Nathra dan Lyssa akhirnya sampai jua di istana. Lenguh segala anggota. Haydar pula baru saja bangun dari tidurnya tatkala Lyssa keluar dari kereta dan semestinya di merengek-rengek dalam dukungan Lyssa.
8.30 malam.
"Ya sayang, janganlah macam ni." Pujuk Lyssa.
Sampai saja di depan pintu, mereka terdengar gelak ketawa dari dalam. Meriah sungguh!
"Ada tetamu lah." Kata Nathra.
"Apa yang kamu skodeng-skodeng tu? Masuk jelah." Tegur Pak Mat.
"Eh? Saya bukan apa Pak Mat, pintu ni yang halang laluan saya." Jawab Nathra.
Pak Mat hanya mampu menggeleng kepala saja.
"Assalamualaikum." Ucap Nathra.
Mereka bertiga masuk ke dalam istana. Para pengawal yang tolong angkat barangan. Haha..
Nathra dan Lyssa terkejut. Farish? Iqram? Ni keluarga diorang sekali ada ni apa kes? Nak masuk meminang kaa?
"Yang ni juga cucu saya." Kata Nenda Rasnah.
Nathra dan Lyssa menyalam kesemua tetamu di situ. Nathra dan Lyssa hampir saja tergelak terpandang Farra dan Iris versi gadis Melayu terakhir.
Alahai..
"Lyssa naik dulu ya Nenda. Nak tukarkan pampers Haydar ni. Dah penuh." Lyssa tersengih.
Nenda Rasnah mengangguk lalu tersenyum manis. Lyssa memanjat tangga ke tingkat atas.
Nathra menolong pengawal mengangkat barangan lalu di letakkan di dapur.
Di dapur, Nathra terserempak pula dengan Ariana dan Amisya. Dah balik rupanya.
"Asal tu?" Soal Nathra sambil menyusun barang basah di dalam peti ais atas.
"Entahlah. Aku pun baru balik." Jawab Amisya.
"Tu asal monyok semacam?" Soal Nathra lalu menyimpan bahan kering di stor khasnya.
"Dia jumpa adik dia tadi." Jawab Amisya dengan lemah.
"Lepastu?!" Nathra terus duduk di meja di dapur bersama.
Amisya mula mencerita. Ariana pula membisu.
"Laaa.. Awat ni?" Tegur Lyssa baru saja tiba dengan Haydar yang lengkap berpakaian tidur.
Terpaksalah Amisya ulang semula cerita tadi. Sambil-sambil itu, Lyssa membuat susu untuk Haydar. Haydar pula di pangkuan Nathra.
"Kau kenal tak lelaki tu?" Soal Lyssa sambil menggoncang botol susu Haydar.
"Meh, bagi dia kat aku." Nathra menyerahkan Haydar pada Lyssa.
"Tak." Jawab Ariana.
"Haus ya sayang." Kata Lyssa pada Haydar lalu perlahan-lahan memasukkan puting botol pada mulut Haydar.
"Minggu depan memang padatlah jadual kita." Kata Amisya lalu menghembus nafas berat.
"Kan?? Kena cari baju untuk Fashion show lagi. Dengan kelas tambahan lagi. Dengan ujian yang cikgu matematik nak buat lagi. Fuh!" Nathra mengiyakan.
"Aku nak intai budak dua tu." Kata Amisya.
Tanduk 2 inci dah keluar. Ekor pun dah nak keluar.
"Ami, kau jangan buat hal." Tegur Lyssa.
"What?! " Soal Amisya.
"Macam serius je." Kata Amisya sambil menskodeng Farra dan Iris.
"Uish, nak tengok juga." Kata Nathra.
"Dia datang! Dia datang!" Nathra dan Amisya terus duduk di tempat mereka.
Farra dan Iris baru menapak masuk ke dapur.
"Asal dengan korang ni?" Soal Lyssa.
"Nenda suruh manusia-manusia kat depan tu jadi tutor kita orang. Uwaaa rasa macam hidup aku sudah berakhir." Iris berdrama.
"Okeylah tu. " kata Ariana.
Hmmmm dengan itu, suasana menjadi KRIK KRIK
TBC....
YOU ARE READING
6 Royals
Novela JuvenilTentang 6 orang pelajar perempuan yang 360° berputar kehidupannya. Lyssa Irene, Nathra Kyara, Amisya Nadine, Ariana Rose, Farra Natrisha dan Iris Riana. Mereka tinggal bersama keluarga angkat masing-masing setelah setiap anggota keluarga masing-ma...