Royals 59

30.8K 1.8K 47
                                    

"Wah, ramainya tetamu." Kata Nathra sambil mengintai dari atas.

"Ramai sangat ke?" Bisik Lyssa.

"Ramai gilaaaaaa." Jawab Ariana pula.

"Uwaaaaaa, macam mana nak turun?" Soal Amisya lalu memegang pipinya.

"Uwaaaa, tangga kan ada?" Jawab Iris sengaja cari pasal.

"Ha kalau macam tu kau turunlah dulu. Asal tk turun?" Bidas Amisya balik.

"Tak payah bergaduh. Jom turun. Haydar pun dah tidur." Bisik Lyssa kepada mereka.

Lambat-lambat mereka setuju juga.

Semua tetamu di hall besar istana memandang ke arah mereka. Semua!

"Sekarang ni aku rasa nak patah balik naik atas." Kata Nathra.

Amisya dan Ariana terus memaut lengan Nathra.

"Jangan sesekali kau naik balik." Ujar Ariana.

"Kalau kau naik, aku kerat badan kau." Ujar Amisya pula.

"Aku bagi anjing makan." Sambung Farra dan Iris.

"Aku tak sangka pula Nenda jemput cikgu-cikgu dengan schoolmate kita." Ujar Lyssa.

"Kan? Aku ingat yang penting je." Ujar Iris .

Sampai saja kaki mereka mencecah lantai tingkat bawah, mereka terus berpecah berdua-dua.

Nathra dengan Lyssa

Ariana dengan Amisya

Farra dengan Iris

"Ari, kau rasa Danniel datang tak?" Soal Amisya sambil matanya meliar mencari susuk tubuh Danniel yang masih lagi tidak kelihatan.

"Aku tak tahu lah. Batang hidung Zarith pun aku tak nampak." Ujar Ariana lalu mengeluh.

"Siap ada pentas ek?" Soal Amisya.

"Ha? Mana?"

"Tu haaa." Amisya menolak kepala Ariana ke arah pentas yang tidak jauh dari mereka.

"Ada orang orang nak buat persembahan ke?" Soal Ariana lagi.

Amisya sekadar mengangkat bahu.

Farra dan Iris berada di tempat letaknya segala jenis air. Farra mengambil secawan jus epal. Iris pula sekadar membisu. Entah apa yang difikirkannya.

"Kau okey tak Ris?" Soal Farra.

"Okey."

"Tak. Aku tak rasa kau okey. Bagitahulah."

"Okey lah. Jom pergi situ." Iris menghalakan jari telunjuknya ke arah daging lembu yang dipanggang.

Erk?

Nathra dan Lyssa berjalan ke arah meja bulat yang dipenuhi dengan coklat. Dah macam gunung coklat. Kalau sesiapa tengok ni mahu meleleh air liur.

"Wahhh nak satuuuuuuuu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wahhh nak satuuuuuuuu."

Belum sempat tangan Lyssa mengambil salah satu bebola coklat itu, Nathra menepuk tangannya.

"Aduh sakitlah! Kau ni kenapa?!" Marah Lyssa.

"Orang lain belum ambil lagi. Nanti orang dah ambil kita ambillah. Perangai tu biar elok sikit." Ujar Nathra lalu menarik lengan Lyssa ke arah tempat letak ais krim.

"Kenapa daripada tadi aku tak nampak Nashran atau Luthfi atau lagi empat orang tu eh?" Soal Nathra.

"Samalah. Hm."

Masing-masing berasa kecewa.

"Kau nampak Zarith dengan Danniel tak?" Soal Ariana yang baru saja berada di sebelah Nathra bersama Amisya di sebelahnya juga.

Mereka menggeleng.

"Kenapa ni?" Soal Farra dan Iris di belakang mereka.

"Ya Allah terkejut aku!" Marah Nathra lalu mengurut dadanya.

"Hm aku rasa senior kita tu tak datang lah." Amisya memuncungkan bibir.

"Sibuk kot." Jawab Ariana lalu memaut bahu Amisya.

"Mungkinlah." Amisya pula menjatuhkan kepalanya di bahu Ariana.

"Dah macam lesbo aku tengok." Ujar Farra dengan selamba.

Lesbian detected!

"Kuajo!" Jerit Ariana dan Amisya serentak.

"Tak apalah. Mungkin memang diorang tak datang sebab sibuk atau ada hal penting?" Lyssa berfikiran positif.

"Atau memang tak nak datang." Nathra mencelah.

Hmm...

Tiba-tiba saja...








Tiba2 apalah tu😈 Hahahaha! Bersambung.. mohon bersabar dan jangan meroyan. Syg korang😘😘😘 😉

6 RoyalsWhere stories live. Discover now