030

1.7K 99 16
                                    

POV Lourdes
Ik ben nu al 2 weken in dit kut internaat. Ik haat het en ik wil naar huis. Me vader is me niet eens komen opzoeken sinds hij me hier heeft gebracht. Het doet me pijn maar ja, ik moet er maar aan wennen. ' OKÉ IEDEREEN PAK 2 ZAKKEN MET ZAND EN NEEM ZE MEE NAAR DE ANDERE KANT ' roept die vrouw. Ik zucht en pak de 2 zakken met zand ' JIJ DAAR ' schreeuwt ze naar mij. Ik rol met mijn ogen en kijk haar scheef aan ' Waarom schreeuw je Moss? ' vraag ik. ' PARDON?! ' zegt de boos. ' PAK MAAR 4 ZAKKEN ' zegt ze. Iedereen kijkt me aan alsof ik iemand heb dood geschoten. ' Kifesh? Heb ik wat van jullie aan? ' vraag ik bot. Niemand zegt wat ' Oké dan, draai jullie hoofden om hoor ' zeg ik. ' MEVROUW SCHEEPVAART!! ' schreeuwt ze. ' MATTIE NIET KK SCHREEUWEN TEGEN MIJ KILL ' schreeuw ik terug. Sorry hoor maar wat ga ik deze mensen gehoorzamen als ik hier niet thuis hoor. Ik ben niet gek in mijn hoofd! Alles is waar, ik kon het bewijzen maar Amanda is te slim. ' NU IS HET GENOEG ' schreeuwt die vrouw en loopt boos mijn kant op. Ze pakt me bij mijn arm en duwt me tegen de muur aan. Ze houd me keel strak vast en kijk me diep in mijn ogen aan ' Jij gaat nu die 4 zakken oppakken zonder niks te zeggen en hoor ik wat dan ben je de klos jongedame ' zegt ze. Ik kijk haar scheef aan ' JiJ gAaT nU dIe 4 ZaKkEn OpPaKeN zOnDeR nIkS tE zEgGeN eN hOoR iK wAt DaN bEn Je De KlOs JoNgEdAmE ' zeg ik haar na. Ik duw haar van me af en trap de zakken omver. ' IK HOOR HIER NIET THUIS! IK BEN NIET GEK ALLES WAT IK ZEI IS WAAR ALLES DUS BEHANDEL ME NIET ALS EEN GEKKIND ' schreeuw ik. Boos storm ik de kelder uit en loop naar mijn kamer. Huilend laat ik mezelf zakken op bed, hoe kon dit gebeuren? Eerst werd ik hevig gepest, dan gaat mijn moeder dood, dan krijg ik een gemene stiefmoeder, dan kom overal achter en wordt ik in een gekkenhuis gezet. How tho? How?

'Hey.. Gaat het wel? ' vraagt een meisje, ik veeg mijn tranen weg en knik ' ja gewoon wat heimwee' zeg ik. Ze knikt en loopt verder naar binnen. ' En nu wat er echt is? ' zegt ze een beetje lachend. Ik zucht en besef dat het toch wel lekkerder is om mijn hart te luchten. ' Wow.. heftig ' zegt ze. Ik knik en staar naar de interessante grond... ' Ik Ehm kan je misschien helpen' zegt ze. Gelijk kijk ik omhoog en vergroten mijn ogen zich ' hoe? ' vraag ik. ' Er is een geheime weg uit hier ' zegt ze ' hoe weet je dat? ' vraag ik. ' Ik heb ook weleens behoefte aan frisse lucht ' zegt ze. ' Mijn ouders hebben me hier gezet omdat ik per ongeluk zwanger raakte vorig jaar in de zomer ' zegt ze. ' HAHAHAHA wooowww ze zetten je in een gekkenhuis omdat je zwanger was? ' vraag ik voor bevestiging. ' Jup, geweldige ouders eh ' zegt ze spottend ik knik lachend. ' Milou ' zegt ze en steekt haar hand uit ' Lourdes ' zeg ik.

POV Milou (nieuwe personage)
Lourdes lijkt me een aardig meisje, wat geweldig is want er zitten hier alleen maar bitches.. Ik ga haar hoe dan ook helpen, haar verhaal is zo heftig en ze verdient het om achter de waarheid te komen! ' Hoe komt het dat jij naar school mag? ' vraag ik. ' Niet gemeen bedoeld maar ik ben hier niet in gezet omdat ik "gek" ben. Ik ben hier omdat mijn ouders me niet meer wouden na mijn zwangerschap ' zegt ze. Ik knik ' Pff ik zat in mijn laatste jaar de zomervakantie is voor mij over 2 weken voorbij ' zeg ik. ' Nou maar hopen dat je tot die tijd eruit bent ' zegt ze.  ' Morgen avond vertrekken we ' zeg ik ' Is goed ' zegt ze. ' Goed ik moet weer gaan die vrouw is echt streng als je 1 minuut te laat komt krijg je al een extra zandzak erbij ' zeg ik. Ze lacht en knikt ' ik ga effe wat pitten ben kapot ' zegt ze. Ik knik en loop de kamer uit.

Inmiddels is het al avond en moeten we gaan. ' Ready? ' vraag ik. Ze knikt en pakt haar koffers. Ik ren naar de kelder deur en open die, ' Snel ' zeg ik. Ze rent erheen en ik help haar met haar koffers. ' En nu? ' vraagt ze. Ik wijs naar een rode deur ' via die deur ' zeg ik. Ik open de deur en zo lopen we via een tunnel naar buiten. We komen uit in een donker bos. ' Ik heb hier helaas geen vervoer dus je zult een taxi moeten nemen ' zeg ik. Lourdes knikt ' Bedankt Milou, maar hoe bedoel ik? Ga je niet mee dan? ' vraag ik. Ze schud haar hoofd ' ik ben hier bijna klaar met mijn middelbare school, als ik wegga moet ik waarschijnlijk opnieuw beginnen ' zeg ik. Verdrietig knikt Lourdes ' Nogmaals bedankt! Als je me nodig hebt hier mijn adres ' zegt ze ' Thanks meid! En hier heb je mijn nummer voor als je me nodig hebt' zeg ik. Inmiddels is de taxi er al ik wacht tot ze instapt en dan loop ik via de tunnel terug. Eenmaal terug doe ik mijn avondroutine en kruip in bed.

 Eenmaal terug doe ik mijn avondroutine en kruip in bed

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Milou Steenkamp - 17 jaar. Volbloed Nederlands. Ze woont in een internaat en ze doet havo en zit in de 5e.

Changed {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu