BİR KARTAL GİBİ UMUT ETMEK Bölüm 53

29 38 0
                                    

24

İdris'in kulağının acısı geçmişti: "Şu çocuk kadar yürekli olamadınız ya, ortalıkta bir de adam gibi dolaşıyorsunuz, serseriler! Selim abi ve Ali hariç hepinizin kalıbına lan..."

İdris Nuh'un başını okşadı.

Selim Nuh'u güvertede bir köşeye çekti, sigara yaktı, uzakları seyredip dedi ki: "Evlat, seni tebrik ederim. Senin yaşında korkak itin tekiydim. Sonradan açıldım. Başka gerçeklere gelmem lazım. Kamyonete atlayıp içeri girdiğini biri görmüş ve bekçiye söylemiş. Bekçi de bana anlattı senin babanla durumunu... dertleşirken... pek açımış sana... Görüyorsun halimizi. Bizim için yaşamak bu. Babasııyla her tartışan ya da ondan dayak yiyen her genç evini terk etse ne olur? Kimse askere gitmez. Bütün kızlar da fahişe olur. Neler neler olur. Hoş benim için fahişeler de kutsaldır ya. Geri dönüp durumu kurtar. Sen buraya ait değilsin. Bak aslanım; umut, sevdiğin bazı şeyleri bazen tek şeyi kafanın içinde döndürüp durmaktır...bir kartal gibi...bıkıp usanmadan...aileni ve diğer sevdiğin insanları öyle gör, öyle yaşa, tek fırtınaya yenilmesin sevgin; diğer deyişle ilişkin."

"Ya bırak abi ya, ben gemide kalayım sizle."

"Olmaz! Gebertirim lan seni! Sen burada olursan mahvolursun."

"Teşekkür ederim Selim abi. O zaman ben eve döneyim. Bir gece için çok trajik şeyler yaşadım."

Gülldüler.

"Yarın uğrayabilir miyim?"

"Sabah erkenden gemi gidecek sefere."

"Mesafeler çok uzak olsa da kalplerimiz ve ruhlarımız birbirine sarılır! Bunu da sakın unutma: Hayata bağlanma nedenlerini çoğaltıyorsan yolu yarıladın demektir."

o\":2c(#

İKİ YALNIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin