BAB 16

20.8K 993 49
                                    

Alyssa, Adrian, Danish dan Hairi menuju ke gelanggang bola keranjang. Semua ahli basketball dah berkumpul di situ. Geng prince charming pun ada sekali.

Diorang duduk di bangku penonton. Mereka menuju ke tempat geng prince charming duduk.

"Hye Lyssa bunny!" sapa Reyhan mesra.

"Hye Lyssa....I miss u." kata Helmi lalu kenyit mata.

"Hai girl friend!."

Kata-kata Irfan membuat prince charming yang lain pandang tajam ke arah nya. Irfan buat dek je. Tak takut panahan tajam diorang.

"sapa girl friend kau? ada jugak muka kau lebam Irfan." marah Alyssa.

Main sedap mulut dia...sesuka hati panggil aku girlfriend dia. Nasib baik abang Aqil takde...kalau tak memang kau masuk hospital, Irfan.

Irfan sengih lalu buat peace.

Sir Ryan pun baru sampai.

"asal sir Ryan panggil kita semua yeh?" tanya Hairi.

Prince charming hanya angkat bahu tanda tak tahu.

"entah lah....takkan kau tak tahu Adrian. Kau kan selaku Captain basketball kita." Kata Danish.

Adrian jeling.

"Aku tak tahu....kalau aku tahu dah lama aku bagitahu kat korang."

Ada betul jugak kata Adrian tu. Sir Ryan masuk sambil membawa satu fail.

"Tujuan saya panggil awak semua ni....sebab sekolah kita terpilih untuk join Kem Green Forest. Setiap kelab perlu hantar beberapa pelajar untuk join kem tersebut." Jelas Sir Ryan.

Semua angguk tanda setuju.

"Saya akan sebut nama yang terpilih." kata Sir Ryan.

"Anuar"

"Rizal"

"Reyhan"

"Danish"

"Aizat"

"Farhan"

"Helmi"

"Dan.....Alyssa. Tu je."

Kejup!....aku salah dengar ke? Sir Ryan sebut nama aku.

"Err...Sir...saya pun kena join ke? Saya bukan ahli kelab ni pun." kata Alyssa. Hairan juga.

"awak kan assistant kelab ni. So...automatik awak ahli kelab ni." jelas Sir Ryan.

Aku angguk tanda faham.

"Sir....." Panggil Farhan sambil angkat tangan.

"Yes...Farhan?"

"Sekolah lain pun akan join sekali ke kem ni?"

"Yes" jawab Sir Ryan.

Semua tergamam. 

Ok...perasaan aku je......atau memang diorang buat muka risau dan bengang. Suasana nampak tegang je. Aku misses apa-apa ke?

"oklah...that's all. Awak semua boleh balik kelas." Sir Ryan melangkah pergi.

Yang lain semua balik kelas masing-masing. Tinggal Alyssa dan geng prince charming.

Alyssa memandang ke arah prince charming. Semua buat muka.....err....menyampah ada....bengang pun ada.

"Err....guys....korang ok tak ni?" tanya Alyssa risau.

Prince charming memandang Alyssa. Tersentap jugak Alyysa. Diorang ni dah kenapa.

7 PRINCE CHARMINGWhere stories live. Discover now