Soğuk Toprak Rengi

547 45 11
                                    

Arzuyla kavgamızın üstünden saatler geçmişti.Bu düşünce saatlerdir yürüdüğümü hatırlattığında iki adım önümde ki evin merdivenlerine oturdum.Telefonumu çıkartıp Melis'e mesaj attıktan sonra instagrama girdim.Anasayfada bir kaç fotoğraf geçtikten sonra elim istemsizce arama tuşuna gitti ve butona Giray ismini girdim.Profiline tekrar göz attıktan sonra yeni etkilenmiş olduğu fotoğrafa girdim,Aslı isimli kız "en yakışıklı #tb" diyerek beraber oldukları fotoğrafı paylaşmıştı,hesabına tıkladım hemen,neredeyse bütün resimlerinin Girayla olması sinirimi bozarken Giray'ın isminin üstüne tekrar basıp duvarına geri döndüm ve telefonun elimden alınması bir oldu.Dudaklarımdan şaşkınlık nidası kaçarken,almak için hemen yanımda ki kişiye yöneldim ve elinde ki telefonuma bakan Giray ile kollarım havada asılı kaldı.

"Ne yapıyorsun Giray,ver şunu!" uzattığım elimi tek eliyle kavrayıp telefonumu diğer tarafına çekti.Sinirden alev çıkartacak gözlerim onun toprak rengi,gülen gözleriyle karşılaştığında tazyikli su yemiş gibi donup kaldı.

"Kızım gerçeğini görmek varken,sanala ne gerek var?"  Sinirim tekrar alevlenirken diğer eline uzandım.Parmaklarını parmaklarıma iyice kenetleyip,koluyla beni bir karıştan öteye gidemem için sabitledi,tek koluyla bunu becerebilmesi mümkün müydü gerçekten?

"Sana baktığım falan yok,öyle çıktı fotoğrafın,bakayım dedim," Tekrar ileriye doğru hamle yaptım,"Şu taş kafa neler paylaşmış." Bir anda kolunu boynuma atıp kafamı koltuk altına aldı ve yeni çıkan sakallarının saçlarıma batmasından çenesini kafama yasladığını anladım.Boğulan bir sesle çıktığı kadar konuştum.

"Ne yapıyorsun gerizeka-" serbest bırakıp,arkasında ki kapıya yaslandı ve telefonumun ekranına son kez dokunup yanına,mermere bıraktı.Hemen alıp cebime koydum.Kendi telefonuyla işini bırakıp bana döndüğünde alay dolu yüz ifadesine bakmaktansa saatlerce daha yürümeyi tercih ederek ayağa kalktım.Oturduğu yerden aynı yüz ifadesiyle yüzüme bakıyordu,"Ne oldu ya,utandın mı yoksa bana hayranlığın ortaya çıkınca?" ayağımı sertçe yere vurup işaret parmağımı ona kaldırdım,"Sen tam bir egoist aptalsın,sana hayran olacağıma-" Diyecek bir şey bulamadığımda kaldırdığım elimi yumruk yapıp dişlerimin arasından sessiz bir haykırış bıraktım.Dönüp yürümeye başladığımda ise Giray'ın kahkaha sesi kulaklarımı doldurdu.Sabır dilenerek yoluma devam ettim.Kurtuluş yok mu bu çocuktan? 

Yürürken aklıma gelen fikirle çalıştığım yere kadar geldim ve kafeden içeri girdiğim gibi bolca müşteriyi ve deri ceketinden vazgeçmemiş,belinde önlüğü ile elinde ki tepsiyi masaya taşıyan Görkem'i gördüm.Şaşkınlıkla kasada müşteriyle ilgilenen Sare'nin yanına gittim.Müşteri gittikten sonra elimi önünde ki masaya vurarak-tabiri caizse-ödünü kopardım.

"Ay! ödümü patlattın Ayçe." Alt dudağımı dişleyip gülerken etrafa göz gezdirdim,"Burası niye kalabalık bugün?" 

"Hafta sonu ya ondan herhalde,bende şaşırdım." Bize doğru gelen Görkem'i fark ettiğimde,patronun yeğeninin neden çalıştığını sormak için Sare'ye döndüm ama o benden erken davrandı,"Patron bugün seni çağırmamızı istedi,ama Görkem bugün kendisinin çalışacağını ve seni çağırmamak için amcasını ikna ettiğini biliyor musun?" Elinde ki bezi önünde ki bölmeye koydu ve imalı bakışlarını gözlerime soktu.Bir şey diyemeden bakıyorken,Sare bir anlık önüne baktığında bende baktığı yöne baktım,Görkem kaşlarını çatmış,buraya geliyordu.Gözlerimi kıpırdayan siyah saçlarından çekemezken,elinde ki yuvarlak tepsiyi koltuk altına sıkıştırdığında belirginleşen kol kaslarına kaydı gözüm,hey maşallah! 

"Sen niye geldin?" Görkem'in sesini işittiğimde gözlerimi kırpıştırarak topuzumdan çıkan saçlarımı kulak arkama attım."Ş-şey,işim yoktu.Sıkıldı..dığım için geldim." Gözlerini Sare'ye çevirip,doğrulamak ister gibi baktığında Sare alt dudağını gülmemek için dişleyip ellerini havaya kaldırdı.Tekrar bana baktığında elini Sare'nin önünde duran önlüklere uzatıp bir tanesini aldı ve ben ne olduğunu anlayamadan ellerini belimin etrafına doladı.Yüzüme doğru eğilmiş,arkadan kuşağı dolarken,gözlerimin en içine baktı,bense saf saf göz gezdiriyordum.Ardından doğrulup yuvarlak kuşağı boynumdan geçirdi,

DışlanmışHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin