BAB 2

28.8K 1.2K 44
                                    

(Al-Majeed High School)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Al-Majeed High School)

Setelah sampai di pintu pagar Al-Majeed High School, aku yang dari tadi ternganga melihat bangunan besar di depan aku ni. Ni ke Al-Majeed High School?

"oiii....Lyssa...sampai bila kau nak duduk dalam kereta ni? Taknak keluar ke?" aku tak sedar yang Hanis dah parking kan kereta nya. Aku membuka tali keledar lalu keluar dari kereta. Aku melihat sekeliling bangunan ni. Besar doh! Sekolah ke kolej ni?

"err....Hanis...betul ke ni Al-Majeed High School? Kau tak salah masuk kan?" Alyssa masih tak percaya.

Hanis angguk "yelah....dah 4 tahun aku sekolah sini kot. Takkan aku salah masuk." "tapi.....kenapa bangunan dia macam university je...tak macam sekolah lain. Kalah sekolah aku kat New Zealand."

Sekolah aku di New Zealand bangunan dia tak sebesar sekolah ni. Tu aku macam ragu nak masuk sekolah ni.

"Ye....aku tahu kau shock sangat....dah jom gi pejabat. Tak lama lagi kelas nak bermula" kata Hanis lalu tarik tangan Alyssa. Macam kena heret pun ada.

Kami menuju ke pejabat. Semasa kitaorang on the way menuju pejabat, tiba-tiba

"Ahhhhh!!!!."

Jeritan sekumpulan perempuan membuat aku terkejut beruk. Habis jatuh fail yang aku pegang. Kertas dalam fail bertaburan.

"ishhh....kurang asam boi betul. Apa yang diorang terjerit macam kena histeria tu? Tengok...habis kertas bertaburan." Alyssa mengutip kertas yang bertaburan di lantai. Hanis pun bantu Alyssa mengutip kertas.

Selesai kutip, Alyssa memandang sekumpulan perempuan yang sedang berkumpul di tepi tapak parking kereta.

Terbeliak mata Alyssa melihat beberapa buah kereta yang sedang masuk perkarangan sekolah. Wuishh...semua kereta dari luar negara. Beberapa lelaki kacak keluar dari kereta mereka. Semakin kuat jeritan perempuan yang berkumpul di situ.

Aston Martin, Porsche, Audi R8, Ford GT, Alfa Romeo, Lexus. Semua kereta mahal doh. Tapi, kereta Audi A7 warna putih tu macam aku kenal je tapi kat mana yek?

"weh...Hanis....tu bukan tunang kau ke? Hairi sekolah kat sini ke?" Tanya Alyssa sambil menunjuk salah seorang lelaki yang baru keluar dari kereta Audi A7 warna putih.

"haah.....kebetulan family Hairi memang hantar Hairi sekolah kat sini. Jomlah, kita jumpa Miss Meera dulu....nanti aku story untuk kau." Hanis tarik tangan aku. Kena heret lagi. Haih. Hanis dah berpunya. Dia dan Hairi dah bertunang pun. Tunang masa umur muda. How cute.

7 PRINCE CHARMINGWhere stories live. Discover now