POV Zara (Lourdes' zus)
Ik sta op en neem een lange douche. Ik heb nog niks van Lourdes gehoord helaas. Misschien wilt ze me wel helemaal niet zien.. Ik trek mijn zwarte legging aan met mijn zwarte hoodie en mijn zwarte Puma creepers. Mijn haar vlecht ik in 2 vlechtjes en verder breng ik alleen wat mascara aan en labello. Beetje parfum en klaar. Na het ontbijt neem ik plaats op de bank en pak mijn schoolboeken erbij. Ik zit in mijn laatste jaar van de universiteit en ik studeer voor de functie Cardioloog. Echt een mooi beroep al zeg ik het zelf. Ik vind piloot ook een mooi beroep eigenlijk, alle verschillende categorieën van het doktersberoep en piloot. Als de bel gaat spring ik haast een gat in de lucht.. Zal het Lourdes zijn? Ik sta op en ren naar de deur. ' Heyy omggg je bent er Lour, oh... je bent geen Lourdes.. ' zeg ik. ' Nee ik ben haar stiefmoeder, Amanda' zegt ze. Ik knik en laat haar binnen ' hoe gaat het met haar? ' vraag ik. ' Slecht.. Ze is in een inrichting nu... Ze is gek aan het worden. Ze beweert allemaal gekke dingen ' zegt ze. ' Omg.. Welke? ' vraag ik. Ze schud haar hoofd ' haar vader wou het me niet vertellen, hij was bang dat ik haar eruit zou halen ' zegt ze. ' Hoe bedoel je? ' vraag ik. ' Ja ik denk dat haar vader het faked.. Hij wilt denk ik van haar af, ze doet gek maar het kan allemaal waar zijn wat ze zegt ' zeg ik. ' Dan moeten we samen werken en hem ver weg krijgen van ons ' zeg ik. ' Ja! Trouwens ik heb je adres gevonden omdat ik haar ziekenhuiskamer ging opruimen ' zegt ze. ' Oh ja ik ben zelfs blij dat je me hebt gevonden ' zeg ik.Ja dat denk je..
' Nou ik ga weer haar vader zal wel zo terug zijn, anders gaat hij iets vermoeden ' zegt ze. ' Hier heb je me nummer, ik heet Zara trouwens. Bel me als er wat is ' zeg ik. Ze knikt en geeft me een knuffel ' Ik ben blij dat ze zo een lieve stiefmoeder heeft ' zeg ik. Ze glimlacht ' doegg ' zegt ze. Ik zwaai haar uit en wacht tot ze mijn straat uitrijd. Gelukkig heb ik haar ontmoet want nu kunnen we samen Lourdes helpen!
Nogmaals dat denk je..
POV Soufien
Hoe zou het nu gaan met Lourdes? Ik heb haar zo lang niet meer gezien.. Ik heb nooit echt haar kant van het verhaal kunnen horen. Ik had er toen geen behoefte aan maar nu wil ik het wel weten. Zou ze een relatie hebben met Imran? Of heeft ze een andere vriend? Ik moet weten wat er met haar is gebeurd! Ik stap uit en bel aan bij Lois. ' Souf wat brengt jou hier? ' vraagt ze. ' Ik eh moet je spreken ' zeg ik. ' Oh Ehm kom binnen ' zegt ze. ' Wat is er gebeurd met Lourdes na het feestje? ' vraag ik. ' Dat is best een lang verhaal ' zegt Lois. ' Maakt niet uit ik heb tijd ' zeg ik. Nadat ze me letterlijk alles heeft verteld heb ik toch wel medelijden met haar. Ik had in moeten zien dat ze het zelf ook niet makkelijk had.. ' Waar is ze nu? ' vraag ik. ' Ik weet niet, Imran had haar pa gebeld en hij zei dat ze voor een tijdje weg zou zijn ' zegt Lois. ' We hebben over 5 weken alweer school, is alles al geregeld met school denk je? En dit is haar laatste jaar! Dat kan ze toch niet missen ' zeg ik. Lois haalt haar schouders op ' Het ligt allemaal aan haar pa en haar stiefma Amanda ' zegt ze. Ik knik en sta op ' Dankje voor de info ' zeg ik. ' Oh Souf wacht ' zegt ze. ' H.. Hoe eh.. Hoe gaat het met Jawden? ' vraagt ze. ' Goed hij is getrouwd met een meisje genaamd Selma en hij is bezig met zijn hbo diploma ' zeg ik. Ze knikt en even zie ik de verdriet in haar ogen. ' Kom op Lois.. Jullie zouden nooit verder komen dan een jaar. Je bent geen moslima en zijn ouders zijn heel streng ' zeg ik. Ze knikt ' ja zal wel! Ik zou gewoon een moslima zijn geworden voor hem hoor ' zegt ze. Ik lach schamper en loop de deur uit. Ya right dat zeggen ze allemaal. Maar zodra het erop neerkomt doen ze het niet meer.
JE LEEST
Changed {Voltooid}
Teen FictionLourdes is een meisje die word gepest maar als ze in de 3e klas helemaal anders terug komt houd het gepest op. Als ze denkt dat haar leven normaal word komt er iemand in haar leven die alles op z'n kop zet en haar leven veranderd helemaal.. niks ma...