Epilog (End) - edited

1.3K 139 31
                                    


Soeul pov.

"Annyeong!!" Kataku kepada Minghao dan Jun yang baru sahaja menghantarku betul2 di hadapan rumahku.

Aku sangat gembira hari ini sehinggakan aku tidak dapat melepaskan senyumanku yang sudah samapai ke telinga sejak dari tadi.

Aku membuka pintu rumahku sebelum aku ternampak 3 susuk tubuh berdiri di hadapanku dengan reaksi yang aku sendiri tak faham.

Mungkin ... appa marah aku sebab aku balik lewat. Tapi, sekarang ni baru je pukul 8 malam.

"Ermm ... omma, appa, oppa. Soeul balik lewat sangat eh?? Mianhae ..." aku tertunduk dek takut dimarahi oleh appa.

Tiba2 bahuku dicengkam kuat sehinggakan bahuku tersentak kerana terkejut.

"Appa ... kalau appa nak marah. Marahlah Soeul. Soeul tahu Soeul salah."

"Kamu tak apa2 ke??" Soal appa.

"Soeul baik je. Kenapa??"

"Mari kita duduk dulu sebelum appa beritahu perkara yang lebih lanjut." Kata appa dan kami sekeluarga pun menuju ke arah sofa. Kami duduk menghadap satu sama lain.

"Pasal kamu bukan anak kandung kami tu ... " omma bersuara, namun dia tidak menyambung kata2 nya.

Aku tersenyum dan mereka mula memandangku dengan pandangan yang pelik.

"Kenapa kamu senyum macam tu?? Soeul sakit ke??" Soal oppa.

"Soeul tak apa2. Cuma, Soeul dah tahu semua tu." Beritahuku.

"Bila??" Soal oppa.

"Kat rumah oppa hari tu. Soeul terjumpa kertas yang tertulis bahawa Soeul bukan anak kandung keluarga ni kat atas katil oppa." Beritahuku lagi.

Omma, appa dan oppa memandang satu sama lain.

"Kamu tak apa2 ke??" Soal omma.

Aku mengangguk sambil tersenyum. "Sebab tu lah, waktu omma dan appa tiba2 ajak Soeul tinggal sini balik Soeul tak nak. Tapi, sekarang ni, Soeul dah dapat terima semua tu. Cuma, Soeul nak tahu Soeul ni anak siapa sebenarnya??"

"Sebenarnya, nama kamu sebenar ialah Moon Jihyun. Mungkin kamu dah lupa tentang tu sebab kamu masih kecil lagi masa tu." Terang appa.

"Siapa omma dan appa kandung Soeul sebenar??"

Omma tiba2 mendekatiku dan memelukku dengan erat. "Kamu nak jumpa mereka ke??"

Aku mengangguk. Sekurang-kurangnya aku tahu siapa omma dan appa kandung aku walaupun mereka buang aku.

"Oppa dah cari tentang mereka dan oppa ada alamat mereka. Kamu bolehlah ke sana bersama dengan Jun." Beritahu oppa.

"Jun?? Kenapa Soeul mesti ke sana dengan Jun??" Soalku hairan.

Oppa menunjal dahiku. "Takkanlah Soeul nak pergi seorang diri?? Tempat tu jauh tahu tak. Aish."

Mulutku membentuk huruf o sambil kepalaku mengangguk. "Tapi, Soeul nak ajak Minghao sekali." Kataku dengan riang.

Oppa, omma dan appa memandangku pelik. "Soeul ni sihat ke??" Omma meletakkan belakang tapak tangannya ke dahiku, memeriksa suhu badanku.

Aku lantas mengalihkan tangan milik omma. "Soeul sihatlah ... Soeul cuma gembira hari ini. Hehe." Aku sempat tersengih sebelum berlalu ke bilikku, meninggalkan omma, appa dan oppa kehairanan.

Ya, aku memang sangat gembira hari ini.

---

Jun pov.

Good Day || Xu Minghao (Completed)Where stories live. Discover now