Royals 32

30.7K 2.1K 104
                                    

Lyssa dan Luqfi berada di pondok. Berborak seperti sudah lama mengenali antara satu sama lain.

"Luthfi dah lama couple dengan Karmella?" Soal Lyssa.

"Lama juga." Jawab Luqfi.

"Oo.."

"Kenapa mesti Karmella?" Soal Luqfi.

"Awak tanya saya ke?" Soal Lyssa lalu menoleh kebelakang dan ke depan semula.

"Kenapa dengan dia?" Soal Lyssa.

"Karmella tu ex saya." Kata Luqfi lalu tertunduk hampa.

Lyssa terkejut kuasa dua. Kalau kuasa tiga, confirm dia innalillah dulu.

"Macam mana boleh end up dengan Luthfi?" Soal Lyssa bingung.

"Dah dia suka abang saya. Abang saya pula masa tu suka dia. Apa saya boleh buat selain lepaskan dia? Kalau saya simpan dia, lagi sakit lah hati saya ni." Jawab Luqfi tanpa sedikit pun  rasa kecewa atau sedih.

"Awak macam okey je bila diorang couple?"

"Saya tak layan perempuan murah." Sinis Luqfi.

"Maksud awak?"

"Saya tak kesah dia nak abang saya ke, bapa saya ke, atok saya ke, yang penting bukan dengan saya. Saya tak nak perempuan murah dan memalukan macam dia."

"Okey...tapi, saya tak faham." Lyssa terpaksa terus terang yang dia sebenarnya tengah blur tahap cipan ni.

"Saya selalu nampak dia jalan-jalan dengan lelaki. Pegang-pegang sana sini. Peluk-peluk lagi! Euw.." Luqfi buat muka nak muntah.

Haha comel pula dia ni!

"Abang awak tak tahu ke dia macam tu?" Soal Lyssa ingin tahu lebih dalam.

"Saya dah cakap. Dia yang tak percaya. Lantak dialah." Jawab Luqfi lalu memadamkan muka.

"Oo.."

"Entah apa yang dia sayang sangat dekat perempuan tu, tak tahulah." Bengang Luqfi membangkitkan cerita.

"Tak apa. Nanti saya sayang awak eh?" Pujuk Lyssa.

"Kalau saya kat tempat abang saya kan, antara awak dengan Karmella, saya pilih awak." Kata Luqfi.

"Hahaha.. ada-ada jelah awak ni."

"Huh penat!"

Lyssa mengangkat muka.

"Eh Nath, kau dari mana?" Soal Lyssa.

"Dari.... dari tadi aku tengah lari. Ha ni siapa?" Soal Nathra dengan tercungap-cungap.

"Adik Luthfi."

"Oo..."

"Nathra Kyara!" Jerit Nashran.

"Oh shit! Aku sambung turbo kejap. Nanti aku datang balik. Bye!" Nathra cepat-cepat lari dari situ.

"Kenapa dengan kawan awak tu?" Soal Luqfi.

"Tak nampak ke bala tengah kejar dia?"

"Ooo.. bala dia abang Nashran." Kata Luqfi lalu tergelak.

"Ni semua salah awak! Kalau awak tak tarik saya masuk dalam stor tu balik, saya pun takkan duduk atas awak!" Marah Ariana.

"Bersyukurlah saya boleh tampung badan awak tu. Dah lah berat. Sakit tahu tak peha saya?!" Marah Zarith balik.

"Ni semua salah awak!"

"Salah saya pula. Salah awaklah. Kalau awak tak lari dari saya, kita takkan jadi macam tu." Kata Zarith.

"Yang awak kejar saya kenapa?"

"Ni lagi satu. Bukan sorang je bala. Sorang bala, sorang lagi malapetaka. Sesuai!" Kata Lyssa meluat.

"Hahaha..."

Tiba-tiba Amisya datang lalu duduk di sebelah Lyssa.

"Hang dari mana pula?" Soal Lyssa.

"Dari belakang sekolah. Awat tu?" Amisya memuncungkan bibir ke arah Ariana dan Zarith yang bergaduh di tengah-tengah alam.

Lyssa sekadar mengangkat bahu.

Tiba pula yang lain. Okey sekarang ni dah macam keluarga porak-peranda dah! Erghhh!!















Tbc guys. Votments and comment. ❤️

6 RoyalsWhere stories live. Discover now