Bilik Lyssa Irene.
Pintu ditolak oleh Lyssa dengan perlahan. All red!
"Ni bilik Lyssa?!" Soal Lyssa teruja.
Latifah mengangguk.
Katil bersaiz king bercadar merah dan hitam. Ada render-render lagi. Dinding bercat putih bercorak reben merah.
Lyssa terpandang tangga yang berada di dalam biliknya. Baru dia sedar dalam biliknya ada lagi setingkat.
"Tangga apa tu Kak Tifah?" Soal Lyssa bingung.
"Jom ikut akak." Latifah memaut lengan Lyssa.
Lyssa akur dalam kebingungan.
Mereka naik ke tingkat lagi satu. Lyssa tergamam tatkala Latifah menekak suis lampu.
"Banyak gila makeup!" Jerit Lyssa lalu berlari ke arah satu rak yang penuh dengan barang kemas.
Impian ternyata menjadi kenyataan!
"Lyssa selesakan diri dulu. Kak Tifah nak tunjukkan bilik Ari pula." Ujar Latifah lalu keluar dari bilik.
Let's dance!
°°°°°°🍒6Royals🍒°°°°°°
Bilik Ariana Rose.
"KATIL!!!" Ariana terus melompat atas katil.
All blue! Blue? HAHAHA.
Bilik Ariana agak kebudak-budakkan. Cadar biru muda dan Dinding biru gelap bercorak bulan.
Wow! semua lengkap. Ada tv, ada closet, bilik belajar dalam bilik? Ya Allah, heavennyaaaa.
"Mari ikut akak." Latifah menarik tangan Ariana.
Ada suatu bilik berpintu slide. Pintu ditolak ke tepi. Ariana terlopong. Sekarang rasa tak cukup nafas. Bilik penuh dengan novel!
"Fuh tak payah susah payah pergi gudang buku. Sini pun dh macam kilang." Kata Ariana lalu membaca tajuk-tajuk novel yang ada.
"Baiklah. Kak Tifah nak tunjukkam bilik si Ami pula."Kata Latifah lalu keluar dari bilik.
Party!
°°°°°°🍒6Royals🍒°°°°°°
Bilik Amisya Nadine.
All pinky!
"OMG! PINKY!" Amisya overdose terujanya.
Amiya lari ke semua tempat. Setiap pelosok dia check. Bilik mandi, wardrobe dan bilik yang penuh dengan barangan yang berwarna merah jambu. Pinky collections!
"Ami suka bilik ni?" Soal Latifah.
"I love it so much! " Jawab Amisya.
"Ami mandi dulu. Nanti turun minum petang dengan nenda okey?" Latifah mengenyitkan mata.
Amisya mengangguk lalu balas kenyitan mata.
Bilik Farra mesti hijau. Sebab dia tu 24 jam melatah je mesti 'Mak ko ijo.' Seems very annoying but, it's okay.Iris tu berkemungkinan warna pelangi. Hahaha...
Tbc dear readers. Vote and comment please. Sorry cuz late update. Okey? If best, please vote. Enjoy reading!
YOU ARE READING
6 Royals
Novela JuvenilTentang 6 orang pelajar perempuan yang 360° berputar kehidupannya. Lyssa Irene, Nathra Kyara, Amisya Nadine, Ariana Rose, Farra Natrisha dan Iris Riana. Mereka tinggal bersama keluarga angkat masing-masing setelah setiap anggota keluarga masing-ma...