20 "Ne kadar saçmasapan bir şey bu. Tam hayvanlara göre. Ben karıncayı bile incitmem."
"Burada beğenmediğin birçok şey olabilir, katlanacaksın, her yerde sana ters gelen şeyler görürsün, görmezden geleceksin, işitmeyeceksin, hissetmeyeceksin, katlanma becerisi zeka ve yüreklilik göstergesidir. Sen okumşsun ya, günlük tuttuğunu duydum. Kamaranda sıkıntıyla oturduğunda katlanmanın ilkelerini yaz. Bu seni tedavi eder. Okullarda katlanmaya dair bir ders yoktur. Onu yaşayarak öğreniyorsun.. Katlanmak bu kadar ters geliyorsa sana burada bazı şeylere, kimselere, tepkinin gösterirsin; gücünü, enerjini. Gençsin, olur, mücadele edersin onunla, kendini kabul etirirsin. Sana saygı duyulmasını sağlarsın. Ama böyle esip gürlemekle havasındır. Anlaşılan korkmaya başladın. Haddini aşan cümleler sarf ettiğinin farkındasın."
"Hiç sanmıyorum."
"O zaman kendini kartal sanıyorsun. Sizin oraların gökyüzüyle buralarınki hiç birbirine benzemez. Çakarlar yere. Sadece kendi savaşını yap; ama bütün tepkileri üstüe çekme. Bu gemide çalışıp kafayı yememek bir sanattır."
"Zaten kafayı yemişler."
"Öyle görünüyor sadece. Akıllı ol, insanlarla ilişkilerini iyi inşaa et. Beğenmediğin bu adamlar bir gün gelir hayatını kurtarır. Nerden biliyorsun arka yüzlerinde iyi bir insan barındırıp barındırmadıklarını. Tabanca edinirsen onu bir gün mutlaka kullanırsın, önyargılar da böyledir, sen çok önyargılısın. Burada herkes yalnız ve dertli. Ben eskiden tersime gideni yere sererdim; şimdi ise bu savaşma huyumdan eser kalmadı."
"Ben ama abiciğim ben herkese iyi davrandım, sorun çıkaran onlar. Beni dibe batırmaya çalışıp durdular."
0,\"hei)a]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İKİ YALNIZ
RomanceKadın olmanın sorunları bitmezdi ki. Zaten bu ülkede kadın olmak miras alınan bir enkazdan başka bir şey değildi. Işık trajediden yükselir! Işık aşka gelir! Işık merhametle gelir! Işık aşkla gelir! Bir kitabı okuyup yazarla arkadaş olmak istiyorsan...