! Hana tu budak lagi, Lina. You yang kena ambil lead dalam situation macam ni. Bukannya makin keruhkan keadaan." Rayyan menghamburkan amarahnya.

Madam Lina memandang aku tajam. Kecut perut aku dibuatnya. " So, I yang salah dalam hal ni? Then, fine! Backup lah you punya trainer! I'm out!" Madam Lina sudah berjalan meninggalkan aku dan Rayyan.

Oh, Encik Pilot! ✓Where stories live. Discover now