Farra duduk di birai katil di dalam biliknya. TV terpasang di depannya di pedulikan lagi. Kad VIP Pameran Farish dibeleknya sedari tadi.
TING!TING!TING!
WhatsApp masuk.
Farish
Awak sudi tak nak jadi model saya? 😭 please..Farra
Bagi saya masa utk berfikir boleh?
✔️✔️Farish
Kenapa nak fikir? Janganlah fikir lama sangat. Saya nak tahu niii.Farra
Kenapa pula tak payah fikir? Kena fikirlah.
✔️✔️Farish
Saya lamar awak jadi model je tau! Bukan bini😤Farra
Eiii annoying betullah pakcik tua ni. Yelah2 saya sudi.🙄😑
✔️✔️Farish
Macam tu lah baby titew😋😘❤️Farra
Euw siapa nak jadi baby awak?😒
✔️✔️Farish
Awaklah😚😚🤓Farra meletakkan semula iPhone nya di tepi katil. Makin dilayan, makin menjadi-jadi miangnya nanti.
Farra cuba untuk melelapkan mata.
******🍒 6Royals🍒******
Latifah bermundar-mandir di ruang tamu. Lyssa dan Nathra baru saja turun ke ruang tamu sambil berbual mengenai sesuatu. Jaranglah budak dua ekor tu tak ngumpat orang. Hu..Hu...
"Awat ni Kak Tipah?" Soal Nathra lalu duduk di kerusi urut di ruang tamu.
"Nenda hang lah tak balik-balik lagi. Risau tau tak?!" Jawab Latifah sambil kakinya tidak henti berjalan.
"Nenda pergi mana?" Soal Lyssa.
"Katanya mesyuarat datin-datin tu."
"Kenapa Kak Tifah nak risau? Biasanya Nenda dengan Encik Ahmad kan?" Kata Nathra.
"Kalini, tak." Jawab Encik Ahmad baru keluar dari dapur.
"Eh kau buat apa kat dapur aku?!" Soal Latifah.
"Mencekik lah apa lagi?" Jawab Encik Ahmad.
"Kalau bersepah, siap kau aku kerjakan."
"Alololo.. beraninya dia nak kerjakan kita. Badan tu la dah lah kecik comel je." Usik Encik Ahmad.
Sah si gila ni memang minta penampo dari aku. Kata Latifah dalam hati.
"Assalammualaikum."
"Nenda! Nenda pergi mana?!" Soal Latifah lalu tolong Nenda mengangkat beg di yang dibawa Pak Mat.
"Eh anak siapa ni?" Soal Iris di tangga.
Farra, Ariana dan Amisya turut ada.
"Eh ada baby lah." Kata Lyssa teruja.
Semua tertumpu pada Nenda Rasnah dan bayi lingkungan 7/8 bulan di dalam dukungan sedang tidur lena.
"Ingat tak Nenda pernah kata ada tempat anak-anak yatim piatu nak ditutup sebab tapak perumahan kat situ kena jual?" Soal Nenda.
(Aku hentam je ni. Jgn banyak tanya 👌🏻)
Mereka mengangguk.
"Apa kena mengena dengan baby ni pula?" Soal Amisya.
"Maksudnya Nenda pergi mesyuarat datin-datin tu untuk tolong budak-budak kat situ dengan mengambil budak-budak kat situ sebagai keluarga angkat. Ada faham? Kalau bengap juga aku tak tahu nak cakap apa dah." Kata Ariana.
Amisya mencebik.
Tiba-tiba saja Nenda memandang mereka berenam tanpa berkelip. Apahal pula ni?
Tbc.
YOU ARE READING
6 Royals
Novela JuvenilTentang 6 orang pelajar perempuan yang 360° berputar kehidupannya. Lyssa Irene, Nathra Kyara, Amisya Nadine, Ariana Rose, Farra Natrisha dan Iris Riana. Mereka tinggal bersama keluarga angkat masing-masing setelah setiap anggota keluarga masing-ma...