0.8

461 31 23
                                    

°°° Sorang agi request but sokay, hari ni mood baik. Well esok kn skolah😿
Apa-apapun mohon 6joonfab kekal bahagia baca part ni😂🙏°°



"HARI NI KITA AKAN ADAKAN SUKAN YANG KALI KE-561 KALI! ACARA HARI NI IALAH LOMPAT TINGGI, LARIAN 4000KM, MEMANAH DAN POLO." Wush, kuat gila suara Jimin. Aku baru perasan member dia yang lain elok berteduh bawah payung. Kurang asam punya laki.

"SAYA TAKNAK ADA PELAJAR YANG PENGSAN MACAM TAUN LEPAS. TAPI KALAU NAK PENGSAN, NAK BUAT CAMNE KAN? SAYA NI MEMANG HOT." Uwek, nak muntah aku. Camne dengan tak malunya dia flip hair depan orang ramai?

"PROGRAM AKAN MULA DALAM 30 MINIT LAGI. KUMPULAN DAH DIAGIHKAN JADI KUMPUL DALAM KUMPULAN. SEKARANG!!!!" Wush, gegar tanah bila dia menjerit. Ada orang gegarkan tanah ke hape?

Aku berlari tengok senarai nama. Malangnya nasib aku!!!!!

"Wah, aku jealous dengan budak baru tu. Dapat masuk satu group dengan oppa kita."

"Aku tak puas hati. Macam mana dia boleh masuk sedangkan 561 taun yang lalu tak pernah ada pompuan masuk group oppa kita."

"Aku nak kalahkan dia!"

Kau sepatutnya bersyukur tak masuk satu group dengan diorang. Aku rasa malang au. Dahlah kejam, gila pastu bising lak tu.

"EVA!!! KITORANG DEKAT CINI!! COME TO PAPA, BEBEH!" Jerit Jhope tanpa malu.

Aku nak bunuh diri sekarang. Lucifer, mohon bunuh aku sekarang.


Senyap.


Aik? Kenapa Lucifer tak balas aku? Tidur ke hape?

"Eva, kau nak masuk mana? Lompat tinggi ke larian ke memanah ke polo? Pilih salah satu." Tanya Rapmon sambil pegang satu borang tu.

"In case kau masih baru, kau kena sedar sekolah ni bukan normal. Jadi segala program pun bukan normal."

Bila Jimin cakap camtu, aku rasa tak sedap hati. Bukan normal... Aku tahu maksud tuh.

"Lompat tinggi, peserta mungkin dalam kalangan vampire sebab diorang boleh lompat tinggi."

Hohoho, vampire? Aku nak lompat pun kangaroo boleh kalahkan aku.

"Larian. Ada banyak. Tapi kau kena tahu peserta dia banyak daripada serigala, harimau dan beberapa setan."

Hohoho lagilah aku ke laut. Aku lari, kucing pun boleh kalahkan aku. Apatah lagi diorang yang semula jadi laju.

"Memanah. Kau boleh masuk tapi peserta dia banyak ada kuasa macam telekinesis dan estimate. Kau nak menang memang tipis peluang dia."

Lorgh! Baik takyah adakan mainan ni kalau semua ada kuasa sama!

"And lastly polo. Aku rasa bahaya sikit sebab kebanyakan jenis kitorang je main. Sebab kitorang akan rasuk kuda tu and power up kan kuda tu. Pada masa yang sama, peserta mungkin akan serang pihak lawan."

Hah! Sekolah ni memang tak bagi aku bersukan. Aku masuk, aku yakin kalah. 99999.99998% aku yakin akan kalah.

"Takde ke permainan yang human-friendly sikit?" Aku tanya Jimin dengan muka mintak kesian.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now