031

1.6K 88 18
                                    

POV Lourdes
Aangekomen bij het treinstation betaal ik de taxi chauffeur en zoek op welke spoor ik moet zijn. " ATTENTIE!! Trein naar Station Delft vertrekt over 2 minuten vanaf spoor 3 ". Spoor 3 dus.. Ik loop met mijn zware koffers naar spoor 3 en wacht geduldig op de trein. ' Lourdes? ' hoor ik achter me. ' Who is asking? ' vraag ik. ' I.. ik ben het Zara.. ' zegt ze. Mijn zus.. Ik knuffel haar en huil het uit ' omggg ik moet Amanda bellen dat je veilig bent! Ik werd net gebeld door haar dat je was weggelopen uit de inrichting ' zegt ze. Ik laat haar los en pak haar telefoon af ' nee! Wat heeft Amanda je allemaal wijs gemaakt? ' vraag ik bang. ' Dat je vader gek is geworden en beweert dat jij gek bent en dat je door hem. In een inrichting zat ' zegt ze. Ik schud me hoofd ' nee, ze liegt! Zij is hier de slechterik. Als je haar belt vertrouw ik je nooit meer en dan moet ik weg ' zeg ik. Ze knikt ' Kom mee, ik woon hier vlakbij ' zegt en neemt een koffer over.

Nadat ik heb gedoucht en mijn pyjama aan heb, staan er beneden 3 pizza dozen en wat frisdrank. ' Je zal vast wel honger hebben ' zegt ze. Ik knik. Ik pak haar telefoon en type er iets op. ' Ja Amanda is binnen geweest hoezo? ' vraagt ze. Ik zet me vinger op haar lippen als shht gebaar. Ik doe alle ramen en gordijnen dicht. Nadat ik heel haar huis heb bekeken heb ik 5 camera's en microfonen gevonden, ik heb ze gelijk kapot gemaakt. ' Nu kunnen we veilig praten, Amanda had hier camera's en microfoons ' zeg ik. Zara kijkt me bang aan en pakt haar telefoon ' ik ga de politie bellen ' zegt ze. ' Neeee!!! Dat werkt niet! Als je wilt dat we dit oplossen moet je naar me luisteren Zara ' zeg ik. Ze knikt ' Goed dit is hoe het allemaal begon... ' begin ik.

POV Zara
' Wow.. heftig ' zeg ik, Lourdes knikt ' je bent de tweede die dit zegt ' zegt ze. ' Hoe ben je ontsnapt? ' vraag ik. ' Door een vriendin, ze hielp me ontsnappen via haar geheime route. Waar ze soms uitgaat om af te spreken met vrienden ' zegt ze. Ik knik, inmiddels zijn de pizza's al op. Ik ruim alles op en overhandig haar een oude iPhone 7 van mij, een simkaart en een oplader. ' Dankjewel ' zegt ze ' ik ga gelijk mijn vriendin app'n dat ik veilig ben ' zegt ze. ' Goed plan, als je dat hebt gedaan, moet je je effe uitrusten je zult vast wel moe zijn ' zeg ik. Ik geef haar een welterusten kus en loop mijn kamer in.

De volgende ochtend ben ik al vroeg wakker, ik heb weinig kunnen slapen. Ik besluit maar om op te staan en me klaar te maken. Na een warme douche trek ik een simpele zwarte Nike legging aan met een zwarte hoodie en mijn zwarte yeezy's. Mijn haar kam ik uit en borstel het in een strakke knot. Ik breng mascara en concealer aan en als laatste een rode lippenstift. Beetje parfum en klaar. Lourdes slaapt nog, ze is echt moe. Ik ga maar eens boodschappen doen. Ik stap in mijn auto en rijd naar de supermarkt. ' Zara!! ' zegt Amanda blij. Ik glimlach fake en geef haar een knuffel ' Hey ' zeg ik. ' Heb je nog wat van Lourdes gehoord? ' vraagt Amanda ' nee ' zeg ik zielig. ' Ik begin me zorgen te maken ' voeg ik eraan toe. Amanda knikt ' kan ik anders effe langs komen? ' vraagt ze, ' Ehh.. Ik eh.. Ik ben bezig met een grote schoonmaak, het is heel rommelig daar misschien morgen ' zeg ik. Ze pakt me bij mijn kraag en trekt me dichter naar haar toe. ' Luister ik ben niet van gisteren, ik weet dat Lourdes bij jou is en dat ze die camera's en microfoons heeft weggehaald. Breng me nu naar je huis of ik laat iemand haar vermoorden ' zegt ze. Ik knik bang en laat de boodschappenmandje vallen en loop de winkel uit. Ik open de deur en schrik van wat ik zie...

Changed {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu