038

1.2K 75 4
                                    

POV Lourdes
We zijn 2 maanden verder en inmiddels is school alweer begonnen. Ik zit met Milou in de klas en lachend zijn we weer bezig bij Nederlands. Ik was 3 weken geleden met Milou, Zara en mijn vader in Marokko voor me moeder. Ik heb haar alles verteld en ik voelde me opgelucht. Ik heb gehuild geklaagd gezeurd van alles en daarna was ik zo rustig. Ik heb alles eruit gegooid. De bel gaat en het is tijd voor onze volgende les. ' Ik ben ontzettend trots op je Lourdes, je hebt alles zo goed aangepakt ' zegt Milou. Ik knuffel haar en loop het klas lokaal binnen. Na school lopen we samen naar onze auto's. ' Tot morgen schat ' zeg ik ' tot morgen ' zegt Milou. Ik stap in en rijd naar huis. Ik woon sinds kort op mezelf in een appartement met 2 kamers. Niks bijzonders ben toch alleen. Soms komt Imran bij me slapen of zo of Milou. Mijn vader heeft ook een nieuwe vriendin en ze is super aardig ze heet Safa ze is Marokkaans en een echte schat. Natuurlijk moesten Zara en ik haar eerst goedkeuren en dat hebben we gedaan. Ik trek mijn pyjama aan en begin met het opruimen van mijn huis. Na 2 uurtjes maak ik 3 crackers met avocado, tomaten en aromaat erop. Ik pak er limoenwater bij en pak mijn schoolboeken. Tijdens het eten maak ik mijn huiswerk en leer mijn leerstof. Na een uur of 2 doe ik mijn boeken dicht. Ik begin aan het avond eten, ik heb wel zin in lasagne met spinazie. Na het koken pak ik een bord en schep op. Ik neem plaats op de bank en kijk naar Air Crash Investigation op National Geographic.

Na het eten was ik alles af en berg het eten op. Ik pak een boek en een kopje Ne3Ne3 thee. Na het lezen besluit ik om te gaan slapen. Ik poets me tanden en kruip in bed.

De Volgende Ochtend

Ik druk mijn wekker uit en sta op. Na het douchen droog ik me af en smeer me in. Ik trek mijn kleren aan en begin aan mijn haren. Ik smeer olie in me haar en föhn het droog waarna ik het daarna tang. Verder breng ik wat make-up aan en spuit parfum op. Ik maak een foto en zet het op snap en insta. Beneden eet ik twee tosti's met avocado, tomaten, mozzarella, aromaat en olijf olie erop. En drink een hele glas water leeg. Ik neem een smint in en trek mijn jas aan, pak mijn tas en auto sleutels. Eenmaal op school groet ik Milou en loop gelijk door naar Engels. Ik doe mijn MacBook open en ga verder met mijn essay die ik straks af moet hebben.

De foto 

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

De foto 

POV Milou
' Oké klas vandaag hebben jullie een opdracht die heel belangrijk is voor je eindcijfer aan het eind van dit school jaar ' zegt de docent. ' Jullie gaan in 2 of 3 tallen iemand verdedigen in een rechtszaak' zegt ze. ' Het kan gaan over mishandeling, moord, drug, vandalisme noem het maar op ' zegt ze. ' Ik ga nu de groepen opnoemen, Lola en Jason, Melissa en Mark. Chayenne en Meghan, Pieter en Harry. Joseline en Viktor en Milou en Lourdes ' zegt ze. ' Lola en Jason jullie onderwerp is mishandeling, Melissa en Mark hebben vandalisme. Chayenne en Meghan hebben kinderverwaarlozing, Pieter en Harry hebben drugs ' zegt ze. ' Joseline en Viktor hebben fraude en Milou en Lourdes hebben moord. ' Morgen verzamelen we om 10u bij de rechtbank en ontmoet je je klant. Je doel is om te zorgen dat je klant vrijuit komt of dat hij minder dan 10 jaar celstraf krijgt' zegt ze. ' Wie zorgt dat zijn of haar klant vrijuit komt krijgt een pas op de examens. Dat houd in dat je die niet hoeft te maken en dat je automatisch overgaat naar de tweede ' zegt ze. ' Nu aan het werk ' zegt ze.

'Beter zorgen we dat diegene vrijuit komt zo hoeven we geen examens te maken ' zeg ik. ' Hahaha en hoe ' zegt Lourdes. ' Oké stilte nu en verder werken ' zegt de docent. Iedereen doet zijn of haar oordoppen in en gaat verder met werken.

Changed {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu