0.2

658 41 9
                                    

"So camne kau boleh jumpa Lucifer hyung and hyung boleh duduk dalam badan kau?"

"Hmm, sebenarnya aku jumpa Satan but dia ada bagi aku mimpi yang mengatakan Lucifer akan duduk dalam badan aku. Bagi nak gantikan badan dia yang terperangkap." Aku jawab segala soalan yang Jimin lontarkan tu. Tak sangka mulut becok.

"Ohh, kau mesti belum jumpa anak dia kan?" Anak?

"Jin hyung!!!!" Tetiba Jimin menjerit. Terkejut aku dibuatnya.

"Yaish i jasik ah! Aku tengah makan tahu tak?!" Dan tetiba ada namja rambut hitam muncul depan Jimin dengan chopstick di tangan.

"Eh... Kenapa aku dapat rasakan kehadiran appa aku sini?" Ujar dia dengan riak muka sedih.

"Nampak yeoja tu? Dia lah perumah appa hyung sekarang. Satan-nim hantar appa hyung dekat dia." Ujar Jimin dan dia muka dekat dengan aku.

"Appa... Bogoshipeoseo." Ujar dia dengan nada sedih. Peliknya, aku pun rasa sedih.

Kepala aku mula buat hal. Pening dah jadi kawan baik aku. Sah Lucifer nak cakap dengan anak dia. Takpe, aku benarkan.

"Beelzebub Jin ah. Mianhae sebab appa tak dapat jumpa Jin secara individu."

Lucifer kawal badan aku. Walaupun aku sedar tapi secara fizikal, aku tak boleh kawal badan aku sendiri. Sebab Lucifer terlalu kuat bagi aku.

"Appa. Satan-nim jaga kitorang dengan baik. Jangan risau." Ujar Jin sambil usap pipi aku. Aku tahu dia tengah usap pipi appa dia bukan aku. Mohon sedar.

"Appa buat keputusan bijak untuk pilih badan yeoja ni. Appa dah janji tolong dia jadi Jin mestilah tolong dia sekali. Walaupun dia manusia tapi mental dia kuat."

Wa, adakah itu pujian?

"Arraseo appa. Dongsaeng Jin sekali akan jaga Eva."

Aku rasa tersentuh dekat situ. Diorang lagi baik daripada keluarga aku.

Lepas je Jin cakap arraseo, pening aku menghilang. Kalau tetiap hari pening, kena bawak panadol gi kelas camnih. Tak pasal-pasal aku gagal dalam exam nanti.

"Okay jom ke dorm yeoja!" Ujar Jimin beria. Aku tahulah dia tu 'demon of lust' tapi takyah lah tunjuk muka happy sangat.

"Eh, kau balik gi jumpa Jungkook tu. Kau tahu kan appa dia tu sibuk kat bilik kerja dia." Arah Jin sambil masuk garfu dalam mulut dia

Cute lak aku tengok dia ni.

"Alah dia Lucius, anak Satan. Takde hal lah bagi dia. Dia kan ada Icarus. Hashtag Vkook." Jimin mencebik mulut. Pastu dia peluk tubuh.

"Takyah nak berhashtag sangat. Ada aku sumbat chopstick ni dalam mulut kau kang." Tetiba aku dapat rasa aura ahjussi keluar daripada Jin. Umur dia berapa hah?


"Tsk. Eva, jumpa lagi." Jimin terpaksa akur. Aku angguk je sambil senyum paksa. Sekarang tinggal aku dengan Jin.

Jin perhati je Jimin pergi. Pastu baru dia pandang aku. Aku paksa senyum.

"Kau nak gi mana sekarang?"

"Dorm?" Dah berapa kali eh orang tanya aku nak gi mana?

"Okau jom." Lagi sekali aku ikut makhluk ni daripada belakang.

Aku mohon takde gangguan lagi. Atau jumpa orang lain.

"Aku Jin atau nama Greek aku Beelzebub. Nama kau Eva kan?" Aku angguk je lah walaupun tak faham apa dia merepek tuh.

Eva. Special sangat ke nama tu? Setahu aku Eva ni nama biasa bagi yeoja. Eve tu lain cerita lah.

"Okay tu dorm kau. Nanti masuk ada someone lah yang boleh bantu kau." Jin tunjuk satu bangunan macam rumah agam. Heok, itu asrama? Aku tengok macam villa je.

"Taknak masuk sekali ke?" Aku dengan bodohnya tanya dia.

"Mian, aku ni namja. Namja dilarang masuk. Kalau tak aku kena turun pangkat." Balas dia.

Lah camtu lak? Well, nak wat camne? Aku kena akur jelah.

"Well okay. Kamsahaeyo sebab tolong." Aku tunduk hormat dekat dia. Kemudian, beg roda aku ditarik oleh aku sendiri. Sadis.

Dengan langkah laju, mata merayau tengok sekeliling dan aku sedar. Aku berada dalam syurga sekarang. Syurga yang bernama dunia gelap.

Aku ternampak beberapa kumpulan yeoja tengah rehat atas rumput bila aku makin dalam. Dah macam luar negara lak kat sini. Aku terus masuk melalui pintu yang paling besar. Anggapan aku pintu tu pintu utama.

"Takde orang ke sini?" Aku berhenti depan counter panjang. Aku perhati je setiap detail kat sini.

"Eva ssi?"

"OhParkParkJimin!" Terkejut aku tetiba ada manusia depan aku. Hampir gugur jantung aku dibuat dia.

"Awak mesti nak kunci dengan nombor bilik kan?" Aku jungkit kening. Habis takkan aku nak benda lain kot?

"Nah. Tingkat 4, bilik 666." Aku rasa semacam je sini. 4 tu nombor malang. 666 tu setahu aku nombor berkaitan syaithon.

"Okay good luck." Poof! Manusia depan aku hilang macam angin. Aku yakin tu bukan manusia.

Aku angkat beg aku kemudian aku naik anak tangga satu persatu. Takde lif ke sini? Masa aku naik, aku ternampak sorang yeoja tengah berdiri depan tingkap.

Aku abaikan dia walaupun kalau ikutkan nak je aku cakap annyeonghaseyo. Tapi tetiba yeoja tu pegang tangan aku.

"Eva? Aku Sinclair. Roommate kau dan hamba kau." Hah? Hamba?

"O-oh... Annyeonghaseyo."

Sinclair. Seorang yeoja yang berambut coklat perang panjang. Warna mata dia pun ikut warna rambut dia. Tak sangka aku ada roommate secantik dia.

"Lucifer. Selama kau hidup, aku akan berkhidmat untu kau." Tetiba Sinclair melutut dengan tangan di dada.

Masa tu jugak aku pening. Okay, aku dah buat conclusion. Pening bermakna Lucifer nak control aku.

"Sinclair. Kau khidmat untuk aku sorang dan bukan Icarus. Ingat."

Pastu pening aku hilang. Apakah? Sinclair depan aku angguk pastu dia tolong bawak beg aku. Ada jugak kelebihan aku bagi badan aku dekat Lucifer.

"Kau daripada dunia lain ke?" Yelah, dia manusia kan?

"Tak. Aku lahir dekat dunia ni."

Oh. Tak semua manusia lahir dekat dunia aku rupanya. Patutlah ada sesetengah manusia perangai macam setan.

 girl meets evil ⅰ•ⅱWhere stories live. Discover now