Odpovědi

882 69 0
                                    

-"Ty!? Ty se mnou? Chceš vést se mnou konverzaci? Promiň, ale nemyslím si, že zrovna my dva si máme co říct." zachraptěl Stark. Byl naprosto zubožený.

-"Asi jsem to měl zkusit jinak, co?" pohlédl Starkovi do očí. V jeho zelených očích se blyštila naděj.
************************************

Tonymu se vlily slzy do očí. Ta nevědomost jej doháněla k šílenství. Tvář vložil do dlaní. Nechtěl se ponižovat víc, než už za celý půlrok ponížen byl.

-"Proč já?" vzlykal do dlaní. Loki chvíli mlčel.

-"Jsi jiný než ostatní z té tvé povedené partičky." pronesl s klidem. Anthony k němu zvedl tvář. Bůh měl na sobě opět jeho typický kožený oblek a jeho vlasy byly zase uhlazeny dozadu, vypadal ďábelsky.

-"Vždyť je ani neznáš."

-"Znám tebe...a to mi stačí." odvětil.

-"Co je na mě tak zvláštního? Proč tak nenávidíš zrovna mě?" po tvářích se mu neustále kutálely slané slzy.

-"Neřekl jsem, že tě nenávidím." poznamenal Bůh. "Jen jsi mi připomínal mě samotného."

Stark na Lokiho nechápavě zíral...

-"Nejsi jako ostatní Midgarďani...jsi někdo víc..." Lokimu docházela slova. To se mu nikdy předtím nestalo.

-"A to ti přišlo nejvhodnější mě mučit a udělat ze mě chodící mrtvolu?" zvýšil hlas Stark. Hlava se mu točila, nevěděl, co se děje. "Co sis myslel?"

-"Nemyslel." sklonil se k zoufalému Tonymu a chytil ho za límec. "Když tě vidím, nemůžu myslet!" zasupěl mu v těsné blízkosti do tváře.

Stark znervózněl, začal rychle dýchat. Lokiho chování je nevyzpytatelné, nevěděl, co od něj může čekat.

-"Proč jsi to dělal? Zničil jsi mě..." zašeptal Tony a zavřel oči.

-"Já vím...a věř, že takhle jsem to nechtěl." překvapil jej. Anthony otevřel oči a nevěřícně hleděl do těch jeho zářivých a zmatených. "Myslel...chtěl jsem vědět, jestli..."

-"Co!?" přerušil Lokiho zmatené vysvětlování. "Chtěl jsi vědět, co vydržím!? Jestli jsem hoden tvé velkoleposti!?" odsekl Stark a znovu se rozplakal. "Podívej se na mě. Stala se ze mě ufňukaná holka." zasmál se do pláče. Lokiho to též rozesmálo, ale měl jej na svědomí, a to si moc dobře uvědomoval.

-"Můžu za to já..." zašeptal Loki.

-"Jo, můžeš...." odmlčel se. "Řekl jsi, že po New Yorku a našem rozhovoru jsem ti uvízl v paměti...zrovna já. Co teda chceš? Kdo jsi? Co cítíš, když ne nenávist." snažil se z něj dostat odpověď, kterou chtěl získat od samého začátku.

Loki na něj zůstal zírat. Stark jej dostal do kouta. Nebyl mu ale schopen odpovědět. Pustil ho a opět se posadil na gauč. Koukal ven z okna a odmítal se podívat zpět na Starka, jehož propalující zrak na sobě cítil.

-"Až mi budeš chtít odpovědět, budu v ložnici." dodal chladně a odešel.

Jakoby si najednou vyměnili role. Loki zůstal nehybně sedět jako opařený a Tony na chvíli zastal tu dominantní roli, i když si to neužíval. Za dobu strávenou zde (vlastně doteď nevěděl, kde je), se změnil. Dříve by si svou nadřazenost užíval, ale Loki a vše co mu dělal, jej změnilo. Nehledě na fyzická zranění, byl emočně labilní, citlivý a měl výrazně nižší sebevědomí. Své sarkastické poznámky si ale nemohl odpustit. Měl by je i na smrtelné posteli.

***

Loki chtěl se vším skončit. Chtěl Starkovi říct důvod jeho přítomnosti. Neměl na to ale odvahu. V jednom měl ale Tony pravdu...chtěl vědět co vydrží a jestli je opravdu tak výjimečný, jak si Bůh lsti myslel. Dneším ránem mu to potvrdil. Loki si jím byl naprosto jistý. Nakonec přišel na způsob, kterým mu to říct.

Touha po smrti || FrostironKde žijí příběhy. Začni objevovat