"weh....asal Hairi nak jumpa kita semua?" Tanya Reyhan. Dia menyirup air ice Latte.
"entah lah. Yang pelik nya, Hanis ada sekali." kata Farhan lalu memandang Hanis di depan nya.
Hanis menjegil mata nya.
"kenapa?! tak boleh ke aku datang sekali. Weh....ni Hairi yang suruh aku datang. Ikut kan hati aku tak hingin nak lepak dengan korang lah." sindir Hanis.
"Amboi....macam tak suka je kawan dengan kitaorang?" perli Helmi.
"Ehh kau baru tahu ke?" balas Hanis. Kening diangkat berkali-kali.
Helmi jeling.
Sekarang ni, Hanis dan geng prince charming berada di Starbucks. Hairi menyuruh mereka berkumpul di situ.
Beberapa minit kemudian Hairi datang. Semua memandang muka Hairi yang.....err...serious? bengang?
Hairi ambil tempat nya di sebelah Hanis.
Semua senyap bila Hairi duduk. Masing-masing takut nak bertanya. Sebelum ni mana diorang pernah nampak Hairi bengang macam ni. Serious takut gila.
"Hairi....asal kau suruh kitaorang berkumpul disini?" kata Adrian selamba. Geng prince charming memandang Adrian.
Mamat ni memang tempah masuk kubur agak nya.
Adrian buat muka 'apa? salah ke aku cakap?'
Hairi mengeluh berat.
Semua kembali pandang Hairi.
"Adrian....Danish...korang dah kenal kan Eric student baru di kelas kita kan?" tanya Hairi dengan serious.
Adrian dan Danish angguk.
"Alyssa demam panas sebab Eric." kata-kata Hairi membuat prince charming berkerut dahi.
"huh?" serentak diorang.
"wait Hairi. Eric?.....lelaki jahanam tu? Dia kat sini?" tanya Hanis dengan nada terkejut.
"Yes Hanis. His here. Dan aku rasa dia rancang sesuatu. He want Alyssa." kata Hairi dengan muka risau.
Muka Hanis terus berubah. Dia tak sangka lelaki yang musnah hidup Alyssa kembali balik. Aduh!
"Apa yang korang berdua merepek ni? Aku tak faham lah. Apa hubungan Eric dengan Lyssa?" kata Danish yang masih bela.
"Sapa Eric? Kenapa dia nak Alyssa?" tanya Farhan pula.
"cuba kau cerita betul-betul." kata Helmi.
Hairi mengeluh berat.
"Eric Rasyid adalah ex boyfriend Lyssa."
"what?!!!" serentak geng prince charming.
Suara diorang membuat Hanis dan Hairi terkejut.
"Yah...korang kalau ye pun terkejut tak payah lah nak menjerit. nasib baik aku tak pekak." bebel Hanis.
Dioarang ni dah apahal? macam ada something je aku tak tahu. Takkan diorang semua suka kat Alyssa? Tak kot.
"Dulu hubungan diorang sangat rapat tapi satu hari tu Alyssa pergi rumah Eric dan dia ternampak yang Eric tidur dengan gadis yang bukan mahram. Sejak itu, Lyssa putus hubungan dengan Eric. Tapi, Eric bantah. Lepas tu, Eric culik Alyssa dan cuba untuk rogol Alyssa. Nasib baik keluarga Alyssa jumpa dia sebelum Eric apa-apa kan Alyssa." jelas Hairi.
Geng prince charming tergamam mendengar kata-kata Hairi. Tak sangka Alyssa ada sejarah hitam dalam hidup dia.
"Keluarga Alyssa nak Eric masuk penjara tapi sayang nya dia dilepaskan sebab takde bukti yang kukuh. Eric tu juga ada pengaruh besar di negara New Zealand. Sebab tu, ayah Lyssa suruh Lyssa pindah ke Malaysia untuk keselamatan lyssa. Sejak kejadian tu, lyssa jadi fobia dengan Eric." sambung Hairi.
YOU ARE READING
7 PRINCE CHARMING
Teen FictionPUTRI ALYSSA-Adalah seorang gadis kacukan melayu-Amerika. Alyssa dan keluarga nya menetap di New Zealand. Pada suatu hari, Alyssa dipindah untuk bersekolah di negara Malaysia atas arahan Mommy dan Daddy nya. Dia mengginap di rumah Abang sulung nya y...