BAB 11

21.3K 937 15
                                    

Seperti biasa, Alyssa memulakan rutin nya pagi ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seperti biasa, Alyssa memulakan rutin nya pagi ni. Alyssa bangun dari tidur. Kemudian, dia menggeliatkan badan nya. Alyssa mencapai kain tuala yang tersangkut di penyidai lalu masuk dalam bilik air.

Selepas bersihkan diri, Alyssa menunaikan solat subuh. Selesai sahaja, Alyssa menuju ke almari baju nya. 

"Hmmm....nak pakai baju apa yek?" bisik hati Alyssa. Setelah fikir seketika, Alyssa mencapai baju gaun labuh warna ungu cair, seledang warna kuning. (mcm baju dlm gmbar diatas)

Semasa tengah leka melilit seledang di kepala. Satu suara membuat Alyssa terkejut beruk.

"Wah....cantik nya baby abang ni." puji abang Aqil. Selamba dia masuk tanpa izin.

Alyssa memaling muka dan pandang tajam.

"Abang ni....terkejut Lyssa tadi. Ingat kan jembalang mana yang masuk bilik Lyssa tanpa izin. Nasib Lyssa tak buka tarian pedang Lyssa. Kalau tidak....dah lama abang kena cincang." bebel Alyssa.

Abang Aqil ketawa mendengar bebelan Alyssa. Comel.

"Amboi!!! sampai hati Lyssa nak cincang abang. Merajuk lah macam ni." abang Aqil pura-pura merajuk.

Eleh...pura-pura merajuk konon. Tak padan dengan usia. Dah tua...nak merajuk lagi. Menyampah.

"abang masuk bilik Lyssa ni kenapa?" tanya Alyssa yang masih sedang melilit seledang di kepala nya.

"Abang nak ajak baby makan lepas baby habis sekolah. Tengahari nanti Mommy dan daddy nak pergi langkawi kan. So...selepas hantar mommy dan daddy kat Airport.....abang terus gi sekolah baby. Kita lunch sama-sama." jelas abang Aqil.

Mommy dan daddy nak gi langkawi sebab nak jumpa abang Akim. Alang-alang ada kat Malaysia ni. Mommy dan daddy rindu sangat dengan abang Akim. Abang Akim pula sibuk dengan pelajaran nya. Bila dia cuti sem baru lah dia balik.

"Alright." balas Alyssa. Setuju.

Alyssa dan abang Aqil turun menuju ke ruang makan untuk bersarapan. Sejak mommy ada, Alyssa tak payah nak masak. hehe.

Alyssa menuju ke loker nya, seperti biasa...ada nota kecil di depan loker nya. Alyssa mengeluh. Tak habis-habis dengan ugutan ni. Naik fedup jugak aku ni. Alyssa hanya masuk nota tersebut dalam beg galas nya. Dia menngeluarkan beberapa buah buku kemudian pintu loker nya dikunci.

 Semasa Alyssa menuju ke kelas, ada seorang gadis terus langgar Alyssa secara sengaja sampai buku yang dipegang oleh Alyssa jatuh ke atas lantai.

"Yah!!!" jerit Alyssa bengang. Dia memandang gadis itu yang melanggar nya. 

Jessica!?

Dia sekolah sini ke? Nampak dia pakai kad pelajar sekolah ni. So...memang student sini lah. Pandai pulak dia pakai baju yang cukup kain. Semalam, bukan main lagi pakai baju seksi. 

7 PRINCE CHARMINGWhere stories live. Discover now