BAB 5

25.2K 1.1K 37
                                    

"Lyssa!!!!" panggil Hanis dengan kuat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Lyssa!!!!" panggil Hanis dengan kuat. Minah ni...terjerit-jerit. Aku bukan nya jauh. Kat sebelah dia pun.

"Aku belum pekak lagi lah, Hanis. Kau menjerit nama aku, apa kes. Tahu lah nama aku sedap." Alyssa melihat sekeliling Funfair itu.

Alyssa dan Hanis menunggu seven prince charming di depan pintu masuk Fairy Funfair.

Kalau korang masih ingat, haritu kan geng prince charming nak buat apa sahaja yang aku nak untuk dapat kemaafan dari aku. Dah macam-macam aku fikir nak kenakan diorang. Sampai aku palau Hanis. Kesian dia.

"Kau dengar tak apa aku cakap tadi?" kata Hanis. Tadi, macam aku cakap dengan batu je.

"huh...kau ada cakap ke?" tanya Alyssa yang blur. Hanis menepuk dahi nya.

"Asgtarfirullahallazim...Lyssa...aku tanya kau tadi...kau nak buat apa dengan geng prince charming tu kat sini?" ulang Hanis lagi. Rasanya, dah beberapa kali aku tanya soalan yang sama. Dia dengar ke atau buat tak dengar. Haih..Lyssa...Lyssa.

"Biarlah Rahsia." kata Alyssa sambil senyum manis. Sapa nampak, konfem jatuh hati. huhu.

"kau ingat ni lagu Dato Siti NurHaliza...nak rahsia konon...dengan aku pun nak berahsia." sindir Hanis.

"Eleh...haritu yang kau rahsia kat aku masa jumpa geng prince charming tu boleh pulak." Alyssa memuncungkan mulut. Cute gitu.

"Itu sebab Hairi yang paksa aku....kalau bukan sebab Hairi dah lama aku tak layan diorang...tolong pun aku taknak. And its for your own good." jelas Hanis.

Alyssa menjeling. Ada saja jawapan nya. Taknak mengalah langsung.

"Hye girls.."sapa Hairi mesra. Semua ahli geng prince charming ada. Takde sorang pun yang lari kan diri. Bagus.

"So...kau nak kitaorang buat apa kat sini?" tanya Helmi dengan hairan.

Alyssa senyum jahat. "you guys just follow me." Mereka semua ikut langkah Alyssa masuk ke Fairy Funfair.

"aku nak korang teman aku naik permainan ni. Kecuali Hairi dan Hanis." arah Alyssa.

Hairi dan Hanis dah kena denda diorang sebab berpakat dengan prince charming. Denda nya adalah setiap hari khamis dan jumaat....diorang kena datang ke rumah teman aku sebab abang Aqil balik kerja lambat. Aku dah lah takut duduk sorang. Tengahari takpe. Ni malam. memang tak berani.

 memang tak berani

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
7 PRINCE CHARMINGWhere stories live. Discover now