Soeul pov.
Setelah beberapa jam kami menunggu di perhentian bas tersebut, akhirnya hujan pun berhenti.
"Jom kita pergi rumah awak."
Aku memandang Minghao dengan reaksi yang terkejut. Aku perlu balik ke??
"Eul, kan omma dan appa kau dah minta maaf tadi. Kau perlu maafkan diorang." Kata Minghao memandang tepat dalam mataku.
"Tapi ... aku takut. Takut kalau2 itu hanya lakonan. Takut kalau mereka masih menganggap aku sebagai orang asing dalam keluarga tu. Aku masih belum bersedia nak jumpa mereka. Boleh tak, aku tak nak pergi??" Beritahuku.
Minghao tiba2 memelukku erat. "Gwanchannayo. Aku kan ada. Kalau kau takut, aku ada. Aku akan sentiasa di sisi kau. Ok?? Dah, jom kita pergi sebelum hujan turun lagi."
Aku mengangguk perlahan sebelum mengikuti langkah Minghao menuju ke rumahku.
Apabila aku semakin dekat dengan rumahku, perasaan berdebar mula timbul. Berbagai-bagai kemungkinan muncul di fikiranku sehinggalah Minghao mula menekan loceng rumahku.
Aku yang berada di sebelahnya hanya menundukkan kepala.
Tiba2 aku merasakan seseorang memelukku dengan erat. Sangat erat.
"Soeul-ah, mianhae. Omma minta maaf sangat atas apa yang omma dah lakukan kat Soeul sebelum ni." Omma mengusap kepalaku lembut.
Aku hanya memandang wajah omma dengan wajah yang kosong. Aku masih belum percaya apa yang berlaku sekarang ni.
Betulke ini omma aku??
Aku memandang wajah Jin oppa yang berada di belakang appa. Dia tengah tersenyum memandangku.
"Kamsahabnida sebab bawakan Soeul pulang." Kata appa kepada Minghao.
Appa?? Biar betul ini appa??
"Dah, jom kita masuk." Ajak omma lalu menarik tanganku masuk ke dalam rumah.
Aku hanya mengikutinya tanpa sepatah kata.
-
"Soeul mandilah dulu. Nanti Soeul demam." Arah omma.
Aku hanya akur dengan arahan tersebut dan terus menapak menuju ke bilikku.
"Eo, Soeul. Tolong ambil tuala untuk kawan kamu ni. Kesian dia basah kuyup nak kejar kamu." Tambah omma.
Aku mengangguk dan terus mencapai tuala yang berada di dalam bilikku. Aku lantas memberikannya kepada Minghao.
Minghao menyambutnya dengan senyuman. "Gomawo." Ucapnya dengan lembut membuatkanku turut tersenyum.
-
-
"Jadi, kamu ni kawan sekelas Soeul lah ya??" Appa bertanya kepada Minghao.
"Nae. Dan Soeul merupakan salah satu kawan yang saya ada." Jawab Minghao.
"Ahjumma tak pernah tahu tentang keadaan Soeul di sekolah sejak dia kecil lagi. Rupanya, dia ada kawan yang sangat baik seperti kamu ni." Kata omma.
"Dan, kamu ni kawan Soeul juga eh?? Kenapa kamu nampak muda sangat eh??" Soal appa kepada Chan.
Aku yang duduk di sebelah Chan hanya ketawa kecil.
"Dia memang kawan Soeul. Tapi, dia muda dari Soeul." Jawabku bagi pihak Chan.
Chan memandang omma dan appa ku dengan satu senyuman yang sangat comel.
Tanpa disedari tanganku pantas memicit pipi miliknya. "Tak payahlah kau nak buat muka comel depan omma dan appa aku eh."
Chan menolak tanganku pantas. "Noona!! Sakitlah. Huhuhu." Pipinya yang sudah kemerah-merahan digosoknya dengan matanya menjeling tajam ke arahku.
YOU ARE READING
Good Day || Xu Minghao (Completed)
Teen Fiction"Hidupku hanya dipenuhi dengan kekecewaan, keperitan dan penderitaan. Aku mahukan kehidupan yang lebih baik." #Seventen The8 Fanfic